Nawet o 92% więcej wniosków kredytowych przed świętami
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Według najnowszych danych dotyczących przedświątecznej aktywności kredytowej klientów Inbanku w Polsce, w tym roku jest ona wyraźnie większa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
W przypadku wniosków obejmujących finansowanie inicjatyw proekologicznych, w szczególności projektów związanych z energetyką prosumencką i rozproszoną, w okresie od połowy listopada do połowy grudnia tego roku, liczba wniosków kredytowych wzrosła o 92%, a w odniesieniu do wszystkich typów kredytów, średni wzrost ukształtował się na poziomie 64%.
Najwięcej wniosków kredytowych dotyczyło finansowania „zielonych inwestycji“, a wzrost w tym obszarze osiągnął dynamikę na poziomie 92% rdr. Również zapotrzebowanie na kredyty ratalne znacząco się zwiększyło - wzrost tego segmentu wyniósł 74%. O 45% wzrosła liczba wniosków dotyczących kredytów samochodowych, a o 33% kredytów gotówkowych. Łącznie w okresie przedświątecznym, średni wzrost, biorąc pod uwagę wszystkie typy dostępnych w Inbanku produktów kredytowych, wyniósł 64%.
Najwięcej na projekty proekologiczne i samochody
O jakie środki wnioskują Polacy? Średnia kwota netto kredytu w analizowanym okresie waha się od 2,984 złotych na kredyty ratalne, przez 11,539 zł na kredyty gotówkowe, po 25,761 złotych na kredyty związane z „zielonymi inwestycjami“ i 29,494 złote na kredyty samochodowe. Z wyjątkiem kredytu gotówkowego (-14%), wysokość kredytów, o jakie wnioskują klienci Inbanku również wzrosła w porównaniu do końcowego okresu 2020 roku – od 9% dla kredytów proekologicznych i 16% dla kredytów ratalnych, do 30% w przypadku kredytów samochodowych.
Wydłużył się także średni okres kredytowania: o 1 miesiąc (średnio wynosi on 24 miesiące) w przypadku kredytu ratalnego, o 3 miesiące dla kredytów proekologicznych (obecnie jest to 114 miesięcy) i o 5 miesięcy dla kredytów samochodowych (obecnie 61 miesięcy). Z punktu widzenia wolumenów, wciąż podstawowym produktem oferowanym przez Inbank jest kredyt ratalny, który Grupa Inbank rozwija już od ponad 11 lat.
Inbank w rok pożyczył ponad miliard złotych
Inbank Polska rozpoczął działalność w 2017 roku. W bieżącym roku portfel udzielonych przez niego kredytów przekroczył już 1 mld złotych, a według danych BIK udział Inbanku w nowej sprzedaży kredytów ratalnych w III kwartale 2021 r. osiągnął blisko 8%. Z rozwiązań ratalnych Inbanku skorzystało już ponad ćwierć miliona Polek i Polaków.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.