Grupa INPRO zwiększyła przychody w I kwartale 2022 r.
Tauber Promotion
Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl
Grupa INPRO podsumowała wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku. W tym okresie uzyskała skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży na poziomie 58,1 mln zł (+15% r./r.) oraz wypracowała 8,5 mln zł zysku netto (+9% r./r.). Grupa utrzymała jednocześnie rentowność netto na poziomie 15%. W całym 2022 roku planuje uzyskać pozwolenie na użytkowanie 932 gotowych lokali oraz wprowadzić do sprzedaży łącznie 1375 mieszkań.
W I kwartale 2022 roku Grupa INPRO zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 58,1 mln zł, czyli o 15% więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym okresie uzyskano pozwolenie na użytkowanie 3 budynków (osiedle Traffic budynek D oraz osiedle Havlove budynek 2 i 7), wybudowanych przez spółkę zależną Domesta. Reszta wydań dotyczyła lokali w inwestycjach zakończonych w latach poprzednich.
Grupa INPRO w pierwszych trzech miesiącach br. wypracowała 8,5 mln zł zysku netto (wzrost o 9% r./r.). Rentowność sprzedaży wyniosła 37%, a rentowność netto 15% i były to wartości analogiczne do uzyskanych w tym samym okresie poprzedniego roku.
W I kwartale br. Grupa przekazała łącznie 98 lokali (w tym INPRO SA wydała 38 lokali) i było to o 2% mniej niż w I kwartale 2021 roku, kiedy to Grupa wydała 100 mieszkań. Przychód wygenerowany przez ten segment Grupy był jednak o 11% wyższy niż w ubiegłym roku ze względu na wyższe ceny sprzedaży mieszkań. Wzrosła także znacząco (o 74%) przychodowość segmentu produkcji prefabrykatów.
W I kwartale 2022 roku Grupa Kapitałowa INPRO sprzedała łącznie 81 lokali (w rozumieniu umów przedwstępnych netto), to jest o 63% mniej niż w tym samym okresie 2021 roku.
- Obie nasze spółki deweloperskie zanotowały w I kwartale br. zmniejszony popyt na mieszkania. Był to efekt wydarzeń w Ukrainie i wzrostu stóp procentowych. Na szczęście kwiecień przyniósł już zwiększony popyt i pewną stabilizację sprzedaży. Bardzo nas cieszy znaczący wzrost przychodów segmentu produkcji prefabrykatów, który wyniósł aż 74% w porównaniu do analogicznego kwartału w roku ubiegłym (co wynika ze zwiększonego eksportu) - powiedział Krzysztof Maraszek, Prezes Zarządu INPRO S.A.
Zdecydowana większość obrotów Spółek INPRO i Domesta przypadać będzie na drugą połowę 2022 roku. Przy założeniu braku opóźnień w procedurach administracyjnych związanych z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie, do końca 2022 r. planowane jest jeszcze zakończenie 8 inwestycji obejmujących łącznie 932 lokale.
W całym 2022 roku Grupa INPRO SA zamierza uruchomić łącznie 11 inwestycji, co oznaczałoby wprowadzenie do oferty 1.375 nowych mieszkań i domów. Nastąpi to pod warunkiem, że nie nasili się negatywny wpływ sytuacji polityczno–gospodarczej na możliwość prowadzenia działalności przez spółki w Grupie.
![73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_618847561,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań
![Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_862801532,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
![Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_761024793,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.