INTERSPORT: Zysk na koniec roku obrotowego 2021/2022 efektem skutecznej strategi
Na koniec roku obrotowego 2021/2022 spółka INTERSPORT osiągnęła zysk brutto w wysokości 129 tys. zł. Jest to zdecydowany sukces firmy – w ubiegłym roku spółka zanotowała stratę na poziomie 27 mln zł. To najlepszy wynik przedsiębiorstwa od ponad 9 lat. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły 231.772 tys. zł i były wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 156.321 tys. zł). Dane z raportu finansowego potwierdzają, że dobrze opracowana strategia i jej odpowiednia realizacja, nawet w niepewnych czasach może przynieść sukces.
Wyniki finansowe najlepsze od 9 lat
Opublikowane wyniki firmy INTERSPORT wskazują, że spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 231.772 tys. zł i były one wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (156.321 tys. zł). Co więcej, przedsiębiorstwo osiągnęło zysk na poziomie 129 tys. zł. Dla porównania, strata w tym samym okresie w ubiegłym roku wyniosła ponad 27 mln zł. Jest to najlepszy wynik firmy od 9 lat. Marża brutto wzrosła o ok. 7 p.p. rok do roku, osiągając poziom blisko 40 proc.
Pomimo wielu przeciwności i trudnego czasu, jesteśmy optymistycznie nastawieni do przyszłości i rozwoju branży sportowej, tym samym Naszej firmy. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku spodziewamy się wzrostu zainteresowania naszą ofertą – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Wyniki, które udało nam się osiągnąć na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy to efekt ciężkiej pracy całego zespołu oraz odpowiednio zaplanowanej i dopasowanej do aktualnych realiów strategii, którą z sukcesem codziennie wdrażamy – dodaje.
Skuteczna implementacja nowej strategii biznesowej opartej na wzmocnieniu modelu omnichannel, oferty produktowej, działań operacyjnych, a także zmianie polityki cenowej o 180 stopni, digitalizacji procesów back office oraz budowie nowych zespołów w organizacji i społeczności wokół Spółki w programie #teamINTERSPORT – to najważniejsze cele, które udało się zrealizować przez ostatni rok. Co więcej, marka sukcesywnie otwierała nowe placówki, ułatwiając dostęp do swoich produktów. Aktualnie w fazie próbnej są trzy nowe koncepty sklepów – najbardziej obiecującym jest Click & Collect oraz Alpine store, który głównie wspiera kierunek rozwoju sprzedaży omnichannel.
Rok 2021, a także wydarzenia z I kwartału 2022 r., były wyzwaniem dla spółki INTERSPORT, ale także rynku, który musiał sprostać skutkom pandemii, wojny w Ukrainie oraz problemom makroekonomicznym w postaci wysokiej inflacji i rosnących stóp procentowych.
Sport to zdrowie
Motywacją do zwiększonej aktywności fizycznej jest zdrowie oraz fakt, że dzięki niej można rozładować nagromadzone negatywne napięcia. Intensywne życie oraz chęć dbania o siebie przekonuje ludzi do włączenia sportu do swoich codziennych nawyków. Co ciekawe, aż 44% Polaków twierdzi, że obecnie są bardziej aktywni fizycznie niż przed pandemią – wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index.
Według danych z badania Mastercard Sport Economy Index opublikowanego w lutym br. prawie połowa ankietowanych (47%) przyznała, że w ciągu minionych 18 miesięcy ich wydatki na zakup sprzętu sportowego wzrosły w porównaniu do czasu sprzed pandemii. W celu nadążenia za zmianami oraz zwiększonym zainteresowaniem ze strony klientów, branża sportowa od dłuższego czasu przechodzi przemianę.
Od początku ubiegłego roku obrotowego tj. od wdrożenia nowej strategii Zarządu dużo osiągnęliśmy i zmieniliśmy. Do kluczowych rzeczy, które przełożyły się następnie na nasz wynik finansowy – zaliczyć należy m.in. działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmianę ekspozycji kluczowych kategorii produktowych – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Czynnikiem sukcesu, na jaki postawiliśmy jest sprzedaż omnichannel, którą planujemy rozwijać dzięki wdrożeniu narzędzi digitalowych. Jednak bezsprzecznie najważniejszym ogniwem łańcucha zmian i sukcesu naszej firmy jest Zespół. #teamINTERSPORT to główny przekaz i temat naszego planu operacyjnego na przyszłość. To dzięki naszym Pracownikom udało nam się tak wiele osiągnąć – podsumowuje.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.