Komunikaty PR

Innowacyjne rozwiązania sprzedażowe w sieciach naziemnych pośrednictwa

2022-02-14  |  16:00
Biuro prasowe

 

Warszawa 14.02.2022 r.

 

Loando wdraża innowacyjne rozwiązania sprzedażowe do sieci naziemnych pośrednictwa. Nowa platforma ma wprowadzić stacjonarnego agenta kredytowego w świat online’owej sprzedaży.

                    

W biznesie każdy rok przynosi zmiany, a ostatnie 2 lata funkcjonowania
w rzeczywistości pandemicznej, to dla wielu branż wręcz rewolucyjne przeobrażenia.
O tym, co dziś jest ważne dla rozwoju rynku consumer finance wie Grupa Loando. Już niedługo zaproponuje ona pośrednikom i klientom rozwiązania umożliwiające uzyskanie dostępu do różnorodnej oferty pożyczek i produktów bankowych w modelu omnichannel. Za proces wdrażania tych rozwiązań do sieci agencyjnych, odpowiedzialny jest Przemysław Nazar, Sales & Business Development Director
w Loando. 

Do tej pory rynek pośrednictwa finansowego podzielony był, niczym linią demarkacyjną, na działania w kanale offline lub online. W tym pierwszym, klient spotyka się bezpośrednio
z agentem-sprzedawcą, który prezentuje najlepsze oferty i pomaga przejść przez wszystkie formalności zawarcia umowy z dostawcą produktu kredytowego. Z kolei w ramach ścieżki online, klient może samodzielnie porównać oferty i uzyskać potrzebne finansowanie całkowicie zdalnie. Polski konsument w dobie pandemii bardzo szybko nauczył się realizować swoje konsumpcyjne potrzeby w internecie. Nie dotyczy to jednak wszystkich rodzajów produktów. Nadal dla dużej liczby klientów oferty ubezpieczeniowe czy kredytowe stanowią barierę mentalną, dlatego też potrzebują oni wsparcia ze strony sprzedawcy. Z kolei branża pośrednictwa nie doczekała się do tej pory skalowalnych rozwiązań, umożliwiających zawarcie umowy pożyczki/kredytu bez fizycznego podpisu klienta. To spowodowało, że część konsumentów nie potrafiąc sprawnie poruszać się w świecie online „wypadła z rynku”. Ponadto, niemałe znaczenie miały różne regulacje prawne, które przyczyniły się w ostatnich latach do znaczącego spadku liczby pośredników kredytowych. 

Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że jedna trzecia ankietowanych korzysta z usług bankowości cyfrowej znacznie częściej niż przed pandemią. Jednak jak zauważają eksperci, pomimo wzrostu skali wykorzystania kanałów zdalnych oraz pozyskania całkiem nowych klientów nie można przewidzieć, czy tendencja ta utrzyma się w dłuższej perspektywie.
Nie wiadomo również, czy przełoży się na wzrost lojalności wobec konkretnego usługodawcy.

Grupa Loando, która od kilku lat jest liderem rynku online’owego pośrednictwa, śledząc trendy rynkowe oraz zachowania klientów, dostrzegła potrzebę zaoferowania takich rozwiązań, które odpowiedzą na oczekiwania zarówno konsumentów, jak i współczesnego rynku pośrednictwa finansowego. Dlatego też, Loando prowadzi obecnie intensywne prace technologiczne, mające na celu połączyć pośrednictwo offline’owe z online’owym. Efektem tego jest proponowane przez Loando, innowacyjne hybrydowe rozwiązanie, które może zrewolucjonizować rynek. Kluczową rolę w tym procesie ma odegrać nowa platforma internetowa dedykowana agentom stacjonarnym oraz bezpośrednio połączona z nią aplikacja mobilna przeznaczona dla klientów. Odpowiednio przygotowane zaplecze, czyli zintegrowane narzędzia to fundament w realizacji strategii omnichannel. Za wdrożenie tych nowych rozwiązań w Loando jest odpowiedzialny Przemysław Nazar, który przez ponad 13 lat, jako
Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży w Fines S.A. z sukcesami budował i rozwijał ogólnopolską sieć agencyjną oraz franczyzową. Od maja 2021 roku pełni funkcję Sales
& Business Development Director w Grupie Loando i odpowiada za wdrożenie rozwiązań online oraz procesów do zdalnej sprzedaży pożyczek i kredytów dla pośredników finansowych offline. 

