Komunikaty PR

JAK KUPOWAĆ MĄDRZE I OSZCZĘDNIE ŚWIĄTECZNE PREZENTY

2022-12-19  |  11:00
Biuro prasowe

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi szaleństwo zakupowe i masa nieprzemyślanych wydatków. Mylnym jest myślenie, że magia obdarowywania prezentami musi się wiązać z dużym nakładem finansowym. Święta to w główniej mierze czas wspomnień, podsumowań, miłości i wzajemności rodzinnej, a nie rywalizacja prezentowa. Wybór świątecznych upominków nie jest łatwym zadaniem, w szczególności kiedy mamy spore grono rodzinne. Zastanówmy się zatem, co zrobić by dobór prezentów był oszczędny, ale za to bardziej wartościowy i przemyślany.

Pierwszą i najważniejszą zasadą jaką powinniśmy się kierować podczas doboru upominków dla bliskich jest unikanie psychologii tłumu. Najlepiej nie obserwować, nie porównywać się do innych i unikać galerii handlowych przepełnionych ślepo biegającymi ludźmi za prezentami. Uszczęśliwianie członków rodziny kosztem swojego zdrowia psychicznego i fizycznego mija się z celem, a nadmierne kupowanie nic nie wartych prezentów jest zgubne i może skończyć się niepowodzeniem.

- Rozpoczęcie planowania zakupu prezentów powinno odbywać się w zaciszu domowym w obecności notesu i racjonalnego podejścia. Przygotowanie listy prezentów i przeanalizowanie osobowości odbiorców jest kluczowe, jeśli chcemy, by bliscy czuli szczerą radość z otrzymanego upominku. Dodatkowo warto również mierzyć siły na zamiary. W przypadku, jeśli nie możemy sobie pozwolić na kupowanie prezentów, pomyślmy jak inaczej moglibyśmy uszczęśliwić bliskich – mówi Marta Kobińska, dyrektor finansowa Bravecare i autorka bloga o finansach „Piasek w Butach”.   

Prezenty, które pozostaną w pamięci na dłużej

Otrzymywanie co roku kolejnej pary skarpetek czy nowego zestawu do kąpieli w gruncie rzeczy nie stanowi wartości dodanej ani pozytywnych wspomnień. Lepiej zrezygnować z nieprzemyślanego wydawania pieniędzy i skupić się na czymś cenniejszym. Przykładowo, niezwykłą moc prezentów mają prezenty wykonane własnoręcznie. Zaangażowanie emocjonalne jest o wiele bardziej wartościowe niż nakład finansowy. Wykonanie samodzielnie prezentu jest idealnym pomysłem w momencie, kiedy chcemy być oryginalni i nie chcemy wydawać zbyt dużo pieniędzy.

- Jako iż dzieci cieszą się z ilości otrzymywanych prezentów, można pomyśleć o czymś wykonanym własnoręcznie i stwarzającym wrażenie, że suma upominków jest duża. Dobrym pomysłem jest przygotowanie słoika ze sporą ilością karteczek, na których będą znajdowały się prezenty w interaktywnej postaci, na przykład jeden dzień wolny od szkoły, pójście do zoo, gry i zabawy z rodzicem, wolne od sprzątania, kino domowe czy też piknik w ogrodzie. Dzięki takiemu podejściu dzieci dostrzegą podarunek i nie zapomną o nim przez cały rok. W przeciwieństwie do oklepanych, drogich i kiepskiej jakości prezentów, taka idea będzie również pobudzać kreatywność u dzieci i pokaże, że rzeczy materialne nie są najważniejsze – dodaje Marta Kobińska.

W przypadku osób starszych można skupić się na wspólnych wspomnieniach i upamiętnić je w albumie lub video prezentacji. Podkreślenie więzi rodzinnych za pomocą zdjęć jest jednym z lepszych prezentów jakie można wręczyć na święta. Stworzenie przy tym rodzinnej atmosfery i zorganizowanie wspólnego oglądania fotorelacji może przynieść wzruszenie i wdzięczność, a nie tylko sztuczny uśmiech i złudne zadowolenie z otrzymania fizycznego prezentu.

Radość z otrzymywanych prezentów

Paradoksalnie, najgorętszy miesiąc w roku jakim jest grudzień powinien się nazywać najbardziej kreatywnym miesiącem wyzwalającym myślenie innowacyjne i nieszablonowe. Ograniczanie kosztów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia nie jest równoznaczne ze zmniejszaniem radości i szczęścia wiążącego się z choinką, prezentami i świątecznymi potrawami. Tak jak warto przyrządzić wysoko jakościowe potrawy na stół wigilijny, tak samo warto przywiązywać dużą wagę do wyboru prezentów. Zdecydowanie bardziej docenia się poświęcony czas niż pieniądze wydane w szale świątecznych zakupów. Wytworzenie spersonalizowanego upominku, do którego włożyło się serce i czas, cieszy o wiele bardziej niż kupno gotowego materialnego gadżetu dostępnego na każdym kroku, który zaraz schowamy do szuflady.

- Myślenie oszczędnościowe nie musi wynikać wcale ze skąpstwa, wręcz przeciwnie może ono być inspiracją do obdarowania kogoś nietuzinkowym, własnoręcznie stworzonym prezentem, w formie pamiątki czy wspomnień – kończy ekspertka od finansów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.