Komunikaty PR

Fundusz Hipoteczny DOM Ambasadorem Etyki ZPF

2020-07-14  |  16:00

Najstarszy i największy fundusz hipoteczny w Polsce - podczas Walnego Zgromadzenia Związku Przedsiębiorstw Finansowych, które odbyło się w ubiegłym tygodniu - otrzymał tytuł "Ambasadora Etyki" Komisji Etyki ZPF. Nagrodę przyznano za najlepszy serwis internetowy Członków ZPF wyłoniony w przeglądzie stron internetowych Członków ZPF za rok 2019.

 

Fundusz, który działa w Polsce od blisko 12 lat i wypłacił seniorom łącznie ponad XX mln świadczeń stosuje Zasady Dobrych Praktyk nieprzerwanie od chwili, w której przystąpił do Związku Przedsiębiorstw Finansowych (czyli w 2009 roku). Firma rokrocznie otrzymuje Certyfikat Etyczny ZPF, który jest wynikiem audytu prowadzonego przez Komisję Etyki. Robert Majkowski, Prezes Zarządu Funduszu Hipotecznego DOM wchodzi również w skład Komisji Etyki, która dba o to, by profesjonalizm w finansach był znakiem rozpoznawczym nie tylko funduszy hipotecznych, ale również innych instytucji finansowych zrzeszonych w ZPF. 

- Od lat czujemy się ambasadorem etyki w naszej codziennej pracy i działaniach. Często mówimy o tym, że hipoteka odwrócona w Polsce powinna być oferowana tylko przez profesjonalne podmioty z odpowiednią wiedzą ekspercką i doświadczeniem. Zależy nam też na tym, by komunikacja z seniorami, a więc naszymi klientami przebiegała w sposób profesjonalny i etyczny. Otrzymanie Certyfikatu Etycznego wiąże się z przestrzeganiem Zasad Dobrych Praktyk, ale bycie Ambasadorem Etyki to coś znacznie więcej. W moim odczuciu to promowanie etycznego podejścia do biznesu na dużo większą skalę, aniżeli własna firma. To działania edukacyjne i informacyjne skierowane do całej branży - powiedział Robert Majkowski. 

Warto przypomnieć, że na początku tego roku brytyjska organizacja European Pensions and Property Asset Release Group (EPPARG), zrzeszająca największe podmioty oferujące produkty typu equity release (hipoteki odwróconej) w Europie wdrożyła nowe standardy etyczne nazywane "Dziesiątką EPPARG". Fundusz Hipoteczny DOM przyjął je jako pierwsza instytucja branżowa z Polski. 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu Biuro prasowe
2024-04-24 | 10:30

Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu

Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego okresu rok temu. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów w
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób
Finanse Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy
2024-04-22 | 09:00

Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy

Toyota Bank kontynuuje wprowadzanie korzystnych zmian w ofercie lokat, reagując na oczekiwania klientów. Bank podnosi oprocentowanie swojej flagowej Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.