Młodzi mikroprzedsiębiorcy motorem zmian w usługach księgowych
Monday
Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl
Mikroprzedsiębiorstwa stanowią 97,2% sektora MŚP w Polsce. Ich obsługą księgową w większości zajmują się biura rachunkowe. Czy są przystosowane do potrzeb i oczekiwań młodych biznesów w zakresie technologicznej elastyczności, z jaką mają do czynienia między innymi w pracy zdalnej, bankowości internetowej, czy zakupach online? Biuro Rachunkowe Łozińska pokazuje, że tempo wdrażania rozwiązań chmurowych mogą przyspieszyć właśnie oczekiwania klientów.
Prowadzenie usług finansowych oraz doradztwa rachunkowego i księgowego w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw to duże wyzwanie, szczególnie, gdy klienci korzystają z nowych technologii na różnym stopniu zaawansowania. Z tego względu Biuro Rachunkowe Łozińska zmiany rozpoczęło od wprowadzenia JPK i związanego z tym intensywnego przestawienia się przedsiębiorców na cyfrowe rozwiązania.
Testowaliśmy rozwiązanie chmurowe wspólnie z grupą naszych klientów. Otrzymali oni dostęp do swoich kont w biurze rachunkowym lub wdrożyli oprogramowanie w swoich firmach. Bardzo szybko okazało się, że możliwość dostarczania, sprawdzania i poprawiania dokumentów na bieżąco jest dużym udogodnieniem oraz oszczędnością dla obu stron – komentuje Magdalena Łozińska, właścicielka biura rachunkowego, korzystająca z oprogramowania Symfonii. Szczególnie otwarte jest młodsze pokolenie przedsiębiorców, które docenia łatwość i prostotę współpracy z biurem rachunkowym – dodaje.
Gotowość na oprogramowanie chmurowe wykazuje młodsze pokolenie przedsiębiorców. Co więcej, dla wielu z nich możliwość pracy w chmurze jest ważnym aspektem przy wyborze biura rachunkowego.
Pokolenie przedsiębiorców wychowanych w zdigitalizowanym świecie ma naturalnie rozwinięte kompetencje cyfrowe. W nowych rozwiązaniach technologicznych widzi więc szanse na zwiększenie efektywności oraz konkurencyjności, nie potrzebuje czasu na adaptację do zmian i w większym stopniu zwraca uwagę na innowacyjność technologiczną organizacji z którymi współpracuje. Ta grupa przedsiębiorców będzie stawać się coraz liczniejsza, wymuszając na biurach rachunkowych, a także dostawcach usług nowe podejście do technologii i rozwiązań cyfrowych. – podkreśla Aneta Jarczyńska, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu i Komercjalizacji w Symfonii.
Według raportu PwC, w 2023 roku 38% firm w Polsce korzystało z rozwiązań chmurowych – to minimalnie więcej niż analogiczny odsetek w CEE, ale blisko dwukrotnie mniej niż w USA. Większa otwartość biur rachunkowych na takie rozwiązania stanowiłaby odpowiedź na potrzeby nowego pokolenia i przyczyniłaby się do zwiększenia odsetka polskich przedsiębiorstw korzystających z chmury.
Statystyki systemów rozliczeniowych KIR we wrześniu 2024 r.
Agnieszka Fieback nową członkinią zarządu BNP Paribas Faktoring
Zdjęcie karty kredytowej w mediach społecznościowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Dystans między UE a gospodarkami USA czy Chin rośnie. Spada konkurencyjność unijnych firm
Raport Mario Draghiego opublikowany we wrześniu w czarnych barwach maluje gospodarczą przyszłość Unii Europejskiej, o ile nie poczyni ona wielomiliardowych inwestycji w innowacje. Problemy z konkurencyjnością europejskiej, w tym i polskiej gospodarki dostrzegają także przedsiębiorcy. Rozwiązaniem miałoby być zainwestowanie środków publicznych zarówno ze strony rządów, jak i całej Wspólnoty w technologie informatyczne.
Edukacja
Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.
Edukacja
Ambitne plany eksploracji kosmosu oznaczają większe zapotrzebowanie na kadry. Rola edukacji kosmicznej rośnie
W połowie wieku ludzkość może się pojawić na Marsie, a u progu kolejnego – zasiedlić go. Taki scenariusz sprawia, że edukacja kosmiczna zyskuje na znaczeniu. Nowa rzeczywistość będzie wymagała przeniesienia ziemskich technologii i wiedzy ekspertów z różnych dziedzin do kosmosu. Potrzebni będą nie tylko inżynierowie i astronauci, lecz także m.in. architekci, biolodzy, kucharze czy hydraulicy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.