Komunikaty PR

Inwestujesz w nieruchomości? Rób to mądrze i deleguj zadania

2022-04-14  |  01:00
Biuro prasowe

Inwestowanie w nieruchomości na większą skalę jest procesem skomplikowanym i wymagającym. Specjaliści z branży doskonale zdają sobie sprawę z tego, że delegowanie zadań i stworzenie odpowiedniej struktury biznesu to podstawa, na której można budować kolejne sukcesy. Jak to wygląda w praktyce?

 

Delegowanie zadań to istotny proces w każdej firmie

Doba ma określoną ilość godzin. W ciągu jednego dnia trzeba znaleźć czas na sen, posiłki, przynajmniej odrobinę rozrywki oraz, oczywiście, pracę. Osoby na wyższych stanowiskach często wychodzą z założenia, że wszystko zrobią najlepiej samodzielnie. Problem pojawia się w momencie, kiedy obowiązków jest na tyle dużo, że doba staje się nagle zbyt krótka. Każdy lider staje w końcu pod ścianą, bo okazuje się, że brakuje mu czasu, by samodzielnie załatwić wszystkie sprawy.

 

Tak jest w każdym biznesie, a inwestowanie w nieruchomości na większą skalę nie stanowi wyjątku. - Delegowanie obowiązków i przekazywanie odpowiedzialności za kolejne etapy inwestycji jest najzwyczajniej w świecie konieczne. Zwłaszcza, jeśli prowadzimy ich kilka lub kilkanaście jednocześnie. Nie ma możliwości prowadzenia tylu inwestycji na raz samodzielnie. Tutaj muszą pojawić się zaufani ludzie, którzy wezmą odpowiedzialność za poszczególne elementy procesu inwestycyjnego - komentuje Paweł Kuczera, ekspert z firmy Horyzont Inwestycji.

 

Jak to działa w praktyce?

Delegowanie zadań mogłoby się wydawać łatwym i nieskomplikowanym procesem. W końcu chodzi o rozdzielenie zadań pomiędzy poszczególnych pracowników. W praktyce jest to znacznie bardziej skomplikowana operacja. Przede wszystkim trzeba znaleźć osoby, które mają kompetencje – albo potencjał, by je zdobyć - i sprostają powierzonemu im zadaniu. Równie istotna jest komunikacja, bo to na osobie delegującej spoczywa obowiązek przekazania wszystkich informacji, które są potrzebne do prawidłowego wykonania zadania. Ważny jest klarowny i jasny przekaz, dzięki któremu pracownik dokładnie wie, gdzie zaczynają się i kończą jego obowiązki. Lider nie może też zamykać się na sugestie i propozycje swoich pracowników. Przecież nie jest nieomylny ani wszystkowiedzący.

 

Przy tej okazji trzeba też wspomnieć o przygotowaniu odpowiednich procedur. Ich zadaniem jest porządkowanie pracy, ustalenie pewnych zasad i uproszczenie wykonywanych zadań. To właśnie dzięki procedurom można w znacznym stopniu wyeliminować błędy ludzkie, a przecież o to właśnie chodzi w każdej firmie.

 

Delegowanie zadań podczas inwestowania w nieruchomości

Delegowanie zadań i przygotowanie procedur to elementy potrzebne w każdej branży. Dokładnie tak samo wygląda to w przypadku nieruchomości, zwłaszcza jeśli inwestujemy na większą skalę. - W naszym przypadku delegowanie zadań to przede wszystkim ustandaryzowane procedury. Nie moglibyśmy się zająć wszystkim samodzielnie, zwłaszcza jeśli jednocześnie realizujemy kilkanaście inwestycji. Dzięki wypracowanym standardom działania każdy wie, co należy do jego obowiązków - kwituje ekspert z firmy Horyzont Inwestycji.

 

Wszystko działa jak jeden żywy organizm. Jeśli jeden element zawodzi, inwestycja zaczyna się opóźniać. - W naszym przypadku w zasadzie od początku działaliśmy z intuicyjnymi systemami, które pozwalają uporządkować pracę wszystkich osób. Cała machina rusza już w momencie znalezienia okazji inwestycyjnej, która musi przejść  proces weryfikacji. Jeśli mamy zielone światło, możemy działać etapami, za które odpowiedzialni są wyznaczeni pracownicy. Wszystko jest poukładane od momentu, w którym pojawia się nieruchomość, aż do jej sprzedaży. Każdy wie, co należy do jego obowiązków, a kiedy zakończy swoją pracę, komu przekazuje kolejne zadania - dodaje Paweł Kuczera.

 

Inwestowanie w nieruchomości wymaga wiedzy i umiejętności, ale to nie oznacza, że całym procesem musi zając się jedna osoba. Delegowanie zadań pozwala działać sprawniej i efektywniej. Każdy wie, co należy do jego obowiązków, a dzięki procedurom wszystko dzieje się jeszcze bardziej efektywnie. Im lepsza organizacja pracy, tym więcej można osiągnąć.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.