Komunikaty PR

Kampania społeczna Cyfrowe rewolucje

2020-06-29  |  12:30

Bezpłatny dostęp do ekspertów i bazy materiałów edukacyjnych  oraz szansa na wygranie dwóch głównych nagród o wartości po 100 tys. zł  na „cyfrową rewolucję”. Dzisiaj startuje  kampania społeczna mBanku skierowana do firm o obrotach do 50 mln zł. Udział w konkursie można wziąć do 22 lipca br.   

mBank ogłosił start kampanii społecznej Cyfrowe rewolucje, w ramach której wspiera mikro-, małe i średnie firmy w rozwinięciu działalności w e-commerce. Centralnym miejscem kampanii jest edukacyjna strona internetowa www.mbank.pl/cyfrowerewolucje. Znajdują się na niej dostępne bez ograniczeń materiały poradnikowe: artykuły eksperckie, webinaria i raporty branżowe. Na stronie można też złożyć zgłoszenie do konkursu, w którym do wygrania są  dwa pakiety specjalistycznych usług o wartości 100 tys. zł każdy oraz 10 nagród o wartości 10 tys. każda.  Partnerem merytorycznym kampanii jest Izba Gospodarki Elektronicznej, a partnerem konkursu - Mastercard.

Zasoby na nowy start

Konkurs Cyfrowe rewolucje ma dwie kategorie: dla firm o obrotach do 10 mln zł i od 10 do 50 mln zł. W każdej z nich do wygrania jest jedna nagroda główna o wartości 100 tys. zł netto oraz pięć nagród 2. stopnia o wartości 10 tys. zł netto każda (łącznie 12 nagród). Składają się one z dostosowanych do wielkości firmy pakietów usług, które ułatwią rozpoczęcie lub rozwinięcie działalności w e-commerce.

Na pakiety składają się m.in.:

- narzędzia do budowy e-sklepu i jego integracji z serwisami zewnętrznymi,

- szkolenia i usługi z zakresu e-marketingu, i budowy marki wraz z budżetem na kliknięcia,

- wsparcie prawne i księgowe,

-  darmowe usługi kurierskie.

Czyli wszystko co potrzebne jest do prowadzenia e-sklepu! Dodatkowo 12 zwycięskich firm zyska też wsparcie mentorskie ekspertów i członków jury. Daje to bezcenną możliwość skonfrontowania pomysłów z doświadczonymi praktykami.

Zgłoszenia przyjmowane są na stronie internetowej kampanii do 22 lipca br. W jury konkursu zasiadają m.in. Joanna Ceplin, ekspert marketingu online, Przemysław Pająk, założycie Grupy Spider’s Web oraz Maciej Żak, współzałożyciel Dirlango, holdingu inwestującego w spółki technologiczne na etapie „growth”.

„Szybka randka” z ekspertami 

Drugim filarem kampanii Cyfrowe rewolucje są działania edukacyjne, które mają pomóc przedsiębiorcom z sukcesem sprzedawać online. Baza materiałów dostępnych na stronie obejmuje nie tylko artykuły eksperckie czy raporty branżowe, ale też sylwetki „bohaterów e-transformacji”, którzy skutecznie rozwinęli działalność w e-commerce i dzielą się swoim doświadczeniem.

Oprócz materiałów mBank przygotował również spotkania edukacyjnych online, w postaci webinariów i nowego na rynku formatu - „szybkich randek” z ekspertami. Te ostatnie wystartują w sierpniu. Pierwszy webinar już w lipcu. Szczegółowe informacje o planowanych wydarzeniach publikowane będą na stronie kampanii. Warto na nią zaglądać również dlatego, że pozostałe elementy sekcji edukacyjnej także będą systematycznie uzupełniane o kolejne wpisy.

„Sukces w biznesie opiera się na dwóch filarach: finansach i wiedzy. Na co dzień oferujemy firmom dostęp do kapitału, teraz dodajemy również wiedzę niezbędną, aby rozwinąć skrzydła w sieci – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor departamentu komunikacji i strategii marketingowej w mBanku i dodaje: mBank jest pierwszym bankiem internetowym w Polsce. Nasz model biznesowy od początku oparty jest na rozwiązaniach cyfrowych. Teraz stworzyliśmy platformę, na której będzie dostępna wiedza ekspertów z różnych dziedzin związanych z działalnością e-commerce. Dziś  małe firmy szczególnie potrzebują takiego wsparcia. Wierzymy jednak, że e-commerce to przyszłość niezależnie od pandemii. Dlatego zachęcamy przedsiębiorców: odważcie się zrobić ten krok, a przekonacie się, że biznes w wirtualnym świecie może przynosić realne pieniądze”.

