Nie każdy Mikołaj jest czerwony. Jak Polacy kupują świąteczne prezenty?
VeloBank tuż przed Świętami Bożego Narodzenia sprawdził, w jaki sposób kupujemy prezenty. Okazało się, że każdy z nas może być jednym z czterech typów Mikołajów: niebieskim, zielonym, żółtym i oczywiście czerwonym. Decyduje o tym osobowość oraz przedświąteczne nawyki zakupowe. Niezależnie jednak od tego czy robimy świąteczne zakupy dla bliskich na ostatnią chwilę, czy od kilku tygodni polujemy na okazje, warto mieć w zapasie finansowego elfa pomocnika. Dzięki kredytowi gotówkowemu z RRSO 13,2% na dowolny cel z odroczoną spłatą pierwszej raty, za wymarzone upominki, świąteczne zakupy, a nawet zbliżające się ferie, zapłacimy dopiero za 3 miesiące. Co ważne, o dodatkowe środki możemy wnioskować w 100% zdalnie, bez wychodzenia z domu. A zaoszczędzony czas poświęcić rodzinie i przyjaciołom.
VeloBank stworzył szczegółowe sylwetki behawioralno-psychologiczne, które wskazują na to, w jaki sposób zachowujemy się w zakupowym przedświątecznym szale oraz jakie cechy osobowości o tym decydują. W ten sposób powstały cztery postaci Mikołajów, odpowiadające temu w jaki sposób szykujemy się do Świąt Bożego Narodzenia. Na zbudowanie pogłębionych analiz pozwoliło zrealizowane badanie na klientach banku oraz narzędzia wykorzystywane do hiperpersonalizacji, która pozwala na pogłębione poznanie klientów i dostosowanie do ich preferencji m.in. sposobów kontaktu.
Są więc wśród nas Czerwoni Mikołajowie, którzy wydają dużo i przywiązują małą wagę do pakowania prezentów. Stawiają na jakość, wolą jeden porządny prezent niż kilka drobiazgów. Najczęściej mają około 30-40 lat. Ci koloru Żółtego inwestują w podarunki różne kwoty, ale zawsze pakują je samodzielnie, by dołożyć w ten sposób coś od siebie. Zdarza im się kupowanie upominków na ostatnią chwilę, ale zawsze są to prezenty wyjątkowe, upolowane nie tylko w sieci czy galerii handlowej, ale też wyszukane na jarmarku czy pchlim targu. Mikołajowie Niebiescy są oszczędni, kupują prezenty 2-3 tygodnie przed Świętami i nie przywiązują wagi do tego, aby wykonać niespodziankę własnoręcznie. Co ważne, ich prezenty są przemyślane i praktyczne. Ostatni typ to Zieloni Mikołajowie. Myślą o prezentach dużo wcześniej. Lubią je pakować samodzielnie, a część z nich własnoręcznie przygotowuje upominki. To efekt ich podejścia – zwracają uwagę na to, by produkty pochodziły ze sprawdzonych źródeł i były zrównoważone oraz przyjazne dla planety oraz ludzi. Rozważni Zieloni Mikołajowie stawiają na przemyślane oferty i okazje cenowe.
Dla każdego, kto chce zapewnić sobie i bliskim wyjątkowe Święta, VeloBank przygotował ofertę kredytu gotówkowego z RRSO 13,2% na dowolny cel, który można zacząć spłacać dopiero za 3 miesiące. Kredyt to propozycja szczególnie pomocna dla tych, którzy o prezentach zaczynają myśleć na przełomie listopada i grudnia lub robią to w ostatniej chwili. Skorzystają też osoby, które nie myślą tylko o wydatkach na Święta, ale też Nowy Rok czy wyjazdy zimowe. Kredyt w VeloBanku pozwala spełnić marzenia swoje i bliskich już dzisiaj, a zacząć spłacać zobowiązanie dopiero po feriach.
– Niezależnie od tego jakim Mikołajem jesteś i w jaki sposób podchodzisz do kwestii obdarowywania bliskich, potrzeby związane ze Świętami i nie tylko, możesz sfinansować dzięki kredytowi gotówkowemu w VeloBanku. Jasna i przejrzysta oferta to nie jedyne jej atuty. Uzyskanie dodatkowych środków jest niezwykle proste. Wystarczy złożyć szybki wniosek za pomocą naszej strony internetowej, bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej. Kwotę do 200 tys. zł można rozłożyć nawet na 10 lat, a co ważne pierwszą ratę da się przesunąć w czasie nawet o 3 miesiące. Nasza propozycja to prawdziwy finansowy elf-pomocnik, który pomoże wielu osobom stać się Mikołajem, jakim tylko chcą – mówi Joanna Jaworska, Dyrektor Departamentu Kredytów Detalicznych z VeloBanku.
Najważniejsze szczegóły kredytu gotówkowego z RRSO 13,2% to:
- kwota do 200 tys. zł,
- okres kredytowania do 10 lat,
- prowizja 0%,
- możliwość wnioskowania 100% zdalnie, bez wychodzenia z domu,
- możliwość odroczenia spłaty pierwszej raty o 3 miesiące.
Kredyt gotówkowy z RRSO 13,2%: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,2%. Całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 47 300 zł, całkowita kwota do zapłaty 72 771,74 zł, oprocentowanie zmienne 12,49%, całkowity koszt kredytu 25 471,74 zł (w tym: prowizja 0 zł, odsetki 25 471,74 zł, opłata za prowadzenie VeloKonta oraz obsługę karty do Konta w okresie trwania kredytu 0 zł), 89 miesięcznych rat równych w wysokości po 817,66 zł każda. Kalkulację wykonaliśmy 17.11.2023 r. na reprezentatywnym przykładzie.
Z oferty kredytu gotówkowego możesz skorzystać, jeśli: w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie miałeś/miałaś kredytu gotówkowego ani kredytu konsolidacyjnego w VeloBank S.A., masz aktywne zgody marketingowe (w tym SMS, mejl i telefon) oraz zadeklarujesz, że w całym okresie kredytu spełnisz warunek oferty, tj. będziesz mieć VeloKonto i co miesiąc zapewnisz wpływ na konto min. 2000 zł oraz wykonasz min. 5 płatności kartą do konta lub BLIKIEM. Jeżeli nie spełnisz warunku oferty - od kolejnego miesiąca podwyższymy oprocentowanie kredytu o 2 pp. do czasu ponownego spełnienia warunku. Okres kredytowania do 10 lat.
Podczas wnioskowania o kredyt gotówkowy możesz skorzystać z karencji w spłacie pierwszej raty do 3 miesięcy. W okresie karencji nie spłacasz kapitału ani odsetek. Termin płatności raty kapitałowo-odsetkowej będzie zapisany w umowie.
Udzielenie i wysokość kredytu zależą od wyniku badania i oceny Twojej zdolności kredytowej. Szczegóły, w tym opłaty i prowizje znajdziesz w placówkach oraz na https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/kredyty/kredyt-gotowkowy.html
Metodologia: Badanie ilościowe przeprowadzone w dniach 30.10-13.11. 2023 r. Na próbie klientów VeloBanku wynoszącej N=385. Badanie przeprowadzone ankietą internetową wśród pełnoletnich klientów, którzy deklarują zakup prezentów świątecznych i skorzystali z bankowości internetowej lub mobilnej VeloBanku w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.