Jak kupić samochód, o którym marzyliśmy w dzieciństwie?
- BMW 3 V generacji, Mazda MX-5 NC i Alfa Romeo 159 to trzy modele nagradzane w światowych plebiscytach na samochód roku 2006.
- Auta, które 15 lat temu były obiektami marzeń młodych fanów motoryzacji są obecnie jednymi z najbardziej cenionych na rynku wtórnym.
- Mazdę MX-5 z potencjałem na klasyka w kredycie 50/50 można dzisiaj kupić, płacąc już 724 zł miesięcznie.
Eleganckie BMW serii 3, beztroski roadster MX-5, czy atrakcyjna Alfa Romeo 159 to modele fascynujące wielu kierowców. Samochody te, liczące nawet po kilkanaście lat, wciąż utrzymują swoją wartość rynkową. Na miano youngtimerów zasłużyły sobie klasycznym wnętrzem w połączeniu z wysokimi parametrami technicznymi. Nie każdy pasjonat motoryzacji może stać się ich właścicielem, ale często udaje się spełnić takie marzenia, posiłkując się kredytem.
Standardem na rynku jest możliwość uzyskania kredytu na zakup samochodu w wieku do 10 lat. Większość banków unika jednak finansowania aut starszych. Jako instytucja finansowa specjalizująca się w kredytowaniu umożliwiamy finasowanie pojazdów nawet 15-letnich, w tym również pochodzących z importu. I nie oznacza to bynajmniej, że osoby, które decydują się na takie rozwiązanie, interesują się wyłącznie modelami tanimi i wyeksploatowanymi. Część z nich właśnie poszukuje na zagranicznych portalach motoryzacyjnych i aukcjach trudno dostępnych na rynku „perełek” – stwierdza Marcin Szulc, Dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis Polska.
Jak więc kupić używany samochód roku?
BMW 3 to jedno z najczęściej poszukiwanych aut na rynku wtórnym. Średnia cena modelu z lat 2005-2006 to dzisiaj 22 tys. zł. W serwisach ogłoszeniowych ofert sprzedaży jest całkiem sporo, zarówno z krajowym rodowodem, jak i importowanych. W przypadku Alfy Romeo 159 koszty zakupu są nieznacznie mniejsze i oscylują w granicach 20 tys. zł. Trudniej dostępna na krajowym rynku wtórnym i zdecydowanie droższa jest z kolei Mazda MX-5. Ceny zadbanych aut z tego rocznika rozpoczynają się od 30 tys. zł.
Bez względu na to, które auto chcemy kupić i jakie mamy ku temu powody, nie zawsze dysponujemy wystarczającą ilością gotówki. Możemy oczywiście skorzystać z kredytu samochodowego, którego oprocentowanie, w przypadku aut starszych niż 3-letnie, rozpoczyna się od 6,99%. Musimy oczywiście znaleźć też na rynku ofertę umożliwiającą sfinansowanie zakupu pojazdu w wieku 15+.
Dysponując wkładem własnym na poziomie 50%, miesięczna rata trzyletniego kredytu na BMW 3 w cenie 25 tys. zł, które miało swoją premierę w 2006 roku, wyniesie ok. 420 zł. Przy zerowym wkładzie własnym musimy liczyć się z kosztem ok. 833 zł miesięcznie. Warto również wiedzieć, że maksymalny możliwy okres finansowania pojazdów z tego rocznika to zwykle 36 miesięcy. Wyższe koszty będziemy oczywiście ponosić w przypadku, kiedy zdecydujemy się na kredytowanie droższego auta. Czego jednak nie robi się, aby spełnić młodzieńcze marzenia…
Niedawno zgłosił się do nas klient chcący pozyskać finansowanie na zakup Mazdy MX-5 trzeciej generacji. Jako pasjonat innej epoki motoryzacji, postawił na kredyt właśnie tego modelu pojazdu. Wypatrzył auto na jednym z zagranicznych portali motoryzacyjnych, ale dysponował jedynie ¼ środków potrzebnych na jego zakup. Po szybkiej weryfikacji wniosku przyznaliśmy kredyt i osoba ta jest dzisiaj właścicielem swojej wymarzonej MX-5- podkreśla Marcin Szulc z Cofidis Polska.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.