Jak kupić samochód, o którym marzyliśmy w dzieciństwie?
- BMW 3 V generacji, Mazda MX-5 NC i Alfa Romeo 159 to trzy modele nagradzane w światowych plebiscytach na samochód roku 2006.
- Auta, które 15 lat temu były obiektami marzeń młodych fanów motoryzacji są obecnie jednymi z najbardziej cenionych na rynku wtórnym.
- Mazdę MX-5 z potencjałem na klasyka w kredycie 50/50 można dzisiaj kupić, płacąc już 724 zł miesięcznie.
Eleganckie BMW serii 3, beztroski roadster MX-5, czy atrakcyjna Alfa Romeo 159 to modele fascynujące wielu kierowców. Samochody te, liczące nawet po kilkanaście lat, wciąż utrzymują swoją wartość rynkową. Na miano youngtimerów zasłużyły sobie klasycznym wnętrzem w połączeniu z wysokimi parametrami technicznymi. Nie każdy pasjonat motoryzacji może stać się ich właścicielem, ale często udaje się spełnić takie marzenia, posiłkując się kredytem.
Standardem na rynku jest możliwość uzyskania kredytu na zakup samochodu w wieku do 10 lat. Większość banków unika jednak finansowania aut starszych. Jako instytucja finansowa specjalizująca się w kredytowaniu umożliwiamy finasowanie pojazdów nawet 15-letnich, w tym również pochodzących z importu. I nie oznacza to bynajmniej, że osoby, które decydują się na takie rozwiązanie, interesują się wyłącznie modelami tanimi i wyeksploatowanymi. Część z nich właśnie poszukuje na zagranicznych portalach motoryzacyjnych i aukcjach trudno dostępnych na rynku „perełek” – stwierdza Marcin Szulc, Dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis Polska.
Jak więc kupić używany samochód roku?
BMW 3 to jedno z najczęściej poszukiwanych aut na rynku wtórnym. Średnia cena modelu z lat 2005-2006 to dzisiaj 22 tys. zł. W serwisach ogłoszeniowych ofert sprzedaży jest całkiem sporo, zarówno z krajowym rodowodem, jak i importowanych. W przypadku Alfy Romeo 159 koszty zakupu są nieznacznie mniejsze i oscylują w granicach 20 tys. zł. Trudniej dostępna na krajowym rynku wtórnym i zdecydowanie droższa jest z kolei Mazda MX-5. Ceny zadbanych aut z tego rocznika rozpoczynają się od 30 tys. zł.
Bez względu na to, które auto chcemy kupić i jakie mamy ku temu powody, nie zawsze dysponujemy wystarczającą ilością gotówki. Możemy oczywiście skorzystać z kredytu samochodowego, którego oprocentowanie, w przypadku aut starszych niż 3-letnie, rozpoczyna się od 6,99%. Musimy oczywiście znaleźć też na rynku ofertę umożliwiającą sfinansowanie zakupu pojazdu w wieku 15+.
Dysponując wkładem własnym na poziomie 50%, miesięczna rata trzyletniego kredytu na BMW 3 w cenie 25 tys. zł, które miało swoją premierę w 2006 roku, wyniesie ok. 420 zł. Przy zerowym wkładzie własnym musimy liczyć się z kosztem ok. 833 zł miesięcznie. Warto również wiedzieć, że maksymalny możliwy okres finansowania pojazdów z tego rocznika to zwykle 36 miesięcy. Wyższe koszty będziemy oczywiście ponosić w przypadku, kiedy zdecydujemy się na kredytowanie droższego auta. Czego jednak nie robi się, aby spełnić młodzieńcze marzenia…
Niedawno zgłosił się do nas klient chcący pozyskać finansowanie na zakup Mazdy MX-5 trzeciej generacji. Jako pasjonat innej epoki motoryzacji, postawił na kredyt właśnie tego modelu pojazdu. Wypatrzył auto na jednym z zagranicznych portali motoryzacyjnych, ale dysponował jedynie ¼ środków potrzebnych na jego zakup. Po szybkiej weryfikacji wniosku przyznaliśmy kredyt i osoba ta jest dzisiaj właścicielem swojej wymarzonej MX-5- podkreśla Marcin Szulc z Cofidis Polska.
Od harmonii do chaosu - czy nastaje nowa era globalnej ekonomii?
CVI Pathfinder – rozpocznij karierę w branży inwestycyjnej
Ponad połowa Polaków ufa instytucjom finansowym w kwestii cyberbezpieczeństwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.
Edukacja
Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.