Komunikaty PR

INTERSPORT z najlepszym wynikiem od 10 lat

2022-02-02  |  16:30
Biuro prasowe

Obecnie 68 proc. Polaków korzysta z ruchu przynajmniej raz w miesiącu, włączając w to spacery czy jazdę na rowerze w celach transportowych – wynika z badania MultiSport Index 2021. Coraz większe zainteresowanie sportem w naszym kraju potwierdzają wyniki sprzedaży w sklepach INTERSPORT.  Narastająco, w całym roku finansowym 2021, łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły ponad 169 mln zł i były wyższe o 39,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (ponad 122 mln zł). Co ciekawe, wynik ten jest o 18,5 p.p. wyższy niż zanotował IIC-INTERSPORT International Corporation GmbH. Polska spółka, w przeciwieństwie do poprzednich lat, kiedy to generował straty, wypracowała zysk. Warto podkreślić, że wynik ten jest najlepszy, jaki osiągnęła od ponad dekady.

Rok 2021 poprzez znoszenie obostrzeń umożliwił społeczeństwu powrót do wielu przyjemności, w tym do aktywności fizycznej. Co ciekawe, aż 61 proc. Polaków wskazało, że chciałoby uprawiać więcej sportu – wynika z raportu z 2021 roku „Global views on sports and exercise”, a 33 proc. jest zadowolonych z obecnego stanu.

Motywacją do zwiększonej aktywności fizycznej jest zdrowie. W ostatnich latach obserwuje się coraz większe zaangażowanie Polaków w tej kwestii – według badania Ipsos „COVID 365+” aż 72 proc. Polaków potwierdziło, że zdrowie jest dziś dla nich największą wartością.

Kolejny raz odnotowujemy wzrost sprzedaży oraz zainteresowania naszą ofertą. Na bieżąco staramy się dostosowywać nasze usługi do zmieniającej się rzeczywistości – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Model biznesowy firmy dopasowany jest do potrzeb grupy docelowej. Przykładowo udoskonalając naszą usługę wypożyczania sprzętu odpowiadamy na finansową niepewność, która obecnie panuje w społeczeństwie. Nie każdy przecież od razu chce kupować drogi sprzęt. Staramy się otwierać świat sportu dla każdego – jesteśmy bliżej ludzi – dodaje.

Branża sportowa już od dawna przechodzi swoją przemianę, wszystko za sprawą osiągnięć technologicznych, przemian społecznych i kulturowych. Chcąc nadążyć za zmianami sklepy sportowe również muszą do nich dostosować. Konsumenci obecnie są bardziej świadomi swoich potrzeb.

Rozwój i optymalizacja sprzedaży online, zmiana polityki cenowej o 180 stopni oraz budowa nowych zespołów w organizacji – to najważniejsze cele, które udało nam się zrealizować. Warto przy tym podkreślić, że nasze wyniki sprzedażowe wpisują się w światowy trend. Podobnie jak IIC-INTERSPORT International Corporation GmbH osiągamy wzrosty – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Zależy nam na tym, aby oferta sklepu INTERSPORT była dla każdego. Sport pomaga w przełamywaniu własnych ograniczeń oraz pozwala efektywnie spędzić czas – dodaje.

Z badania Benefit Systems „Ruch to zdrowie” wynika, że 9 na 10 ankietowanych uważa, że aktywność fizyczna neutralizuje stres i przeciążenia psychiczne. Ponadto 56% respondentów przyznało, że sport pomaga im w akceptacji samego siebie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.