INTERSPORT: Zysk na koniec roku obrotowego 2021/2022 efektem skutecznej strategi
Na koniec roku obrotowego 2021/2022 spółka INTERSPORT osiągnęła zysk brutto w wysokości 129 tys. zł. Jest to zdecydowany sukces firmy – w ubiegłym roku spółka zanotowała stratę na poziomie 27 mln zł. To najlepszy wynik przedsiębiorstwa od ponad 9 lat. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły 231.772 tys. zł i były wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 156.321 tys. zł). Dane z raportu finansowego potwierdzają, że dobrze opracowana strategia i jej odpowiednia realizacja, nawet w niepewnych czasach może przynieść sukces.
Wyniki finansowe najlepsze od 9 lat
Opublikowane wyniki firmy INTERSPORT wskazują, że spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 231.772 tys. zł i były one wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (156.321 tys. zł). Co więcej, przedsiębiorstwo osiągnęło zysk na poziomie 129 tys. zł. Dla porównania, strata w tym samym okresie w ubiegłym roku wyniosła ponad 27 mln zł. Jest to najlepszy wynik firmy od 9 lat. Marża brutto wzrosła o ok. 7 p.p. rok do roku, osiągając poziom blisko 40 proc.
Pomimo wielu przeciwności i trudnego czasu, jesteśmy optymistycznie nastawieni do przyszłości i rozwoju branży sportowej, tym samym Naszej firmy. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku spodziewamy się wzrostu zainteresowania naszą ofertą – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Wyniki, które udało nam się osiągnąć na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy to efekt ciężkiej pracy całego zespołu oraz odpowiednio zaplanowanej i dopasowanej do aktualnych realiów strategii, którą z sukcesem codziennie wdrażamy – dodaje.
Skuteczna implementacja nowej strategii biznesowej opartej na wzmocnieniu modelu omnichannel, oferty produktowej, działań operacyjnych, a także zmianie polityki cenowej o 180 stopni, digitalizacji procesów back office oraz budowie nowych zespołów w organizacji i społeczności wokół Spółki w programie #teamINTERSPORT – to najważniejsze cele, które udało się zrealizować przez ostatni rok. Co więcej, marka sukcesywnie otwierała nowe placówki, ułatwiając dostęp do swoich produktów. Aktualnie w fazie próbnej są trzy nowe koncepty sklepów – najbardziej obiecującym jest Click & Collect oraz Alpine store, który głównie wspiera kierunek rozwoju sprzedaży omnichannel.
Rok 2021, a także wydarzenia z I kwartału 2022 r., były wyzwaniem dla spółki INTERSPORT, ale także rynku, który musiał sprostać skutkom pandemii, wojny w Ukrainie oraz problemom makroekonomicznym w postaci wysokiej inflacji i rosnących stóp procentowych.
Sport to zdrowie
Motywacją do zwiększonej aktywności fizycznej jest zdrowie oraz fakt, że dzięki niej można rozładować nagromadzone negatywne napięcia. Intensywne życie oraz chęć dbania o siebie przekonuje ludzi do włączenia sportu do swoich codziennych nawyków. Co ciekawe, aż 44% Polaków twierdzi, że obecnie są bardziej aktywni fizycznie niż przed pandemią – wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index.
Według danych z badania Mastercard Sport Economy Index opublikowanego w lutym br. prawie połowa ankietowanych (47%) przyznała, że w ciągu minionych 18 miesięcy ich wydatki na zakup sprzętu sportowego wzrosły w porównaniu do czasu sprzed pandemii. W celu nadążenia za zmianami oraz zwiększonym zainteresowaniem ze strony klientów, branża sportowa od dłuższego czasu przechodzi przemianę.
Od początku ubiegłego roku obrotowego tj. od wdrożenia nowej strategii Zarządu dużo osiągnęliśmy i zmieniliśmy. Do kluczowych rzeczy, które przełożyły się następnie na nasz wynik finansowy – zaliczyć należy m.in. działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmianę ekspozycji kluczowych kategorii produktowych – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Czynnikiem sukcesu, na jaki postawiliśmy jest sprzedaż omnichannel, którą planujemy rozwijać dzięki wdrożeniu narzędzi digitalowych. Jednak bezsprzecznie najważniejszym ogniwem łańcucha zmian i sukcesu naszej firmy jest Zespół. #teamINTERSPORT to główny przekaz i temat naszego planu operacyjnego na przyszłość. To dzięki naszym Pracownikom udało nam się tak wiele osiągnąć – podsumowuje.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.