Fundusz Hipoteczny DOM Ambasadorem Etyki ZPF
Najstarszy i największy fundusz hipoteczny w Polsce - podczas Walnego Zgromadzenia Związku Przedsiębiorstw Finansowych, które odbyło się w ubiegłym tygodniu - otrzymał tytuł "Ambasadora Etyki" Komisji Etyki ZPF. Nagrodę przyznano za najlepszy serwis internetowy Członków ZPF wyłoniony w przeglądzie stron internetowych Członków ZPF za rok 2019.
Fundusz, który działa w Polsce od blisko 12 lat i wypłacił seniorom łącznie ponad XX mln świadczeń stosuje Zasady Dobrych Praktyk nieprzerwanie od chwili, w której przystąpił do Związku Przedsiębiorstw Finansowych (czyli w 2009 roku). Firma rokrocznie otrzymuje Certyfikat Etyczny ZPF, który jest wynikiem audytu prowadzonego przez Komisję Etyki. Robert Majkowski, Prezes Zarządu Funduszu Hipotecznego DOM wchodzi również w skład Komisji Etyki, która dba o to, by profesjonalizm w finansach był znakiem rozpoznawczym nie tylko funduszy hipotecznych, ale również innych instytucji finansowych zrzeszonych w ZPF.
- Od lat czujemy się ambasadorem etyki w naszej codziennej pracy i działaniach. Często mówimy o tym, że hipoteka odwrócona w Polsce powinna być oferowana tylko przez profesjonalne podmioty z odpowiednią wiedzą ekspercką i doświadczeniem. Zależy nam też na tym, by komunikacja z seniorami, a więc naszymi klientami przebiegała w sposób profesjonalny i etyczny. Otrzymanie Certyfikatu Etycznego wiąże się z przestrzeganiem Zasad Dobrych Praktyk, ale bycie Ambasadorem Etyki to coś znacznie więcej. W moim odczuciu to promowanie etycznego podejścia do biznesu na dużo większą skalę, aniżeli własna firma. To działania edukacyjne i informacyjne skierowane do całej branży - powiedział Robert Majkowski.
Warto przypomnieć, że na początku tego roku brytyjska organizacja European Pensions and Property Asset Release Group (EPPARG), zrzeszająca największe podmioty oferujące produkty typu equity release (hipoteki odwróconej) w Europie wdrożyła nowe standardy etyczne nazywane "Dziesiątką EPPARG". Fundusz Hipoteczny DOM przyjął je jako pierwsza instytucja branżowa z Polski.

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.