Komunikaty PR

Innowacyjne rozwiązania sprzedażowe w sieciach naziemnych pośrednictwa

2022-02-14  |  16:00
Biuro prasowe

 

Warszawa 14.02.2022 r.

 

Loando wdraża innowacyjne rozwiązania sprzedażowe do sieci naziemnych pośrednictwa. Nowa platforma ma wprowadzić stacjonarnego agenta kredytowego w świat online’owej sprzedaży.

                    

W biznesie każdy rok przynosi zmiany, a ostatnie 2 lata funkcjonowania
w rzeczywistości pandemicznej, to dla wielu branż wręcz rewolucyjne przeobrażenia.
O tym, co dziś jest ważne dla rozwoju rynku consumer finance wie Grupa Loando. Już niedługo zaproponuje ona pośrednikom i klientom rozwiązania umożliwiające uzyskanie dostępu do różnorodnej oferty pożyczek i produktów bankowych w modelu omnichannel. Za proces wdrażania tych rozwiązań do sieci agencyjnych, odpowiedzialny jest Przemysław Nazar, Sales & Business Development Director
w Loando. 

Do tej pory rynek pośrednictwa finansowego podzielony był, niczym linią demarkacyjną, na działania w kanale offline lub online. W tym pierwszym, klient spotyka się bezpośrednio
z agentem-sprzedawcą, który prezentuje najlepsze oferty i pomaga przejść przez wszystkie formalności zawarcia umowy z dostawcą produktu kredytowego. Z kolei w ramach ścieżki online, klient może samodzielnie porównać oferty i uzyskać potrzebne finansowanie całkowicie zdalnie. Polski konsument w dobie pandemii bardzo szybko nauczył się realizować swoje konsumpcyjne potrzeby w internecie. Nie dotyczy to jednak wszystkich rodzajów produktów. Nadal dla dużej liczby klientów oferty ubezpieczeniowe czy kredytowe stanowią barierę mentalną, dlatego też potrzebują oni wsparcia ze strony sprzedawcy. Z kolei branża pośrednictwa nie doczekała się do tej pory skalowalnych rozwiązań, umożliwiających zawarcie umowy pożyczki/kredytu bez fizycznego podpisu klienta. To spowodowało, że część konsumentów nie potrafiąc sprawnie poruszać się w świecie online „wypadła z rynku”. Ponadto, niemałe znaczenie miały różne regulacje prawne, które przyczyniły się w ostatnich latach do znaczącego spadku liczby pośredników kredytowych. 

Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że jedna trzecia ankietowanych korzysta z usług bankowości cyfrowej znacznie częściej niż przed pandemią. Jednak jak zauważają eksperci, pomimo wzrostu skali wykorzystania kanałów zdalnych oraz pozyskania całkiem nowych klientów nie można przewidzieć, czy tendencja ta utrzyma się w dłuższej perspektywie.
Nie wiadomo również, czy przełoży się na wzrost lojalności wobec konkretnego usługodawcy.

Grupa Loando, która od kilku lat jest liderem rynku online’owego pośrednictwa, śledząc trendy rynkowe oraz zachowania klientów, dostrzegła potrzebę zaoferowania takich rozwiązań, które odpowiedzą na oczekiwania zarówno konsumentów, jak i współczesnego rynku pośrednictwa finansowego. Dlatego też, Loando prowadzi obecnie intensywne prace technologiczne, mające na celu połączyć pośrednictwo offline’owe z online’owym. Efektem tego jest proponowane przez Loando, innowacyjne hybrydowe rozwiązanie, które może zrewolucjonizować rynek. Kluczową rolę w tym procesie ma odegrać nowa platforma internetowa dedykowana agentom stacjonarnym oraz bezpośrednio połączona z nią aplikacja mobilna przeznaczona dla klientów. Odpowiednio przygotowane zaplecze, czyli zintegrowane narzędzia to fundament w realizacji strategii omnichannel. Za wdrożenie tych nowych rozwiązań w Loando jest odpowiedzialny Przemysław Nazar, który przez ponad 13 lat, jako
Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży w Fines S.A. z sukcesami budował i rozwijał ogólnopolską sieć agencyjną oraz franczyzową. Od maja 2021 roku pełni funkcję Sales
& Business Development Director w Grupie Loando i odpowiada za wdrożenie rozwiązań online oraz procesów do zdalnej sprzedaży pożyczek i kredytów dla pośredników finansowych offline. 

