Fundusz Hipoteczny DOM Ambasadorem Etyki ZPF
Najstarszy i największy fundusz hipoteczny w Polsce - podczas Walnego Zgromadzenia Związku Przedsiębiorstw Finansowych, które odbyło się w ubiegłym tygodniu - otrzymał tytuł "Ambasadora Etyki" Komisji Etyki ZPF. Nagrodę przyznano za najlepszy serwis internetowy Członków ZPF wyłoniony w przeglądzie stron internetowych Członków ZPF za rok 2019.
Fundusz, który działa w Polsce od blisko 12 lat i wypłacił seniorom łącznie ponad XX mln świadczeń stosuje Zasady Dobrych Praktyk nieprzerwanie od chwili, w której przystąpił do Związku Przedsiębiorstw Finansowych (czyli w 2009 roku). Firma rokrocznie otrzymuje Certyfikat Etyczny ZPF, który jest wynikiem audytu prowadzonego przez Komisję Etyki. Robert Majkowski, Prezes Zarządu Funduszu Hipotecznego DOM wchodzi również w skład Komisji Etyki, która dba o to, by profesjonalizm w finansach był znakiem rozpoznawczym nie tylko funduszy hipotecznych, ale również innych instytucji finansowych zrzeszonych w ZPF.
- Od lat czujemy się ambasadorem etyki w naszej codziennej pracy i działaniach. Często mówimy o tym, że hipoteka odwrócona w Polsce powinna być oferowana tylko przez profesjonalne podmioty z odpowiednią wiedzą ekspercką i doświadczeniem. Zależy nam też na tym, by komunikacja z seniorami, a więc naszymi klientami przebiegała w sposób profesjonalny i etyczny. Otrzymanie Certyfikatu Etycznego wiąże się z przestrzeganiem Zasad Dobrych Praktyk, ale bycie Ambasadorem Etyki to coś znacznie więcej. W moim odczuciu to promowanie etycznego podejścia do biznesu na dużo większą skalę, aniżeli własna firma. To działania edukacyjne i informacyjne skierowane do całej branży - powiedział Robert Majkowski.
Warto przypomnieć, że na początku tego roku brytyjska organizacja European Pensions and Property Asset Release Group (EPPARG), zrzeszająca największe podmioty oferujące produkty typu equity release (hipoteki odwróconej) w Europie wdrożyła nowe standardy etyczne nazywane "Dziesiątką EPPARG". Fundusz Hipoteczny DOM przyjął je jako pierwsza instytucja branżowa z Polski.
Wyzwania dla polskiego biznesu
Ultimo zmienia się w B2 Impact i przedstawia nową strategię rozwoju marki
Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.