Innowacyjne rozwiązania sprzedażowe w sieciach naziemnych pośrednictwa
Warszawa 14.02.2022 r.
Loando wdraża innowacyjne rozwiązania sprzedażowe do sieci naziemnych pośrednictwa. Nowa platforma ma wprowadzić stacjonarnego agenta kredytowego w świat online’owej sprzedaży.
W biznesie każdy rok przynosi zmiany, a ostatnie 2 lata funkcjonowania
w rzeczywistości pandemicznej, to dla wielu branż wręcz rewolucyjne przeobrażenia.
O tym, co dziś jest ważne dla rozwoju rynku consumer finance wie Grupa Loando. Już niedługo zaproponuje ona pośrednikom i klientom rozwiązania umożliwiające uzyskanie dostępu do różnorodnej oferty pożyczek i produktów bankowych w modelu omnichannel. Za proces wdrażania tych rozwiązań do sieci agencyjnych, odpowiedzialny jest Przemysław Nazar, Sales & Business Development Director
w Loando.
Do tej pory rynek pośrednictwa finansowego podzielony był, niczym linią demarkacyjną, na działania w kanale offline lub online. W tym pierwszym, klient spotyka się bezpośrednio
z agentem-sprzedawcą, który prezentuje najlepsze oferty i pomaga przejść przez wszystkie formalności zawarcia umowy z dostawcą produktu kredytowego. Z kolei w ramach ścieżki online, klient może samodzielnie porównać oferty i uzyskać potrzebne finansowanie całkowicie zdalnie. Polski konsument w dobie pandemii bardzo szybko nauczył się realizować swoje konsumpcyjne potrzeby w internecie. Nie dotyczy to jednak wszystkich rodzajów produktów. Nadal dla dużej liczby klientów oferty ubezpieczeniowe czy kredytowe stanowią barierę mentalną, dlatego też potrzebują oni wsparcia ze strony sprzedawcy. Z kolei branża pośrednictwa nie doczekała się do tej pory skalowalnych rozwiązań, umożliwiających zawarcie umowy pożyczki/kredytu bez fizycznego podpisu klienta. To spowodowało, że część konsumentów nie potrafiąc sprawnie poruszać się w świecie online „wypadła z rynku”. Ponadto, niemałe znaczenie miały różne regulacje prawne, które przyczyniły się w ostatnich latach do znaczącego spadku liczby pośredników kredytowych.
Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że jedna trzecia ankietowanych korzysta z usług bankowości cyfrowej znacznie częściej niż przed pandemią. Jednak jak zauważają eksperci, pomimo wzrostu skali wykorzystania kanałów zdalnych oraz pozyskania całkiem nowych klientów nie można przewidzieć, czy tendencja ta utrzyma się w dłuższej perspektywie.
Nie wiadomo również, czy przełoży się na wzrost lojalności wobec konkretnego usługodawcy.
Grupa Loando, która od kilku lat jest liderem rynku online’owego pośrednictwa, śledząc trendy rynkowe oraz zachowania klientów, dostrzegła potrzebę zaoferowania takich rozwiązań, które odpowiedzą na oczekiwania zarówno konsumentów, jak i współczesnego rynku pośrednictwa finansowego. Dlatego też, Loando prowadzi obecnie intensywne prace technologiczne, mające na celu połączyć pośrednictwo offline’owe z online’owym. Efektem tego jest proponowane przez Loando, innowacyjne hybrydowe rozwiązanie, które może zrewolucjonizować rynek. Kluczową rolę w tym procesie ma odegrać nowa platforma internetowa dedykowana agentom stacjonarnym oraz bezpośrednio połączona z nią aplikacja mobilna przeznaczona dla klientów. Odpowiednio przygotowane zaplecze, czyli zintegrowane narzędzia to fundament w realizacji strategii omnichannel. Za wdrożenie tych nowych rozwiązań w Loando jest odpowiedzialny Przemysław Nazar, który przez ponad 13 lat, jako
Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży w Fines S.A. z sukcesami budował i rozwijał ogólnopolską sieć agencyjną oraz franczyzową. Od maja 2021 roku pełni funkcję Sales
& Business Development Director w Grupie Loando i odpowiada za wdrożenie rozwiązań online oraz procesów do zdalnej sprzedaży pożyczek i kredytów dla pośredników finansowych offline.
