Michał Wojdyła dołącza do grona Partnerów w Innova Capital
Innova Capital, wiodąca firma private equity w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosiła awans Michała Wojdyły na stanowisko Partnera. Kolejne poszerzenie grupy Partnerów wzmacnia pozycję Innova w ramach sektora technologicznego przed uruchomieniem nowego funduszu inwestycyjnego Innova/7.
Michał Wojdyła, pełniący wcześniej funkcję Dyrektora Zarządzającego, związany jest z Innova Capital od 2008 r. Na przestrzeni lat, Michał zdobył bogate doświadczenie w branży private equity, pracując przy licznych inwestycjach i spółkach portfelowych. Oprócz zaangażowania w szereg różnorodnych transakcji w sektorach produkcyjnym i konsumenckim (np. Libet, Marmite, Bakalland, Profim i Prime Label), Michał w ostatnim czasie rozwijał ekspertyzę Innova w obszarze technologii, koncentrując się głównie na sektorze usług IT, gdzie nadzorował inwestycję związaną z STX Next, poznańskim software house’em. Przed dołączeniem do Innova pracował w KPMG Corporate Finance, gdzie zdobył niezbędną na rynku wiedzę i poznał narzędzia związane ze sferą finansów i transakcji.
W roli Partnera, Michał będzie koncentrował się przede wszystkim na poszerzaniu kompetencji Innova w zakresie nowych technologii i transformacji cyfrowej. Obszary te są kluczową częścią strategii inwestycyjnej Innova dla jej najnowszego funduszu Innova/7.
„Jestem bardzo wdzięczny Partnerom Innova za zaufanie, ale także za ciągłe wsparcie mojej drogi zawodowej. Ta 14-letnia podróż z Innovą była zarówno ekscytująca, jak i pełna wyzwań, a obecnie cieszę się już z racji rozpoczęcia kolejnego rozdziału i możliwości wzmocnienia kompetencji Innova w tak interesujących obszarach, jak cyfryzacja i inwestycje technologiczne” – powiedział Michał Wojdyła, Partner w Innova Capital.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z awansu Michała na Partnera. Jest nam szczególnie miło powitać w gronie partnerów członka zespołu, który swoją karierę w PE rozpoczął w Innova. Jest on modelowym przykładem naszego podejścia do rozwoju talentów. Jego zaangażowanie i osiągnięcia inwestycyjne, w tym niedawna akwizycja STX Next, znacznie przyczyniły się do sukcesu naszej firmy. Jesteśmy przekonani, że jego ogromne doświadczenie odegra kluczową rolę w przypadku kolejnych inwestycji i wdrażaniu strategii naszego nowego funduszu Innova/7” – skomentował Andrzej Bartos w imieniu Partnerów Innova.
Michał jest absolwentem studiów magisterskich na kierunku Finanse i Bankowość na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.