Nieczystość. Za zasłoną biznesu, we wnętrzu człowieka
Grupa ANG
Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl
Czy nieczystość w biznesie to synonim skuteczności? Czy sukces usprawiedliwia ofiary? Co możemy zrobić w kwestii zmian klimatu, zanieczyszczenia środowiska? Jak wpływa na nas cyfrowa konsumpcja? Jak wykorzystywane są informacje o nas, aby osiągać cele biznesowe i polityczne? Między innymi na te pytania poznamy odpowiedzi podczas IX Konferencji Nienieodpowiedzialnych. Eksperci w swoich dziedzinach spojrzą na nieczystość z perspektywy biznesu, klimatu i spraw społecznych. Prelegentami tegorocznego wydarzenia będą m.in. prof. Tadeusz Bartoś, prof. Janina Filek, dr Michał Kosiński, prof. Dominika Maison, prof. Szymon Malinowski, Mirella Panek-Owsiańska, Michał Paca, prof. Bolesław Rok, prof. Zbigniew Lew Starowicz, prof. Manfred Spitzer, Adam Wajrak. Udział w konferencji jest bezpłatny, trwa rejestracja.
Tegoroczna Konferencja Nienieodpowiedzialnych odbędzie się 26 października w formule hybrydowej. Na żywo uczestnicy spotkają się w Centrum Konferencyjnym Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Wirtualnie konferencję będzie można oglądać na kanałach społecznościowych Nienieodpowiedzialnych – Facebooku i YouTube.
Szczegółowy program oraz zasady rejestracji na konferencję znajdują się na stronie: https://nno.pl/konferencja/ix-konferencja-nienieodpowiedzialnych/
Nieczystość jako grzech większości z nas kojarzy się przede wszystkim z seksualnością. Ten wątek również poruszymy w trakcie IX Konferencji Nienieodpowiedzialnych, ale postanowiliśmy, że pójdziemy o krok dalej i spróbujemy spojrzeć na to zagadnienie także z perspektywy środowiskowej, społecznej i biznesowej. Będziemy rozmawiać o zmianach klimatycznych, degradacji środowiska oraz o nieczystości z jaką mamy do czynienia w przestrzeni słowa. W tym ostatnim kontekście skupimy się na powszechnej dziś manipulacji, dezinformacji i wykorzystywaniu informacji o nas konsumentach, obywatelach na potrzeby biznesu i polityki a także naszym uzależnieniu od świata wirtualnego. W kontekście biznesowym chciałbym, abyśmy otwarcie i odważnie porozmawiali o iluzji jaką tworzą firmy na swój temat. W szczególności w kontekście odpowiedzialnej sprzedaży i misselingu z jakim wciąż się mierzymy w branży finansowej, ale także działań CSR-owych, które bywają elementem pudrowania rzeczywistości pełnej nieuczciwych praktyk – mówi Artur Nowak-Gocławski, pomysłodawca projektu społecznego NNO, prezes Fundacji Nienieodpowiedzialni i Grupy ANG SA.
Debata warszawska w stylu oksfordzkim
Oprócz rozmów i wystąpień zaproszonych gości, odbędzie się także ciesząca się olbrzymią popularnością „debata warszawska w stylu oksfordzkim”. Tegoroczna teza brzmi „CSR jako narzędzie hipokryzji w biznesie”. Wezmą w niej udział m.in. Jerzy Brodzikowski, prof. Janina Filek, Lidia Kołucka, Mirella Panek-Owsiańska, Przemysław Pohrybieniuk, Paweł Niziński, prof. Bolesław Rok.
Zaprezentowane zostaną także wyniki badania społecznego „Niech się wstydzi ten kto widzi. O nieczystości i wstydzie w oczach Polaków”. O nieczystych, nietycznych zachowaniach i wstydzie jaki w nas one tworzą będzie mówić prof. Dominika Maison z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Odpowiedzialna sprzedaż – jak pokonać misseling w branży finansowej?
Nowością podczas IX edycji Konferencji Nienieodpowiedzialnych będzie debata na temat odpowiedzialnej sprzedaży. Fundacja Nienieodpowiedzialni od tego roku jest współgospodarzem (wraz z Federacją Konsumentów) Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży - inicjatywy dedykowanej branży finansowej, której celem jest poprawa standardów usług na rynku i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom. Udział w tej debacie wezmą dr. hab. Anna Białek-Jaworska, Wydział Ekonomiczny UW, Joanna Jabłońska-Białowąs, Chief Customer Officer Santander Bank Polska, Sygnatariusz Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży, Jerzy Bańka, Prezes Sądu Polubownego Związek Banków Polskich, Małgorzata Kamińska, Dyrektor Departamentu Transformacji i Rozwoju Doświadczeń Klienta BNP Paribas Bank Polska.
Szczegóły: https://nno.pl/konferencja/ix-konferencja-nienieodpowiedzialnych/
- Pomysłodawcą Konferencji Nienieodpowiedzialnych jest Grupa ANG SA, organizatorem Fundacja Nienieodpowiedzialni a współorganizatorem jest po raz czwarty Miasto Stołeczne Warszawa.
- Patronat honorowy nad konferencją objęła Konfederacja Lewiatan.
- Partnerem Strategicznym jest BNP Paribas Bank Polska.
- Partnerami Wspierającymi są: IKANO Bank, ING Bank Śląski oraz Santander Bank Polska.
- Partnerami Konferencji są: Aegon, Ergo Hestia, Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego oraz Signal Iduna.
- Inicjatywy i Organizacje Partnerskie: Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu, Fundacja Inicjatyw Społeczno- Ekonomicznych (FISE), Koalicja Liderzy Pro Bono, B Corp, Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.
- Patroni medialni: Think-Tank, odpowiedzialnybiznes.pl, kampaniespołeczne.pl, ekonomiaspołeczna.pl, biznes(nie)etyczny

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.