– Pandemia spowodowała, że wielu agentów kredytowych zniknęło z rynku, rezygnując
z prowadzonej działalności lub zmieniając branżę, a klienci zostali zmuszeni do poszukiwania alternatywnych form finansowania. Na podstawie obserwacji rynku zauważyliśmy, że nasi klienci z jednej strony chcą mieć nadal stały kontakt ze swoim ekspertem, a z drugiej
- załatwiać formalności bez wychodzenia z domu, korzystając z funkcjonalności i szybkości, jaką dziś gwarantuje kanał online. Jednocześnie agenci kredytowi i pośrednicy finansowi oczekują teraz takich narzędzi i rozwiązań, które odpowiadają na obecne potrzeby rynku customer finance. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie nowej platformy internetowej oraz połączonej z nią aplikacji mobilnej, które im to zdecydowanie ułatwią. Dodam, że obecnie, wraz z grupą zaproszonych do współpracy agentów, prowadzimy już testy funkcjonalności platformy, a efekty tych prac wyglądają obiecująco – komentuje Przemysław Nazar, Sales
& Business Development Director w Loando.
Przemysław Nazar dołączył do zespołu w kluczowym dla Loando momencie. Pod koniec 2021 roku Grupa Loando stała się częścią szwedzkiej Grupy Clar. Współpraca spółek ma na celu zrewolucjonizowanie rynku pośrednictwa w Polsce oraz w regionie CEE, tak aby stał się on technologicznym ekosystemem.
– Nowe sposoby płacenia i aplikacje do obsługi finansów zostały masowo przyjęte na całym świecie, a konsumenci nieustannie domagają się rozwiązań jeszcze bardziej dostosowanych do ich potrzeb. Pomimo pewnych barier, Polacy chętnie uczą się nowinek technologicznych
i są otwarci na nowoczesne rozwiązania finansowe. Jak podaje MasterCard w raporcie z 2020 r. „Jak Polacy korzystają z cyfrowej bankowości” – 55% polskich konsumentów częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie. Z kolei prawie 70% Polaków korzysta z bankowych aplikacji mobilnych. Wciąż jednak pozostaje grono klientów, którzy potrzebują wsparcia eksperta. Naszym celem jest stworzenie dla nich możliwości wyboru. Nadal będą mogli przejść przez cały proces za pomocą kanału online, w ramach aplikacji mobilnej, porównywarek finansowych. Przy tym oferujemy wsparcie sprzedawcy, który bezpośrednio pomoże przy wypełnianiu wniosku i wyborze jak najlepszego finansowania. Właśnie w tym celu powstała platforma internetowa przeznaczona dla agentów stacjonarnych oraz aplikacja dla klientów, która umożliwia im zawarcie umowy w pełni zdalnie, bez konieczności przychodzenia do biura agenta – komentuje Maciej Suwik CEO Loando Group.
– Cały nasz plan wdrożenia i połączenia finansowego świata online’owego z offlin’owym, nie może zadziać się samoistnie, dlatego do współpracy zaprosiliśmy Przemka Nazara
i z jego pomocą chcemy osiągnąć ten cel. – dodaje Maciej Suwik.
Przemysław Nazar
Z bankowością i finansami związany jest od 1999 r. Doświadczenie zawodowe w sprzedaży i zarządzaniu zdobywał, m. in.: w Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, AIG Banku i BRE Banku (Multibanku). Od 2007 r. aktywnie działa na rynku consumer finance. Przez ponad 13 lat, jako Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży w Fines SA, zrealizował z sukcesami wiele projektów biznesowych i szkoleniowych. Razem z zespołem budował i rozwijał ogólnopolską sieć biur kredytowych oraz kilkaset placówek franczyzowych - Fines Operator Bankowy. Obecnie w Grupie Loando pełni funkcję Sales & Business Development Director. Odpowiada za wdrożenie rozwiązań online oraz procesów do zdalnej sprzedaży pożyczek i kredytów dla pośredników finansowych i call center, a także za nawiązywanie współpracy i relacje z Partnerami Biznesowymi. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania
i Bankowości w Poznaniu, ukończył także Akademię Trenerów Sprzedaży. Prywatnie pasjonat podróży małych
i dużych oraz pływania pod żaglami, a także miłośnik amatorskiej fotografii i adopcji psów.
Grupa LOANDO
Grupa Loando to ekosystem rozwiązań i podmiotów funkcjonujących w branży consumer finance. Tworzą go, między innymi, lider online’owego rynku brokerów finansowych oraz jedna z największych sieci afiliacyjnych w Polsce. Grupa Loando działa również na rynkach zagranicznych m.in. w Hiszpanii, Czechach, Ukrainie, Rosji
i Meksyku. W Polsce posiada portfel 1,5 miliona klientów i agreguje ofertę ponad 70 instytucji finansowych. Więcej informacji na loandogroup.com

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.