– Pandemia spowodowała, że wielu agentów kredytowych zniknęło z rynku, rezygnując
z prowadzonej działalności lub zmieniając branżę, a klienci zostali zmuszeni do poszukiwania alternatywnych form finansowania. Na podstawie obserwacji rynku zauważyliśmy, że nasi klienci z jednej strony chcą mieć nadal stały kontakt ze swoim ekspertem, a z drugiej
- załatwiać formalności bez wychodzenia z domu, korzystając z funkcjonalności i szybkości, jaką dziś gwarantuje kanał online. Jednocześnie agenci kredytowi i pośrednicy finansowi oczekują teraz takich narzędzi i rozwiązań, które odpowiadają na obecne potrzeby rynku customer finance. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie nowej platformy internetowej oraz połączonej z nią aplikacji mobilnej, które im to zdecydowanie ułatwią. Dodam, że obecnie, wraz z grupą zaproszonych do współpracy agentów, prowadzimy już testy funkcjonalności platformy, a efekty tych prac wyglądają obiecująco –
komentuje Przemysław Nazar, Sales
& Business Development Director w Loando.

Przemysław Nazar dołączył do zespołu w kluczowym dla Loando momencie. Pod koniec 2021 roku Grupa Loando stała się częścią szwedzkiej Grupy Clar. Współpraca spółek ma na celu zrewolucjonizowanie rynku pośrednictwa w Polsce oraz w regionie CEE, tak aby stał się on technologicznym ekosystemem. 

– Nowe sposoby płacenia i aplikacje do obsługi finansów zostały masowo przyjęte na całym świecie, a konsumenci nieustannie domagają się rozwiązań jeszcze bardziej dostosowanych do ich potrzeb. Pomimo pewnych barier, Polacy chętnie uczą się nowinek technologicznych
i są otwarci na nowoczesne rozwiązania finansowe. Jak podaje MasterCard w raporcie z 2020 r. „Jak Polacy korzystają z cyfrowej bankowości” – 55% polskich konsumentów częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie. Z kolei prawie 70% Polaków korzysta z bankowych aplikacji mobilnych. Wciąż jednak pozostaje grono klientów, którzy potrzebują wsparcia eksperta. Naszym celem jest stworzenie dla nich możliwości wyboru. Nadal będą mogli przejść przez cały proces za pomocą kanału online, w ramach aplikacji mobilnej, porównywarek finansowych. Przy tym oferujemy wsparcie sprzedawcy, który bezpośrednio pomoże przy wypełnianiu wniosku i wyborze jak najlepszego finansowania. Właśnie w tym celu powstała platforma internetowa przeznaczona dla agentów stacjonarnych oraz aplikacja dla klientów, która umożliwia im zawarcie umowy w pełni zdalnie, bez konieczności przychodzenia do biura agenta 
– komentuje Maciej Suwik CEO Loando Group.

– Cały nasz plan wdrożenia i połączenia finansowego świata online’owego z offlin’owym, nie może zadziać się samoistnie, dlatego do współpracy zaprosiliśmy Przemka Nazara
i z jego pomocą chcemy osiągnąć ten cel. – dodaje Maciej Suwik.

 

Przemysław Nazar

Z bankowością i finansami związany jest od 1999 r. Doświadczenie zawodowe w sprzedaży i zarządzaniu zdobywał, m. in.: w Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, AIG Banku i BRE Banku (Multibanku). Od 2007 r. aktywnie działa na rynku consumer finance. Przez ponad 13 lat, jako Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży w Fines SA, zrealizował z sukcesami wiele projektów biznesowych i szkoleniowych. Razem z zespołem budował i rozwijał ogólnopolską sieć biur kredytowych oraz kilkaset placówek franczyzowych - Fines Operator Bankowy. Obecnie w Grupie Loando pełni funkcję Sales & Business Development Director. Odpowiada za wdrożenie rozwiązań online oraz procesów do zdalnej sprzedaży pożyczek i kredytów dla pośredników finansowych i call center, a także za nawiązywanie współpracy i relacje z Partnerami Biznesowymi. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania
i Bankowości w Poznaniu, ukończył także Akademię Trenerów Sprzedaży. Prywatnie pasjonat podróży małych
i dużych oraz pływania pod żaglami, a także miłośnik amatorskiej fotografii i adopcji psów.

 

 Grupa LOANDO

Grupa Loando to ekosystem rozwiązań i podmiotów funkcjonujących w branży consumer finance. Tworzą go, między innymi, lider online’owego rynku brokerów finansowych oraz jedna z największych sieci afiliacyjnych w Polsce. Grupa Loando działa również na rynkach zagranicznych m.in. w Hiszpanii, Czechach, Ukrainie, Rosji
i Meksyku. W Polsce posiada portfel 1,5 miliona klientów i agreguje ofertę ponad 70 instytucji finansowych. Więcej informacji na loandogroup.com 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.