Nadchodzi nowa era zarządzania wierzytelnościami w Polsce
Nadchodzi nowa era zarządzania wierzytelnościami w Polsce
O AXFINA
AxFina dostarcza rozwiązania zapewniające efektywne podejście do zarządzania wierzytelnościami. Misją AxFina jest znalezienie dogodnej ścieżki na wyjście z długów dla każdego klienta z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych. Podmiot należy do wiodącej grupy finansowej w Europie. Stabilność funkcjonowania gwarantują inwestorzy, wśród których znajduje się Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju posiadający 24% udziałów.
„Jesteśmy jedyną instytucją zajmującą się obsługą wierzytelności w modelu „digital-first” w portfolio AxFina, spółka której udziałowcem jest Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, rozszerza działalność w Polsce i zapowiada technologiczną rewolucję na rynku. Oznacza to istotną zmianę na scenie zarządzania wierzytelnościami.
inwestycyjnym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. To ogromna nobilitacja i swego rodzaju potwierdzenie dla kontrahentów, że nasza strategia, zarząd i spółka zostały dokładnie prześwietlone, a innowacyjne know-how docenione.” mówi Krzysztof Różycki, który zasiadł za sterami polskiej spółki w grupie AxFina. Menedżer, mający na swoim koncie sukcesy osiągnięte z markami takimi jak: Kruk, Lindorff i Hoist.
Usługi AxFina są oparte o szczegółową analizę danych klienta, jego sytuacji finansowej oraz na odpowiednim dobraniu strategii komunikacji. Ponadto, spółka stawia na empatyczne podejście do osoby zadłużonej, cyfrową komunikację omnichannel i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem przez klienta. Umożliwia także dokonywanie szybkich płatności online, konsolidację zadłużenia i refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o wierzytelności.
Bernhard Engel, CEO AxFina, europejski ekspert rynków finansowych, wcześniej związany z PwC oraz UniCredit, podkreśla: „Poszerzenie działalności o polski rynek jest bardzo ważnym strategicznym kamieniem milowym dla AxFina. Umożliwia to naszej grupie rozbudowę i wdrożenie pełnego pakietu produktów na największym rynku Europy Środkowo-Wschodniej”.
LUDZKA TWARZ ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOSCIAMI
Wejście AxFina do Polski oznacza nie tylko transfer technologiczny, ale również implementację zupełnie nowej filozofii zarządzania wierzytelnościami opartej o pogłębioną komunikację, poszanowanie prywatności i bezpieczeństwo klienta.
Jednym z podstawowych problemów jest brak aktualnych danych kontaktowych w przypadku wierzytelności z obrotu wtórnego. Do tej pory w swoich standardowych działaniach firmy zajmujące się windykacją posiadały ograniczone możliwości, przez co znaczna część spraw była kierowana do sądów. W takich sytuacjach nieprzyjemne konsekwencje, którym można było zapobiec, spadały na osoby mające z różnych przyczyn problem ze spłatą swoich długów. Brak zdywersyfikowanych form kontaktu skutkuje wysyłaniem listów, windykatorów terenowych, niepokojenie licznymi wiadomościami SMS i próbami połączeń telefonicznych. Do tej pory to firma odbierająca dług decydowała o formie, miejscu i czasie kontaktu.
Badanie “Holistic customer assistance through digital-first collections” firmy doradczej McKinsey (maj, 2021) wskazuje, że 25% więcej klientów dokonuje spłat, jeśli kontakt z nimi odbywa się zgodnie z ich preferowanym kanałem komunikacji. Istotnym wynikiem badania jest fakt, że 25% mniej klientów wpada do puli spraw z zaległą płatnością, jeżeli komunikacja przeniesiona do świata online jest empatyczna oraz zorientowana na klienta.
AxFina zmienia wektor i wprowadza cyfrowe, samoobsługowe kanały zarządzania niespłaconymi rachunkami czy pożyczkami. Człowiek sam decyduje w jaki sposób będzie regulował swoje zobowiązanie, nie musi tłumaczyć się przed nikim obcym ze swoich problemów. Czynności związane ze swoim długiem i spłaty dokonuje poprzez prosty w obsłudze portal klienta. Może to robić w dogodnym dla siebie momencie np. w wolnej chwili w tramwaju lub wieczorem w zaciszu własnego domu. Sam również decyduje, kiedy potrzebna mu jest porada specjalisty AxFina.
