Komunikaty PR

Grupa INPRO zwiększa efektywność biznesu

2021-09-14  |  13:00

Grupa INPRO podsumowała wyniki finansowe za I półrocze 2021 roku. W tym okresie uzyskała skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży na poziomie 113,1 mln zł oraz wypracowała 14,9 mln zł zysku netto. Grupa poprawiła jednocześnie rentowność netto do 13%. W całym 2021 roku planuje przekazać około 700 gotowych lokali oraz wprowadzić do sprzedaży łącznie około 850 mieszkań.

W I półroczu 2021 roku Grupa INPRO zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 113,1 mln zł, czyli o 14% mniej w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Jednocześnie wypracowała 35,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży oraz 14,9 mln zł zysku netto. Tym samym znacznie poprawiła się efektywność działalności. Rentowność sprzedaży brutto wzrosła do 32%, względem 23% w analogicznym okresie poprzedniego roku, a rentowność netto osiągnęła poziom 13% w porównaniu do 10% roku wcześniejszego.

W I półroczu 2021 roku Grupa Kapitałowa INPRO sprzedała łącznie 410 lokali (w rozumieniu umów przedwstępnych netto), to jest o 46% więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. W samym drugim kwartale br. zawarto 191 umów netto, w porównaniu do 91 umów z analogicznego okresu roku poprzedniego (wzrost o 110%). W analizowanym okresie Grupa INPRO przekazała łącznie 221 lokali i było to o 19% mniej niż w I półroczu 2020 roku. INPRO oddało do użytkowania 4 budynki wielorodzinne na osiedlu Start etap I. Natomiast DOMESTA zakończyła prace przy budynku A i C na osiedlu Traffic oraz przy budynku nr 3 na Osiedlu Nowa Niepołomicka II.

Zdecydowana większość obrotów spółek INPRO i DOMESTA przypadać będzie na drugą połowę 2021 roku. Przy założeniu braku opóźnień w procedurach administracyjnych związanych z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie, do końca 2021 r. planowane jest zakończenie 5 inwestycji. Łącznie w drugiej połowie 2021 roku Grupa planuje oddać do użytkowania ponad 400 lokali, a w całym roku około 700 lokali. Dla porównania w 2020 roku INPRO i DOMESTA oddały do użytkowania łącznie 954 lokale.

„Pierwsza połowa br. była dla nas kolejnym udanym okresem. Dzięki lepszej rentowności sprzedanych mieszkań zysk netto poprawiliśmy o 16% w ujęciu rok do roku, pomimo mniejszej liczby przekazań. Sytuacja na rynku pierwotnym pozostaje dobra. Popyt na kredyty hipoteczne przy niskim poziomie stóp procentowych jest wysoki. To przekłada się również na wzrost sprzedaży mieszkań. Na bieżąco uzupełniamy naszą ofertę nowymi projektami oraz kolejnymi etapami popularnych inwestycji, odpowiadając w ten sposób na potrzeby klientów” – powiedział Krzysztof Maraszek, Prezes Zarządu INPRO S.A.

W pierwszym kwartale 2021 r. INPRO wprowadziło do sprzedaży przedsięwzięcie Brawo 2 (91 lokali), a w maju etap V osiedla Optima (24 lokale) oraz osiedle Koncept etap I (87 lokali). Następnie w czerwcu do oferty wszedł II etap osiedla Ostoja w Rumi (108 lokali), w lipcu osiedle Rytm (107 lokali), a w sierpniu kolejny (szósty) etap osiedla Optima (64 lokale i 40 domów jednorodzinnych). Natomiast DOMESTA wprowadziła budynki 1, 2, 3 na osiedlu Leszczynowy Park (łącznie 152 lokale). Do końca 2021 r. Grupa zamierza wprowadzić jeszcze do sprzedaży dwa projekty: Osiedle Rumia Centralna etap I (102 lokale) oraz Osiedle przy ul. Ptasiej (72 lokale). DOMESTA w ostatnim kwartale roku zamierza przystąpić do budowy II etapu inwestycji biurowej Matarnia Office Park. Łącznie Grupa w 2021 r. planuje wprowadzić do oferty około 850 nowych mieszkań i domów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.