Fundacja Nienieodpowiedzialnych z karetką pogotowia ratowniczego
Grupa ANG
Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl
Karetka sanitarna kupiona przez Fundację Nienieodpowiedzialnych będzie użytkowana przez wolontariuszy – grupę lekarzy, ratowników medycznych i pielęgniarek współpracujących między innymi z Fundacją Humanosh. Pomagają oni osobom poszkodowanym w wyniku agresji w Ukrainie, którzy wymagają pilnych operacji ratujących życie, hospitalizacji czy kontynuacji leczenia. Zakup karetki został sfinansowany ze środków wpłaconych przez Aegon, Benefit Systems, Ikano Bank, Grupę ANG oraz dzięki indywidualnym wpłatom dokonanym na konto Fundacji Nienieodpowiedzialnych.
Fundacja Nienieodpowiedzialnych, która blisko 10 lat temu powstała z inicjatywy Grupy ANG, już od pierwszego dnia wojny podjęła działania mające na celu przeciwdziałanie tragedii humanitarnej w Ukrainie. Wśród nich jest współpraca z Fundacją Humanosh, która rozpoczęła się od organizowania schronienia obywatelom Ukrainy w Polsce oraz transportu uchodźców z granicy w głąb kraju. Kolejnym krokiem jest użyczenie zakupionej przez Fundację Nienieodpowiedzialni karetki pogotowia ratowniczego, którą Fundacja Humanosh, z racji swojego doświadczenia, będzie w stanie we współpracy z NNO optymalnie wykorzystać.
„Wojna w Ukrainie dla nas Polaków oznacza potrzebę wielkiej solidarności i podjęcia konkretnych działań. Walka naszych sióstr i braci z Ukrainy to walka nie tylko o ich dom, ale również o nasz. Dlatego też podjęliśmy decyzję, że dużo naszej energii spożytkujemy na wsparcie naszych ukraińskich przyjaciół, nawet kosztem naszych codziennych obowiązków i z poważnym obciążeniem naszych budżetów. Dzięki wsparciu finansowemu naszych partnerów, firm i osób indywidualnych realizujemy kilka inicjatyw. W tym tygodniu sfinalizowaliśmy zakup karetki pogotowia ratunkowego, dzięki której wolontariusze (ratownicy medyczni i pielęgniarki, lekarze), współpracujący między innymi z Fundacją Humanosh, będą mogli organizować pomoc pacjentom wymagającym pilnych operacji, przewlekle chorym oraz noworodkom i niemowlętom wymagającym inkubatora. Tym samym kolejni pacjenci będą mogli trafić do polskich placówek medycznych, gdzie zostanie im zapewniona bezpieczna hospitalizacja” – mówi Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG i Fundacji Nienieodpowiedzialnych.
Zakup karetki został sfinansowany ze środków wpłaconych na konto Fundacji Nienieodpowiedzialnych, dokonanych przez firmy: Aegon, Benefit Systems, Ikano Bank, Grupę ANG. W zbiórce środków na pomoc Ukrainie wzięły udział także osoby prywatne, w tym pracownicy i współpracownicy w/w firm.
Pomoc Ukrainie
W pierwszej kolejności działania Fundacji Nienieodpowiedzialnych we współpracy ze współpracownikami i przyjaciółmi Grupy ANG skoncentrowane były na budowaniu bazy lokali mieszkaniowych, pokoi, domów. W projekt włączył się serwis Nieruchomosci-online.pl oraz agenci nieruchomości biorący udział w akcji „Pośrednicy dla Ukrainy”, w których do dziś zatrzymują się rodziny. Lokale mieszkalne trafiały m.in. do podopiecznych Fundacji Humanosh. Wolontariusze zrzeszeni wokół NNO zaangażowali się w transport obywateli Ukrainy z przejść granicznych w głąb kraju. W ciągu 3 tygodni w bezpieczne miejsca trafiło prawie 1000 osób.
Fundacja Nienieodpowiedzialni pomaga również tym, którzy pozostali na terenie Ukrainy, szczególnie w obszarze walk. Cyklicznie organizuje dostawy z pomocą humanitarną do Kijowa. Każdy może wesprzeć działania fundacji wpłacając środki na jej konto: Alior Bank, 10 2490 0005 0000 4600 6940 2873 z dopiskiem „UKRAINA”.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.