Komunikaty PR

Majówka 2021 - ile i na co wydamy?

2021-04-30  |  11:00
Kontakt
Magdalena Marciniak
KLANG! Media

Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl

To kolejna majówka w czasie pandemii. Nie przeszkadza to nam jednak planować wyjazdów. Pośród zagranicznych kierunków największą popularnością cieszy się Turcja (39%). Chętnie podróżujemy też po Polsce. Na majówkowe wyjazdy wydamy średnio 5880 zł.

 

Mimo niepewnej sytuacji związanej z pandemią i obostrzeniami,  wielu Polaków decyduje się na wyjazd w majówkowy długi weekend. Obowiązujące procedury związane z COVID-19 nie zniechęcają nas do zagranicznych wyjazdów. Najpopularniejszym kierunkiem, który wybiera blisko 39% ankietowanych, jest Turcja. W dalszej kolejności decydujemy się na wycieczkę do Egiptu lub Grecji. Zagraniczny wyjazd wciąż dla większości jest synonimem wypoczynku, a zeszłoroczny brak takiej możliwości tylko zaostrzył apetyt turystów.

 

Nie oznacza to jednak, że nie chcemy korzystać z uroków Polski. Chęć spędzenia majówkowego weekendu w kraju deklaruje prawie 5% badanych, co plasuje Polskę na 7. miejscu pod względem popularności wakacyjnych destynacji. Wiąże się to oczywiście z niższym kosztem zarówno samej podróży, jak i rezerwacji noclegu. Takie rozwiązanie pozwala również uniknąć wydatku związanego z wykonywaniem testów na koronawirusa. Ze względu na obostrzenia oraz potencjalną możliwość zarażenia się, wybieramy prywatne apartamenty lub domki położone w mniej turystycznych rejonach kraju. Dużą popularnością cieszą się również gospodarstwa agroturystyczne. Zaobserwowano wzrost zainteresowania m.in. rejonem Puszczy Białowieskiej. Tamtejsza okolica sprzyja zarówno aktywnemu wypoczynkowi oraz odcięciu się od wielkomiejskiego życia.  

 

Na majówkowe wyjazdy przeznaczymy średnio 5880 zł. Jest to porównywalna kwota w stosunku do poprzednich lat (z oczywistych względów nie wliczając w to 2020 roku).

 

- Pomimo pandemii, która zatrzęsła naszymi finansami, nie rezygnujemy z wyjazdów i odpoczynku. To dobry znak dla branży turystycznej, ale też ogólna oznaka dobrej kondycji finansowej społeczeństwa - mówi Marcin Sikora, Chief Sales Officer w Grupie LOANDO (właściciel pozyczkaportal.pl i loando.pl).

 

A co z tymi, którzy zdecydują się nie wyjeżdżać?

 

Majówka nierozerwalnie kojarzy się z piękną pogodą, co dla wielu oznacza inaugurację sezonu grillowego. W ubiegłym roku ta aktywność cieszyła się dużą popularnością (prawie 75% ankietowanych deklarowało chęć spędzenia majowego weekendu w ten sposób). Pozostaje tylko mieć nadzieję, że długi weekend nie będzie obfitował w opady deszczu.

 

W okresie urlopowym często korzystamy z pożyczek na wyjazd. To popularna opcja, szczególnie, że aby uzyskać takiego rodzaju wsparcie finansowe nie musimy spełniać wielu wymogów. Eksperci Loando zalecają dokładne przemyślenie takiej decyzji.

 

- Zanim podejmiemy decyzję o dofinansowaniu, zastanówmy się jaka dokładnie kwota spełni nasze oczekiwania oraz czy w ogóle powinniśmy decydować się na pożyczkę. Należy rozważyć, czy będziemy w stanie dokonać jej spłaty. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić również na wiarygodność instytucji, od której chcemy pożyczyć pieniądze - zaleca Marcin Sikora, Chief Sales Officer w Grupie LOANDO (właściciel pozyczkaportal.pl i loando.pl).

 

Nietrudno zauważyć, że mimo trwającej pandemii staramy się żyć normalnie. Przykładem jest zainteresowanie majówkowymi wyjazdami, które nie różni się zbytnio od tego z czasów przed wirusem. Pamiętajmy jednak o zachowaniu środków ostrożności, nawet w czasie urlopu i wypoczynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: KLANG! Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.