– Pandemia spowodowała, że wielu agentów kredytowych zniknęło z rynku, rezygnując
z prowadzonej działalności lub zmieniając branżę, a klienci zostali zmuszeni do poszukiwania alternatywnych form finansowania. Na podstawie obserwacji rynku zauważyliśmy, że nasi klienci z jednej strony chcą mieć nadal stały kontakt ze swoim ekspertem, a z drugiej
- załatwiać formalności bez wychodzenia z domu, korzystając z funkcjonalności i szybkości, jaką dziś gwarantuje kanał online. Jednocześnie agenci kredytowi i pośrednicy finansowi oczekują teraz takich narzędzi i rozwiązań, które odpowiadają na obecne potrzeby rynku customer finance. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie nowej platformy internetowej oraz połączonej z nią aplikacji mobilnej, które im to zdecydowanie ułatwią. Dodam, że obecnie, wraz z grupą zaproszonych do współpracy agentów, prowadzimy już testy funkcjonalności platformy, a efekty tych prac wyglądają obiecująco –
komentuje Przemysław Nazar, Sales
& Business Development Director w Loando.

Przemysław Nazar dołączył do zespołu w kluczowym dla Loando momencie. Pod koniec 2021 roku Grupa Loando stała się częścią szwedzkiej Grupy Clar. Współpraca spółek ma na celu zrewolucjonizowanie rynku pośrednictwa w Polsce oraz w regionie CEE, tak aby stał się on technologicznym ekosystemem. 

– Nowe sposoby płacenia i aplikacje do obsługi finansów zostały masowo przyjęte na całym świecie, a konsumenci nieustannie domagają się rozwiązań jeszcze bardziej dostosowanych do ich potrzeb. Pomimo pewnych barier, Polacy chętnie uczą się nowinek technologicznych
i są otwarci na nowoczesne rozwiązania finansowe. Jak podaje MasterCard w raporcie z 2020 r. „Jak Polacy korzystają z cyfrowej bankowości” – 55% polskich konsumentów częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie. Z kolei prawie 70% Polaków korzysta z bankowych aplikacji mobilnych. Wciąż jednak pozostaje grono klientów, którzy potrzebują wsparcia eksperta. Naszym celem jest stworzenie dla nich możliwości wyboru. Nadal będą mogli przejść przez cały proces za pomocą kanału online, w ramach aplikacji mobilnej, porównywarek finansowych. Przy tym oferujemy wsparcie sprzedawcy, który bezpośrednio pomoże przy wypełnianiu wniosku i wyborze jak najlepszego finansowania. Właśnie w tym celu powstała platforma internetowa przeznaczona dla agentów stacjonarnych oraz aplikacja dla klientów, która umożliwia im zawarcie umowy w pełni zdalnie, bez konieczności przychodzenia do biura agenta 
– komentuje Maciej Suwik CEO Loando Group.

– Cały nasz plan wdrożenia i połączenia finansowego świata online’owego z offlin’owym, nie może zadziać się samoistnie, dlatego do współpracy zaprosiliśmy Przemka Nazara
i z jego pomocą chcemy osiągnąć ten cel. – dodaje Maciej Suwik.

 

Przemysław Nazar

Z bankowością i finansami związany jest od 1999 r. Doświadczenie zawodowe w sprzedaży i zarządzaniu zdobywał, m. in.: w Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, AIG Banku i BRE Banku (Multibanku). Od 2007 r. aktywnie działa na rynku consumer finance. Przez ponad 13 lat, jako Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży w Fines SA, zrealizował z sukcesami wiele projektów biznesowych i szkoleniowych. Razem z zespołem budował i rozwijał ogólnopolską sieć biur kredytowych oraz kilkaset placówek franczyzowych - Fines Operator Bankowy. Obecnie w Grupie Loando pełni funkcję Sales & Business Development Director. Odpowiada za wdrożenie rozwiązań online oraz procesów do zdalnej sprzedaży pożyczek i kredytów dla pośredników finansowych i call center, a także za nawiązywanie współpracy i relacje z Partnerami Biznesowymi. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania
i Bankowości w Poznaniu, ukończył także Akademię Trenerów Sprzedaży. Prywatnie pasjonat podróży małych
i dużych oraz pływania pod żaglami, a także miłośnik amatorskiej fotografii i adopcji psów.

 

 Grupa LOANDO

Grupa Loando to ekosystem rozwiązań i podmiotów funkcjonujących w branży consumer finance. Tworzą go, między innymi, lider online’owego rynku brokerów finansowych oraz jedna z największych sieci afiliacyjnych w Polsce. Grupa Loando działa również na rynkach zagranicznych m.in. w Hiszpanii, Czechach, Ukrainie, Rosji
i Meksyku. W Polsce posiada portfel 1,5 miliona klientów i agreguje ofertę ponad 70 instytucji finansowych. Więcej informacji na loandogroup.com 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.