Komunikaty PR

Karty kredytowe pomagają zarządzać finansami osobistymi czy wręcz przeciwnie?

2021-12-15  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Wokół kart kredytowych powstało wiele utartych przekonań, wręcz mitów, a jednym z najbardziej popularnych jest ten, że ich używanie jest pierwszym krokiem do zadłużenia. W rzeczywistości, rozsądne korzystanie z kart kredytowych może być nie tylko pomocne w życiu codziennym i wspierać domowy budżet, ale także być optymalnym rozwiązaniem na planowane i niespodziewane wyzwania finansowe. Dziś klienci korzystają z kart również podczas codziennych zakupów, m.in. dzięki wygodzie jaką zapewniają odroczone płatności. Zalet tego instrumentu płatniczego jest dużo, wystarczy poznać kilka z nich i korzystać na co dzień.

Fakty:

1. Transakcje kartą kredytową są bezpieczne

Ochrona stron transakcji i ich bezpieczeństwo są niezwykle ważne, szczególnie z perspektywy kupującego. Karty kredytowe posiadają liczne zabezpieczenia, które skutecznie i sprawnie pozwalają identyfikować i uwierzytelniać strony transakcji - sprzedającego i kupującego. Co ważne, karty kredytowe zawierają tzw. ochronę chargeback. Jest to obciążenie zwrotne, czyli zwrot środków gwarantowany przez wydawcę karty. Dzieje się tak w sytuacjach, gdy np. zakupiona usługa nie zostanie zrealizowana lub kwota pobrana z rachunku nie jest zgodna z wysokością należności.

2. Karty kredytowe pomagają budować dobre nawyki w zarządzaniu budżetem

Dla posiadaczy kart kredytowych nie liczy się wyłącznie sama wygoda płacenia kartą, ale również swoboda regulowania zadłużenia. Pomaga to dbać o domowy budżet. Każda osoba, która chce budować odpowiednie nawyki konsumpcyjne, analizuje swoje dochody, wydatki i to, w jakim zakresie może korzystać  z karty. Bardzo pomocnymi narzędziami w tym celu są dane analityczne w serwisach internetowych. Dzięki takim zestawieniom, posiadacze kart dokładnie widzą jaką ilość środków i na jakie cele przeznaczali w danym okresie, co pomaga kontrolować wydatki, stan finansów osobistych i planować przyszłość.

Karta kredytowa jest świetnym narzędziem do budowania swojej wiarygodności finansowej i przy rozsądnym użytkowaniu, umożliwia dbanie o domowe wydatki. Łatwość uzyskania dodatkowego finansowania na karcie jest bardzo pomocnym rozwiązaniem, które wspiera nas także w sytuacjach kryzysowych. Dzięki kartom kredytowym takim jak np. Diners Club PARTNER, które cechują się niskim kosztem użytkowania, zachęcamy coraz większą liczbę naszych klientów do używania ich jako preferowanej metody płatności – mówi Anna Stankiewicz z Diners Club Polska.

3. Karty kredytowe i benefity

Posiadaczom i użytkownikom kart kredytowych często przysługują dodatkowe świadczenia, np. ubezpieczenie w podróży lub możliwość uczestnictwa w programach lojalnościowych. Osoby, które posługują się kartami kredytowymi w codziennych płatnościach i jednocześnie dużo podróżują, mogą skorzystać np. z programu Miles & More, w którym Diners Club Polska jest obecnie jedynym partnerem finansowym w Polsce. Za zebrane punkty DC, wymienialne na mile, można zdobyć bilety lotnicze lub podwyższyć klasę planowanego lotu. Aby ułatwić codzienne funkcjonowanie, Diners Club Polska oferuje również usługę Safer World, która przysługuje posiadaczom karty Diners Club PREMIUM VINTAGE. Polega ona na ochronie przedmiotów codziennego użytku - kluczy, portfela czy dokumentów, w razie ich utraty. Dzięki Safer World użytkownicy mają szansę odzyskać swoją własność już w ciągu pierwszej doby od momentu zagubienia.

Mity:

1. Karty kredytowe nie nadają się do codziennych płatności

W dobie powszechnej cyfryzacji rynku finansowego, karty kredytowe stają się bardzo wygodnym i łatwym w użyciu instrumentem płatniczym. Wbrew panującemu przekonaniu, powszechnie stosuje się je m.in. do opłacania drobnych, codziennych zakupów. Są one akceptowane jako forma płatności w sklepach, punktach usługowych, internecie, automatach i coraz częściej w urzędach, bez względu na to, czy płaci się klasyczną kartą, czy też jej cyfrowym odpowiednikiem np. w aplikacji mobilnej. Co ważne, niezależnie od tego, gdzie i za co się płaci, używając karty kredytowej korzysta się ze środków jej wydawcy, a zatem z dodatkowego finansowania, dostępnego bez względu na stan bieżącego rachunku.

Przykładowo, kartami Diners Club można zapłacić nie tylko za zakupy spożywcze, paliwo czy fryzjera, ale także za bilet komunikacji miejskiej lub abonament popularnych serwisów w sieci.

