Komunikaty PR

INTERSPORT: Zysk na koniec roku obrotowego 2021/2022 efektem skutecznej strategi

2022-05-09  |  15:00
Biuro prasowe

Na koniec roku obrotowego 2021/2022 spółka INTERSPORT osiągnęła zysk brutto w wysokości 129 tys. zł. Jest to zdecydowany sukces firmy – w ubiegłym roku spółka zanotowała stratę na poziomie 27 mln zł. To najlepszy wynik przedsiębiorstwa od ponad 9 lat. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły 231.772 tys. zł i były wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 156.321 tys. zł). Dane z raportu finansowego potwierdzają, że dobrze opracowana strategia i jej odpowiednia realizacja, nawet w niepewnych czasach może przynieść sukces.

Wyniki finansowe najlepsze od 9 lat

Opublikowane wyniki firmy INTERSPORT wskazują, że spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 231.772 tys. zł i były one wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (156.321 tys. zł). Co więcej, przedsiębiorstwo osiągnęło zysk na poziomie 129 tys. zł. Dla porównania, strata w tym samym okresie w ubiegłym roku wyniosła ponad 27 mln zł. Jest to najlepszy wynik firmy od 9 lat. Marża brutto wzrosła o ok. 7 p.p. rok do roku, osiągając poziom blisko 40 proc.

Pomimo wielu przeciwności i trudnego czasu, jesteśmy optymistycznie nastawieni do przyszłości i rozwoju branży sportowej, tym samym Naszej firmy. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku spodziewamy się wzrostu zainteresowania naszą ofertą – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Wyniki, które udało nam się osiągnąć na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy to efekt ciężkiej pracy całego zespołu oraz odpowiednio zaplanowanej i dopasowanej do aktualnych realiów strategii, którą z sukcesem codziennie wdrażamy – dodaje.

Skuteczna implementacja nowej strategii biznesowej opartej na wzmocnieniu modelu omnichannel, oferty produktowej, działań operacyjnych, a także zmianie polityki cenowej o 180 stopni, digitalizacji procesów back office oraz budowie nowych zespołów w organizacji i społeczności wokół Spółki w programie #teamINTERSPORT – to najważniejsze cele, które udało się zrealizować przez ostatni rok. Co więcej, marka sukcesywnie otwierała nowe placówki, ułatwiając dostęp do swoich produktów.  Aktualnie w fazie próbnej są trzy nowe koncepty sklepów – najbardziej obiecującym jest Click & Collect oraz Alpine store, który głównie wspiera kierunek rozwoju sprzedaży omnichannel.

Rok 2021, a także wydarzenia z I kwartału 2022 r., były wyzwaniem dla spółki INTERSPORT, ale także rynku, który musiał sprostać skutkom pandemii, wojny w Ukrainie oraz problemom makroekonomicznym w postaci wysokiej inflacji i rosnących stóp procentowych.

Sport to zdrowie

Motywacją do zwiększonej aktywności fizycznej jest zdrowie oraz fakt, że dzięki niej można rozładować nagromadzone negatywne napięcia. Intensywne życie oraz chęć dbania o siebie przekonuje ludzi do włączenia sportu do swoich codziennych nawyków. Co ciekawe, aż 44% Polaków twierdzi, że obecnie są bardziej aktywni fizycznie niż przed pandemią – wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index.

Według danych z badania Mastercard Sport Economy Index opublikowanego w lutym br. prawie połowa ankietowanych (47%) przyznała, że w ciągu minionych 18 miesięcy ich wydatki na zakup sprzętu sportowego wzrosły w porównaniu do czasu sprzed pandemii. W celu nadążenia za zmianami oraz zwiększonym zainteresowaniem ze strony klientów, branża sportowa od dłuższego czasu przechodzi przemianę.

Od początku ubiegłego roku obrotowego tj. od wdrożenia nowej strategii Zarządu dużo osiągnęliśmy i zmieniliśmy. Do kluczowych rzeczy, które przełożyły się następnie na nasz wynik finansowy – zaliczyć należy m.in. działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmianę ekspozycji kluczowych kategorii produktowych – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Czynnikiem sukcesu, na jaki postawiliśmy jest sprzedaż omnichannel, którą planujemy rozwijać dzięki wdrożeniu narzędzi digitalowych. Jednak bezsprzecznie najważniejszym ogniwem łańcucha zmian i sukcesu naszej firmy jest Zespół. #teamINTERSPORT to główny przekaz i temat naszego planu operacyjnego na przyszłość. To dzięki naszym Pracownikom udało nam się tak wiele osiągnąć – podsumowuje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein Biuro prasowe
2025-03-11 | 06:00

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Anna Górecka-Kuczmowska, z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej, dołączyła do zespołu Thompson&Stein jako Head of Finance and Accounting CEE. Na nowym
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.