Komunikaty PR

Innowacyjne rozwiązania sprzedażowe w sieciach naziemnych pośrednictwa

2022-02-14  |  16:00
Biuro prasowe

 

Warszawa 14.02.2022 r.

 

Loando wdraża innowacyjne rozwiązania sprzedażowe do sieci naziemnych pośrednictwa. Nowa platforma ma wprowadzić stacjonarnego agenta kredytowego w świat online’owej sprzedaży.

                    

W biznesie każdy rok przynosi zmiany, a ostatnie 2 lata funkcjonowania
w rzeczywistości pandemicznej, to dla wielu branż wręcz rewolucyjne przeobrażenia.
O tym, co dziś jest ważne dla rozwoju rynku consumer finance wie Grupa Loando. Już niedługo zaproponuje ona pośrednikom i klientom rozwiązania umożliwiające uzyskanie dostępu do różnorodnej oferty pożyczek i produktów bankowych w modelu omnichannel. Za proces wdrażania tych rozwiązań do sieci agencyjnych, odpowiedzialny jest Przemysław Nazar, Sales & Business Development Director
w Loando. 

Do tej pory rynek pośrednictwa finansowego podzielony był, niczym linią demarkacyjną, na działania w kanale offline lub online. W tym pierwszym, klient spotyka się bezpośrednio
z agentem-sprzedawcą, który prezentuje najlepsze oferty i pomaga przejść przez wszystkie formalności zawarcia umowy z dostawcą produktu kredytowego. Z kolei w ramach ścieżki online, klient może samodzielnie porównać oferty i uzyskać potrzebne finansowanie całkowicie zdalnie. Polski konsument w dobie pandemii bardzo szybko nauczył się realizować swoje konsumpcyjne potrzeby w internecie. Nie dotyczy to jednak wszystkich rodzajów produktów. Nadal dla dużej liczby klientów oferty ubezpieczeniowe czy kredytowe stanowią barierę mentalną, dlatego też potrzebują oni wsparcia ze strony sprzedawcy. Z kolei branża pośrednictwa nie doczekała się do tej pory skalowalnych rozwiązań, umożliwiających zawarcie umowy pożyczki/kredytu bez fizycznego podpisu klienta. To spowodowało, że część konsumentów nie potrafiąc sprawnie poruszać się w świecie online „wypadła z rynku”. Ponadto, niemałe znaczenie miały różne regulacje prawne, które przyczyniły się w ostatnich latach do znaczącego spadku liczby pośredników kredytowych. 

Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że jedna trzecia ankietowanych korzysta z usług bankowości cyfrowej znacznie częściej niż przed pandemią. Jednak jak zauważają eksperci, pomimo wzrostu skali wykorzystania kanałów zdalnych oraz pozyskania całkiem nowych klientów nie można przewidzieć, czy tendencja ta utrzyma się w dłuższej perspektywie.
Nie wiadomo również, czy przełoży się na wzrost lojalności wobec konkretnego usługodawcy.

Grupa Loando, która od kilku lat jest liderem rynku online’owego pośrednictwa, śledząc trendy rynkowe oraz zachowania klientów, dostrzegła potrzebę zaoferowania takich rozwiązań, które odpowiedzą na oczekiwania zarówno konsumentów, jak i współczesnego rynku pośrednictwa finansowego. Dlatego też, Loando prowadzi obecnie intensywne prace technologiczne, mające na celu połączyć pośrednictwo offline’owe z online’owym. Efektem tego jest proponowane przez Loando, innowacyjne hybrydowe rozwiązanie, które może zrewolucjonizować rynek. Kluczową rolę w tym procesie ma odegrać nowa platforma internetowa dedykowana agentom stacjonarnym oraz bezpośrednio połączona z nią aplikacja mobilna przeznaczona dla klientów. Odpowiednio przygotowane zaplecze, czyli zintegrowane narzędzia to fundament w realizacji strategii omnichannel. Za wdrożenie tych nowych rozwiązań w Loando jest odpowiedzialny Przemysław Nazar, który przez ponad 13 lat, jako
Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży w Fines S.A. z sukcesami budował i rozwijał ogólnopolską sieć agencyjną oraz franczyzową. Od maja 2021 roku pełni funkcję Sales
& Business Development Director w Grupie Loando i odpowiada za wdrożenie rozwiązań online oraz procesów do zdalnej sprzedaży pożyczek i kredytów dla pośredników finansowych offline. 

– Pandemia spowodowała, że wielu agentów kredytowych zniknęło z rynku, rezygnując
z prowadzonej działalności lub zmieniając branżę, a klienci zostali zmuszeni do poszukiwania alternatywnych form finansowania. Na podstawie obserwacji rynku zauważyliśmy, że nasi klienci z jednej strony chcą mieć nadal stały kontakt ze swoim ekspertem, a z drugiej
- załatwiać formalności bez wychodzenia z domu, korzystając z funkcjonalności i szybkości, jaką dziś gwarantuje kanał online. Jednocześnie agenci kredytowi i pośrednicy finansowi oczekują teraz takich narzędzi i rozwiązań, które odpowiadają na obecne potrzeby rynku customer finance. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie nowej platformy internetowej oraz połączonej z nią aplikacji mobilnej, które im to zdecydowanie ułatwią. Dodam, że obecnie, wraz z grupą zaproszonych do współpracy agentów, prowadzimy już testy funkcjonalności platformy, a efekty tych prac wyglądają obiecująco –
komentuje Przemysław Nazar, Sales
& Business Development Director w Loando.

