Komunikaty PR

Kryzys finansowy – jak CX może pomóc organizacjom wyjść z sytuacji obronną ręką?

2022-11-23  |  11:30
Biuro prasowe

Ryszard Regucki Area Vice President na Europę Wschodnią w firmie Medallia

Ostatnie lata są niezmiennie wyzwaniem z perspektywy stabilności naszej gospodarki. Gdy mamy styczność z gwałtownie wzrastającą inflacją i rosnącymi stopami procentowymi – oczywiste jest, że nadejście kryzysu finansowego staje się tylko kwestią czasu. Chcąc pomyślnie przetrwać ten okres, organizacje muszą się odpowiednio przygotować. Być może będzie to okazja do zmiany kierunku działań firmy, co finalnie przełoży się na zdobycie zaufania klientów i wyjścia z sytuacji silniejszym. We wzmocnieniu odporności firmy w czasie kryzysu kluczową rolę odgrywają doświadczenia klienta (CX), dlatego w tym szczególnie wymagającym czasie należy potraktować je priorytetowo.

Warto zidentyfikować nowe sposoby komunikacji z klientami

Powodem, dla którego kryzysy finansowe bywają tak nieprzewidywalne, jest fakt, że są one również zaskoczeniem dla klientów. Priorytetem staje się zrozumienie potrzeb i oczekiwań konsumentów oraz reagowanie na zmiany w czasie rzeczywistym. Niestety nie uda się to bez danych, choć organizacje mogą wahać się, czy otwarcie prosić swoich klientów o feedback, aby nie obciążać ich jeszcze bardziej – jest to świetna okazja, aby jeszcze bardziej „wsłuchać się w ich głos” i dopasować rozwiązania do realnych potrzeb. Prawdopodobnie nowym odpowiednikiem ankiet stanie się przechwytywanie komentarzy w mediach społecznościowych, czy transkrypcja rozmów w centrum kontaktowym. W czasach kryzysu emocje potrafią sięgać zenitu, a rozwiązania są potrzebne natychmiast. Dzięki możliwości rozpoznawania niepokojących sygnałów od konsumentów i łączenia tych spostrzeżeń z innymi danymi operacyjnymi w czasie rzeczywistym firmy będą miały możliwość szybkiej reakcji w celu rozwiązania problemów klientów – i to w sposób najbardziej pomocny dla konsumenta w danym momencie.

Proaktywność staje się kluczem do umocnienia pozycji na rynku

W czasach zawirowań gospodarczych warto być trzy kroki przed konkurencją. Dlatego też zadaniem specjalistów ds. komunikacji społecznej jest ujednolicenie sposobu myślenia o klientocentryzmie z perspektywy wszystkich stanowisk w hierarchii organizacji. Jest na to kilka sposobów, jednym z nich jest zaangażowanie dyrekcji w regularne dyskusje i stworzenie kilku sytuacji, które zwrócą uwagę na to, jak doświadczenie klienta może pomóc firmie w osiąganiu jej celów. Jeśli kierownictwo jest poza zasięgiem, warto poprosić menedżerów o przygotowanie raportów dających wgląd w to, co dzieje się na rynku. Przyda się też stworzenie analiz, które uwypuklą trendy w danych operacyjnych, finansowych i tych dotyczących konsumentów. Zaangażowanie partnerów do usprawnienia CX, zapewnienie zespołom ds. produktów wglądu w analizę zachowania klienta może znacznie pomóc przy ulepszeniu doświadczeń konsumentów. Należy również szukać usprawnień wszędzie tam, gdzie to tylko możliwe. Nie obejdzie się bez szczerej odpowiedzi na pytanie: czy organizacja posiada najnowsze rozwiązania do badania doświadczeń klientów i czy w pełni wykorzystuje ich potencjał.

Na znaczeniu nabiera regularna komunikacja i wsparcie partnera

Utrzymanie stałego kontakt z pracownikami i klientami, staje się kluczowe w kryzysie. Pracownicy mogą czuć się zaniepokojeni potencjalnymi zmianami w firmie. Informuj zatrudnionych o rozwoju sytuacji, tak aby ich motywacja do pracy pozostała niezmienna. Kolejną grupą, z którą organizacje powinny się regularnie komunikować, jest baza klientów. Cykliczne informowanie o wprowadzanych zmianach oraz o tym, na co należy zwrócić uwagę, pomaga klientom upewnić się o sile relacji łączących ich z organizacją. Nikt nie lubi przyznawać się do tego, że potrzebuje pomocy, jednak w biznesie konieczne staje się wsparcie partnerów technologicznych, aby dbać o kompleksowe dobro klienta. Rolą specjalistów z branży CX jest zagwarantowanie przestrzeni na regularne spotkania ze współpracownikami w celu omówienia problemów i ich potencjalnych rozwiązań.

Nie da się przewidzieć przyszłości, ale jest sposób, aby zabezpieczyć obszary działalności na wypadek niewiadomej – jednak w centrum tych rozważań musi być klientocentryzm. Słuchając klientów, skutecznie zbierając feedbacki i przełamując bariery w komunikacji, organizacje mogą wyjść z kryzysu silniejsze. Wymaga to zaangażowania zespołu oraz często zewnętrznego wsparcia, jednak w dobie tak dynamicznych zmian i wielu niewiadomych to właśnie sprawdzeni partnerzy mogą okazać się przysłowiowym „asem w rękawie”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań Biuro prasowe
2024-07-04 | 17:30

73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań

Działania eko stają się coraz ważniejsze dla Polaków, a firmy stoją w coraz większym stopniu przed wyzwaniem związanym z raportowaniem niefinansowym (ESG),
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.