Covid szansą w e-commerce

Pandemia Covid-19 postawiła przed przedsiębiorcami trudne wyzwania, ale paradoksalnie może okazać się też szansą. Nikt nie ma  wątpliwości, że coraz większa cyfryzacja życia to nasza przyszłość. Covid tylko przyspieszył ten proces.  

Według najnowszego badania Izby Gospodarki Elektronicznej w ciągu ostatnich 12 miesięcy odsetek internautów deklarujących korzystanie z e-commerce wzrósł z 57 proc. do 72 proc.[1]. Z kolei badanie Mastercard potwierdza, że klienci korzystają w e-commerce z coraz szerszej oferty i kupują w sieci nie tylko produkty, ale też różnego rodzaju cyfrowe usługi. 46 proc. ankietowanych deklaruje, że obecnie wydaje na nie więcej niż przed pandemią.[2]

Wzrost bazy klientów i popytu zachęca wiele małych firm do silniejszej obecności w sieci. 48 proc. z firm, które już działają w e-commerce, planuje w ciągu najbliższego kwartału rozwinąć ten obszar swojego biznesu. A spośród tych, którzy nie wykluczają w przyszłości otwarcia się na e-commerce, aż 56 proc. firm zamierza postawić pierwsze kroki w tym obszarze w ciągu najbliższych trzech miesięcy, aby dobrze wykorzystać obecne możliwości.[3] Jednocześnie badani sygnalizują, że założenie e-sklepu wiąże się z koniecznością pokonania barier, takich jak: inna specyfika działalności niż offline, utrudniony kontakt z kupującymi, trudność w pozyskaniu klientów, brak dostępu do odpowiednich narzędzi technologicznych oraz do specjalistycznej wiedzy, jak z nich korzystać. Najnowsza kampania społeczna mBanku została zaprojektowana tak, żeby odpowiadać na te właśnie wyzwania.

W kampanię Cyfrowe rewolucje zaangażowały się także : 1koszyk, CashDirector, kancelaria Gessel, Ideo Force, InPost, Lex Secure, mElements, RedCart, Trust Mate, Samito oraz Sky-shop.pl.

Kampania społeczna Cyfrowe rewolucje jest kolejnym działaniem mBanku wspierającym firmy w
e-transformacji. Z myślą o takich firmach już w maju bank, jako jeden z pierwszych na rynku, udostępnił ofertę produktową.

 


[1] Raport IGE opracowany przez Mobile Institute pt. „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020”, na podst. badania zrealizowanego w dniach 20-27 maja 2020 r. metodą CAWI, na grupie N=2069 polskich internautów.

[2] Badanie zrealizowane przez agencję Fly Research w maju 2020 r., na próbie 7500 dorosłych respondentów z 15 krajów, w tym z Polski.

[3] „Badanie Przedsiębiorców w dobie COVID-19”, OpinionWay na zlecenie mBanku, badanie metodą CATI na grupie N=300 małych firm w Polsce, 27 kwietnia 2020 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Fakty i mity o hipotece odwróconej Biuro prasowe
2024-07-22 | 09:00

Fakty i mity o hipotece odwróconej

  O hipotece odwróconej krąży dużo stereotypów. Niewiele osób rozróżnia hipotekę odwróconą w modelu sprzedażowym (tzw. rentę dożywotnią)
Finanse Ponad 500 mln finansowania spoza banku. IBI Polska wywraca stolik
2024-07-19 | 16:00

Ponad 500 mln finansowania spoza banku. IBI Polska wywraca stolik

Prezes IBI Polska Itsik Cohen (fot. Filip Naumienko) Czas to pieniądz – to powiedzenie zna każdy, nawet jeśli nie działa w biznesie. Gdy nie mamy pieniędzy, idziemy do
Finanse Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w II kw. 2024 r.
2024-07-18 | 11:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w II kw. 2024 r.

W II kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 3 769 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad 1 300 –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.