FINASTIC - PRZYSZŁOŚĆ ZAAWANSOWANEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI
Finastic to narzędzie, które znajduje się w centrum działań AxFina związanych z zarządzaniem należnościami. Jest także rozwiązaniem dostępnym w modelu Software-as-a-Service.
Zapewnia niskokosztową komunikację z klientem w oparciu o jego własne preferencje i wybory. Narzędzie dopasowuje komunikaty wysyłane do użytkownika końcowego na podstawie cyfrowej analizy zebranych danych. Istotnym elementem platformy jest samoobsługowy portal klienta. Użytkownik samodzielnie zarządza saldem swojego zobowiązania w systemie 24/7 (także w weekendy i święta). Takie rozwiązanie zwiększa efektywność czasową i kosztową oraz wzmacnia zaangażowanie klientów w proces spłaty długu. Kwoty są spłacane przez klienta drogą online, przez co są automatycznie księgowane i natychmiast aktualizują saldo zadłużenia. Daje to poczucie kontroli nad sytuacją i własnymi finansami.
Dla przedsiębiorstw, które starają się odzyskać swoje należności, Finastic gwarantuje zwiększenie efektywności, budowę silnych relacji z klientami, ochronę reputacji i znaczną oszczędność kosztów.
CO AXFINA PLANUJE W POLSCE?
Polacy wykazują się bardzo wysokim poziomem absorbcji technologii. Jak wynika z raportu Fundacji DigitalPoland „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?” (2021) 91% Polaków uważa, że nowe technologie ułatwiają codzienne życie, a 74% z chęcią sięga po nowinki technologiczne. Zarząd AxFina upatruje w tym dużą szansę na szybki rozwój. AxFina w listopadzie bieżącego roku zakończy proces wdrożenia w Polsce a następnie skoncentruje się na implementacji narzędzi cyfrowego zarządzania wierzytelnościami w dwóch obszarach: bezpośrednio poprzez AxFina, a także w modelu „white-label” (customowo, ściśle dopasowując się do marki oraz potrzeb klienta biznesowego).
Ofertą AxFina szczególnie będą zainteresowane przedsiębiorstwa z branży e-commerce, pożyczkodawcy, branża ubezpieczeniowa, fintechy, branża energetyczna i challenger banki. Jak wskazują badania, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15%.
„Obecnie pracujemy nad nowymi produktami. Mogę zdradzić, że kolejnym krokiem będzie wprowadzenie przyjaznej oferty dla klientów indywidualnych w postaci konsolidacji i refinansowania zobowiązań” przedstawia Krzysztof Różycki, Chief Servicing Officer oraz Country Manager – Poland.
Kontakt dla mediów:
projekt@loudy.pl
Materiały dla mediów:
https://cutt.ly/AxFina_presskit
Osoby do udzielenia komentarza:
- w temacie działalności AxFina: Krzysztof Różycki, Chief Servicing Officer Country Manager – Poland
- w temacie wykorzystanych technologii oraz Finastic: Michał Gębała, Head of Digital Innovation
O AxFina
AxFina Holding SA należy do wiodącej grupy finansowej w Europie, która wdraża innowacyjne rozwiązania finansowe, czyniąc je stabilnymi, bezpiecznymi i cyfrowymi. Nasza misja wspierana jest przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju - 24% udziałowca AxFina. Działamy w obszarze serwisowania i zarządzania wierzytelnościami, wdrażania cyfrowej platformy windykacyjnej oraz outsourcingu procesów biznesowych. Wspieramy partnerów zgodnie z najwyższymi standardami, w pełni jawny i przejrzysty sposób, zawsze kierując się tym, aby osiągnąć porozumienie oparte na obopólnych korzyściach oraz zaufaniu. Obsługujemy klientów w Austrii, Chorwacji, Luksemburgu, Rumunii, Słowenii, na Węgrzech.
www.axfina.com |www.finastic.io
![73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_618847561,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań
![Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_862801532,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
![Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_761024793,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.