Komunikaty PR

Inwestujesz w nieruchomości? Rób to mądrze i deleguj zadania

2022-04-14  |  01:00
Biuro prasowe

Inwestowanie w nieruchomości na większą skalę jest procesem skomplikowanym i wymagającym. Specjaliści z branży doskonale zdają sobie sprawę z tego, że delegowanie zadań i stworzenie odpowiedniej struktury biznesu to podstawa, na której można budować kolejne sukcesy. Jak to wygląda w praktyce?

 

Delegowanie zadań to istotny proces w każdej firmie

Doba ma określoną ilość godzin. W ciągu jednego dnia trzeba znaleźć czas na sen, posiłki, przynajmniej odrobinę rozrywki oraz, oczywiście, pracę. Osoby na wyższych stanowiskach często wychodzą z założenia, że wszystko zrobią najlepiej samodzielnie. Problem pojawia się w momencie, kiedy obowiązków jest na tyle dużo, że doba staje się nagle zbyt krótka. Każdy lider staje w końcu pod ścianą, bo okazuje się, że brakuje mu czasu, by samodzielnie załatwić wszystkie sprawy.

 

Tak jest w każdym biznesie, a inwestowanie w nieruchomości na większą skalę nie stanowi wyjątku. - Delegowanie obowiązków i przekazywanie odpowiedzialności za kolejne etapy inwestycji jest najzwyczajniej w świecie konieczne. Zwłaszcza, jeśli prowadzimy ich kilka lub kilkanaście jednocześnie. Nie ma możliwości prowadzenia tylu inwestycji na raz samodzielnie. Tutaj muszą pojawić się zaufani ludzie, którzy wezmą odpowiedzialność za poszczególne elementy procesu inwestycyjnego - komentuje Paweł Kuczera, ekspert z firmy Horyzont Inwestycji.

 

Jak to działa w praktyce?

Delegowanie zadań mogłoby się wydawać łatwym i nieskomplikowanym procesem. W końcu chodzi o rozdzielenie zadań pomiędzy poszczególnych pracowników. W praktyce jest to znacznie bardziej skomplikowana operacja. Przede wszystkim trzeba znaleźć osoby, które mają kompetencje – albo potencjał, by je zdobyć - i sprostają powierzonemu im zadaniu. Równie istotna jest komunikacja, bo to na osobie delegującej spoczywa obowiązek przekazania wszystkich informacji, które są potrzebne do prawidłowego wykonania zadania. Ważny jest klarowny i jasny przekaz, dzięki któremu pracownik dokładnie wie, gdzie zaczynają się i kończą jego obowiązki. Lider nie może też zamykać się na sugestie i propozycje swoich pracowników. Przecież nie jest nieomylny ani wszystkowiedzący.

 

Przy tej okazji trzeba też wspomnieć o przygotowaniu odpowiednich procedur. Ich zadaniem jest porządkowanie pracy, ustalenie pewnych zasad i uproszczenie wykonywanych zadań. To właśnie dzięki procedurom można w znacznym stopniu wyeliminować błędy ludzkie, a przecież o to właśnie chodzi w każdej firmie.

 

Delegowanie zadań podczas inwestowania w nieruchomości

Delegowanie zadań i przygotowanie procedur to elementy potrzebne w każdej branży. Dokładnie tak samo wygląda to w przypadku nieruchomości, zwłaszcza jeśli inwestujemy na większą skalę. - W naszym przypadku delegowanie zadań to przede wszystkim ustandaryzowane procedury. Nie moglibyśmy się zająć wszystkim samodzielnie, zwłaszcza jeśli jednocześnie realizujemy kilkanaście inwestycji. Dzięki wypracowanym standardom działania każdy wie, co należy do jego obowiązków - kwituje ekspert z firmy Horyzont Inwestycji.

 

Wszystko działa jak jeden żywy organizm. Jeśli jeden element zawodzi, inwestycja zaczyna się opóźniać. - W naszym przypadku w zasadzie od początku działaliśmy z intuicyjnymi systemami, które pozwalają uporządkować pracę wszystkich osób. Cała machina rusza już w momencie znalezienia okazji inwestycyjnej, która musi przejść  proces weryfikacji. Jeśli mamy zielone światło, możemy działać etapami, za które odpowiedzialni są wyznaczeni pracownicy. Wszystko jest poukładane od momentu, w którym pojawia się nieruchomość, aż do jej sprzedaży. Każdy wie, co należy do jego obowiązków, a kiedy zakończy swoją pracę, komu przekazuje kolejne zadania - dodaje Paweł Kuczera.

 

Inwestowanie w nieruchomości wymaga wiedzy i umiejętności, ale to nie oznacza, że całym procesem musi zając się jedna osoba. Delegowanie zadań pozwala działać sprawniej i efektywniej. Każdy wie, co należy do jego obowiązków, a dzięki procedurom wszystko dzieje się jeszcze bardziej efektywnie. Im lepsza organizacja pracy, tym więcej można osiągnąć.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu Biuro prasowe
2025-08-18 | 11:00

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Na rynku kryptowalut trwa hossa, a w związku z opublikowaniem danych o inflacji oraz rosnącym prawdopodobieństwem obniżki stóp procentowych przez amerykański
Finanse Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?
2025-08-14 | 06:00

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

W świecie, gdzie decyzje finansowe coraz częściej podejmowane są pod wpływem 30-sekundowego wideo z social mediów, rozpoznanie rzetelnych źródeł wiedzy inwestycyjnej
Finanse Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
2025-08-08 | 20:30

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA

Większość z pięciu największych kryptowalut - z wyjątkiem Solany - utrzymuje wyraźnie dodatni wynik od początku roku po powrocie do poziomów sprzed ostatniej fazy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy

Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.

Prawo

Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.

Infrastruktura

Nowe przepisy o ochronie ludności cywilnej wprowadzają obowiązkowe elastyczne zbiorniki na wodę. Mają one służyć w razie suszy, pożarów czy wybuchu wojny

Samorządy będą musiały posiadać m.in. elastyczne zbiorniki na wodę pitną i przenośne magazyny wody przeciwpożarowej. To element odpowiedniego przygotowania zasobów na wypadek sytuacji kryzysowych, kataklizmów czy wybuchu konfliktu, wprowadzony nowymi przepisami o ochronie ludności. Eksperci podkreślają, że tego typu rozwiązania to innowacyjne produkty, które nie tylko ułatwiają logistykę w sytuacjach kryzysowych, ale także mogą znacząco skrócić czas reakcji służb ratunkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.