Przemysław Nazar dołączył do zespołu w kluczowym dla Loando momencie. Pod koniec 2021 roku Grupa Loando stała się częścią szwedzkiej Grupy Clar. Współpraca spółek ma na celu zrewolucjonizowanie rynku pośrednictwa w Polsce oraz w regionie CEE, tak aby stał się on technologicznym ekosystemem. 

– Nowe sposoby płacenia i aplikacje do obsługi finansów zostały masowo przyjęte na całym świecie, a konsumenci nieustannie domagają się rozwiązań jeszcze bardziej dostosowanych do ich potrzeb. Pomimo pewnych barier, Polacy chętnie uczą się nowinek technologicznych
i są otwarci na nowoczesne rozwiązania finansowe. Jak podaje MasterCard w raporcie z 2020 r. „Jak Polacy korzystają z cyfrowej bankowości” – 55% polskich konsumentów częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie. Z kolei prawie 70% Polaków korzysta z bankowych aplikacji mobilnych. Wciąż jednak pozostaje grono klientów, którzy potrzebują wsparcia eksperta. Naszym celem jest stworzenie dla nich możliwości wyboru. Nadal będą mogli przejść przez cały proces za pomocą kanału online, w ramach aplikacji mobilnej, porównywarek finansowych. Przy tym oferujemy wsparcie sprzedawcy, który bezpośrednio pomoże przy wypełnianiu wniosku i wyborze jak najlepszego finansowania. Właśnie w tym celu powstała platforma internetowa przeznaczona dla agentów stacjonarnych oraz aplikacja dla klientów, która umożliwia im zawarcie umowy w pełni zdalnie, bez konieczności przychodzenia do biura agenta 
– komentuje Maciej Suwik CEO Loando Group.

– Cały nasz plan wdrożenia i połączenia finansowego świata online’owego z offlin’owym, nie może zadziać się samoistnie, dlatego do współpracy zaprosiliśmy Przemka Nazara
i z jego pomocą chcemy osiągnąć ten cel. – dodaje Maciej Suwik.

 

Przemysław Nazar

Z bankowością i finansami związany jest od 1999 r. Doświadczenie zawodowe w sprzedaży i zarządzaniu zdobywał, m. in.: w Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, AIG Banku i BRE Banku (Multibanku). Od 2007 r. aktywnie działa na rynku consumer finance. Przez ponad 13 lat, jako Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży w Fines SA, zrealizował z sukcesami wiele projektów biznesowych i szkoleniowych. Razem z zespołem budował i rozwijał ogólnopolską sieć biur kredytowych oraz kilkaset placówek franczyzowych - Fines Operator Bankowy. Obecnie w Grupie Loando pełni funkcję Sales & Business Development Director. Odpowiada za wdrożenie rozwiązań online oraz procesów do zdalnej sprzedaży pożyczek i kredytów dla pośredników finansowych i call center, a także za nawiązywanie współpracy i relacje z Partnerami Biznesowymi. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania
i Bankowości w Poznaniu, ukończył także Akademię Trenerów Sprzedaży. Prywatnie pasjonat podróży małych
i dużych oraz pływania pod żaglami, a także miłośnik amatorskiej fotografii i adopcji psów.

 

 Grupa LOANDO

Grupa Loando to ekosystem rozwiązań i podmiotów funkcjonujących w branży consumer finance. Tworzą go, między innymi, lider online’owego rynku brokerów finansowych oraz jedna z największych sieci afiliacyjnych w Polsce. Grupa Loando działa również na rynkach zagranicznych m.in. w Hiszpanii, Czechach, Ukrainie, Rosji
i Meksyku. W Polsce posiada portfel 1,5 miliona klientów i agreguje ofertę ponad 70 instytucji finansowych. Więcej informacji na loandogroup.com 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Banki centralne Europy Środkowej robią sobie przerwę Biuro prasowe
2024-05-20 | 12:15

Banki centralne Europy Środkowej robią sobie przerwę

W skrócie: • Rosnące ceny żywności i energii położyły kres szybkiej dezinflacji w Polsce, Czechach i na Węgrzech i w związku z tym Allianz Trade spodziewa się, że do
Finanse Najbardziej zadłużone firmy w Polsce
2024-05-17 | 08:00

Najbardziej zadłużone firmy w Polsce

Długi dwóch spółek większe od zadłużenia całej branży handlowej. Firma MGBI przygotowała aktualną listę najbardziej zadłużonych polskich przedsiębiorstw. Pierwsze
Finanse Za nami Samorządowy Kongres Finansowy w Sopocie
2024-05-16 | 12:00

Za nami Samorządowy Kongres Finansowy w Sopocie

Za nami Samorządowy Kongres Finansowy w Sopocie W połowie maja w Sopocie odbył się Local Trends – Samorządowy Kongres Finansowy. Wydarzenie było okazją do rozmów o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.