2. Karta kredytowa jest droga

Utrwaliło się przekonanie, że posiadanie karty kredytowej wiąże się z wysokimi kosztami. W porównaniu do karty debetowej, na jej koszty składają się oprocentowanie, odsetki, roczna (lub miesięczna) opłata za użytkowanie czy np. ubezpieczenie spłaty kredytu. Warto jednak pamiętać, że odsetki są księgowane dopiero, gdy zadłużenie nie zostało spłacone w całości i zwykle po co najmniej miesięcznym okresie bezodsetkowym, sięgającym nawet niemal dwóch miesięcy od chwili dokonania transakcji kartą. Ponadto, skorzystanie z kredytu na karcie może kosztować zdecydowanie mniej, niż w przypadku tego tradycyjnego, bankowego, pożyczek celowych lub linii debetowej w rachunku - warto zapoznać się i porównać oferty na rynku, zwracając uwagę na wartość tzw. RRSO (Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania), a nie tylko nominalne oprocentowanie. Formuła tego współczynnika zawiera także koszt opłat za kartę pobieranych raz w roku lub co miesiąc.

To, czy utrzymanie karty kredytowej jest drogie zależy tak naprawdę od samych posiadaczy - tego, czy starannie wybrali ofertę i czy terminowo dokonują spłat. Przykładem instrumentu płatniczego tego typu jest karta Diners Club PARTNER - wydawana bez żadnych opłat jako karta kredytowa z odroczonym terminem płatności i korzystnym oprocentowaniem w skali roku, niższym o 20 proc. od regulowanej na rynku maksymalnej wartości oprocentowania. Dodatkowo, odsetki naliczane są dopiero od daty zakończenia okresu bezodsetkowego, a nie od dnia zaksięgowania transakcji, jak to ma miejsce w przypadku innych wydawców kart kredytowych. Zasada ta dotyczy także wypłat gotówki z bankomatów. Co więcej, w przypadku tej karty istnieje również możliwość spłaty innych zobowiązań kredytowych w ramach dostępnego limitu.

3. Karta kredytowa to krok do zadłużenia

W społeczeństwie utrwaliła się negatywna opinia, że korzystanie z karty kredytowej to prosta droga do utraty kontroli nad wydatkami i w efekcie do popadnięcia w spiralę zadłużenia. W rzeczywistości jest jednak zupełnie inaczej. Zdalny dostęp do rachunku karty poprzez serwisy internetowe lub aplikacje mobilne pozwala na pełną kontrolę nad stanem finansów, limitem i bieżącymi transakcjami w czasie rzeczywistym. Pozwala to kontrolować i planować wydatki, zarządzać budżetem oraz oceniać, czy aktualnie ponoszone koszty są adekwatne do zarobków i zasobów, a w razie potrzeby ustalić stosowne limity transakcji. Dodatkowe środki są dostępne zawsze, niezależnie od stanu rachunku bankowego i często przydają do dokonywania większych przewidzianych i nieplanowanych wydatków, bez konieczności przechodzenia kolejnych procedur - są stale pod ręką wtedy, gdy są potrzebne. Warto pamiętać, że zadłużenie na karcie najlepiej spłacić w okresie bezodsetkowym i w sposób zaplanowany wykorzystywać możliwość częściowej spłaty.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informacja o Diners Club Polska

Diners Club Polska jest jedynym niebankowym podmiotem w Polsce, który wydaje karty kredytowe z okresem bezodsetkowym do 59 dni i oprocentowaniem kredytu w wysokości od 7,6 proc. Wybrane karty wydawcy można połączyć z największym europejskim programem lojalnościowym - Miles and More. Oferta kart Diners Club jest kierowana do dużych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, przedstawicieli wolnych zawodów, podróżników, oraz wszystkich, którzy cenią wygodę i bezpieczeństwo. Karty są akceptowane na świecie w 40 mln punktów handlowo-usługowych oraz w 1,3 mln bankomatów, w ponad 200 państwach i terytoriach zależnych. Spółka jest licencjobiorcą Diners Club International, najstarszego wydawcy kart płatniczych oraz jednej z największych i najbardziej znanych niebankowych instytucji finansowych na świecie, należącej do Discover Financial Services.

Więcej informacji na stronie: www.dinersclub.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji Biuro prasowe
2024-05-09 | 14:20

Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji

Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji Reforma systemu finansów samorządowych, zmiany w podatkach, inwestycje i zarządzanie budżetami. Już za
Finanse W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy
2024-05-08 | 14:00

W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy

W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy Finanse samorządów, zmiany klimatu, wykorzystanie nowych technologii, służba zdrowia i obrona cywilna –
Finanse Pożyczka online odpowiedzią na brak poduszki finansowej
2024-05-07 | 14:30

Pożyczka online odpowiedzią na brak poduszki finansowej

W życiu każdego z nas może nadejść moment, w którym z dnia na dzień potrzebna będzie większa ilość gotówki. Jeśli ktoś zadbał o to, aby dysponować poduszką finansową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.