Komunikaty PR

Mazurska Manufaktura S.A. ruszyła z dwiema emisjami akcji

2022-12-22  |  05:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Mazurska Manufaktura S.A., producent mocnych alkoholi segmentu premium oraz regionalnych i rzemieślniczych piw, 12 grudnia br. wystartowała z publiczną emisją akcji serii H. Warunki oferty prezentowane są na platformie własnej spółki pod adresem emisja.mazurskamanufaktura.pl. Dzięki tej emisji Mazurska Manufaktura chce pozyskać 1,6 mln zł, które przeznaczy na doposażenie zakładu w Szczytnie w linię do rozlewu piwa puszkowego oraz rozwój portfolio produktowego. Niedługo wcześniej spółka uruchomiła emisję prywatną skierowaną do podmiotów, które zaprasza do współpracy biznesowej. Obie emisje to ostatnia szansa na dołączenie do akcjonariatu spółki przed jej wejściem na rynek NewConnect, który planowany jest w I kw. 2023 roku.

Mazurska Manufaktura to założona w 2019 rodzinna firma specjalizująca się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych, aktywnie działająca także w branży piwnej. Głośnym sukcesem spółki jest zakończona niedawno rewitalizacja ponad 100-letniego Browaru w Szczytnie, do którego powraca produkcja historycznej marki piwa Jurand. Środki na ten cel pozyskano dzięki przeprowadzonej w 2020 roku emisji, której wynik przekraczający 4 mln zł, był w owym czasie rekordem polskiego crowdfundingu. – Już wkrótce do Browaru w Szczytnie powróci produkcja piwa. W listopadzie w zakładzie rozpoczął się montaż instalacji warzelniczej, a w najbliższych planach jest stworzenie linii do produkcji piwa puszkowanego. Puszka to opakowanie, które coraz śmielej zdobywa segment piw regionalnych i rzemieślniczych, ciesząc się rosnącą popularnością zarówno wśród konsumentów, jak i producentów. Inwestując w rozwój naszych mocy produkcyjnych chcemy jednocześnie rozwijać portfolio produktów oraz wchodzić w kolejne segmenty rynku – mówi Jakub Gromek, Dyrektor Generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.

Dwie emisje – by rozwijać produkcję i konsolidować rynek

Obecne grono inwestorów Mazurskiej Manufaktury S.A. liczy 1289 osób, z czego 39 posiada pakiety powyżej 3 tys. akcji, a 28 zasiada w Radzie Akcjonariuszy. W poniedziałek 12 grudnia br. ruszyła emisja akcji serii H, która ma powiększyć to grono, a zarazem rozproszyć akcjonariat przed wejściem na rynek NewConnect. Cena emisyjna każdej akcji wynosi 40 zł. Emisja ma potrwać maksymalnie do 31 stycznia 2023 roku. Za złożenie zapisów na akcje Mazurskiej Manufaktury S.A. przewidywane są dwa rodzaje dodatkowych benefitów. Właściciele pakietu 100 akcji mogą liczyć na przesyłkę z zestawem piw kraftowych, zaś do tych, którzy nabędą 500 akcji trafi przesyłka z zestawem nowości alkoholowych Mazurskiej Manufaktury. Dodatkowo, jeśli utrzymają w posiadaniu min. 500 akcji, mogą liczyć na „wysokoprocentową dywidendę” – podobny zestaw alkoholi wysyłany dwa razy do roku, przed świętami Wielkanocnymi oraz Bożego Narodzenia.

– Tuż przed startem emisji podpisaliśmy akt notarialny z Kujawianką, która jest główną hurtownią piwa, wody, napojów i wina w województwie kujawsko-pomorskim. To zarazem trzeci największy dystrybutor wody mineralnej w północnej Polsce, co pozwoli nam wejść w zupełnie nowy segment rynku. Zgodnie z umową do Rady Nadzorczej Mazurskiej Manufaktury wejdzie prezes Kujawianki, który podpisał lock-up na akcje obowiązujący do końca 2023 roku. Prowadzimy również zaawansowane rozmowy z kilkunastoma regionalnymi hurtowniami oraz producentami piwa, w tym także uznanymi markami kraftowymi, po to by objąć w nich udziały w zamian za akcje Mazurskiej Manufaktury S.A. Tym samym kontynuujemy nasze plany dotyczące konsolidacji rynku lokalnych producentów i dystrybutorów piwa. Takie działanie przełoży się na skrócenie łańcucha dostaw, usprawnienie kwestii logistycznych, a w konsekwencji redukcję kosztów operacyjnych – tłumaczy Jakub Gromek.

Mazurska Manufaktura podsumowuje III kwartał i dotychczasowe sukcesy

W ciągu kilku lat działalności Mazurska Manufaktura przeszła drogę od lokalnego przedsięwzięcia startupowego do poważnego gracza na polskim rynku alkoholowym. Dobrą kondycję spółki potwierdzają jej wyniki finansowe, stale rozwijająca się dystrybucja oraz to, w jaki sposób udało jej się przejść przez trudny okres pandemii (w 2020 roku spółka uruchomiła linię do produkcji środków dezynfekcyjnych MM Hygienic, która w okresie gorszej koniunktury pozwoliła na wypracowanie ok. 50 proc. przychodów ze sprzedaży). Opublikowany po III kwartale 2022 roku rachunek zysków i strat wykazał przychody netto ze sprzedaży w wysokości ponad 10 mln zł i zysk na poziomie powyżej 260 tys. zł. Dane na dzień 12 grudnia 2022 pokazują, że spółka wygenerowała obrót o ponad 42% większy niż w całym roku 2021 i o ponad 5% przekroczyła budżet zakładany na rok 2022.

Mimo trudnych dla branży czasów Mazurska Manufaktura S.A. rozwija się dynamicznie, co najlepiej pokazują wyniki z III kwartału 2022. Pod koniec tego okresu wygenerowaliśmy większy obrót niż przez cały rok poprzedni. Już 15 listopada br. przekroczyliśmy nasz target roczny w obrocie, którego wysokość na cały rok 2022 była założona na 13,64 mln. zł. W dniu startu emisji nasz obrót kształtuje się na poziomie bliskim 14,4 mln złotych. Nie zamierzamy spoczywać na laurach, a do końca roku chcemy jeszcze polepszyć te wyniki. Mamy solidne podstawy do optymizmu, gdyż na finalny wynik wpłyną dodatkowo dane z sieci Aldi oraz Polo Market, które w tym roku złożyły u nas swoje pierwsze zamówienia – komentuje Jakub Gromek, Dyrektor Generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.

Rosnące obroty spółki w roku bieżącym to przede wszystkim efekt wprowadzenia kilku nowości produktowych, wzrostu zainteresowania historycznymi markami piw, nawiązania współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi, a także zakończenia budowy działu sprzedażowego. Plany Mazurskiej Manufaktury S.A. zakładają dalszy rozwój segmentu alkoholi wysokoprocentowych, a także konsolidowanie rynku regionalnych browarów oraz dystrybutorów piwa.

Więcej informacji na temat emisji akcji tej spółki można znaleźć na: https://emisja.mazurskamanufaktura.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.