Nieczystość. Za zasłoną biznesu, we wnętrzu człowieka
Grupa ANG
Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl
Czy nieczystość w biznesie to synonim skuteczności? Czy sukces usprawiedliwia ofiary? Co możemy zrobić w kwestii zmian klimatu, zanieczyszczenia środowiska? Jak wpływa na nas cyfrowa konsumpcja? Jak wykorzystywane są informacje o nas, aby osiągać cele biznesowe i polityczne? Między innymi na te pytania poznamy odpowiedzi podczas IX Konferencji Nienieodpowiedzialnych. Eksperci w swoich dziedzinach spojrzą na nieczystość z perspektywy biznesu, klimatu i spraw społecznych. Prelegentami tegorocznego wydarzenia będą m.in. prof. Tadeusz Bartoś, prof. Janina Filek, dr Michał Kosiński, prof. Dominika Maison, prof. Szymon Malinowski, Mirella Panek-Owsiańska, Michał Paca, prof. Bolesław Rok, prof. Zbigniew Lew Starowicz, prof. Manfred Spitzer, Adam Wajrak. Udział w konferencji jest bezpłatny, trwa rejestracja.
Tegoroczna Konferencja Nienieodpowiedzialnych odbędzie się 26 października w formule hybrydowej. Na żywo uczestnicy spotkają się w Centrum Konferencyjnym Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Wirtualnie konferencję będzie można oglądać na kanałach społecznościowych Nienieodpowiedzialnych – Facebooku i YouTube.
Szczegółowy program oraz zasady rejestracji na konferencję znajdują się na stronie: https://nno.pl/konferencja/ix-konferencja-nienieodpowiedzialnych/
Nieczystość jako grzech większości z nas kojarzy się przede wszystkim z seksualnością. Ten wątek również poruszymy w trakcie IX Konferencji Nienieodpowiedzialnych, ale postanowiliśmy, że pójdziemy o krok dalej i spróbujemy spojrzeć na to zagadnienie także z perspektywy środowiskowej, społecznej i biznesowej. Będziemy rozmawiać o zmianach klimatycznych, degradacji środowiska oraz o nieczystości z jaką mamy do czynienia w przestrzeni słowa. W tym ostatnim kontekście skupimy się na powszechnej dziś manipulacji, dezinformacji i wykorzystywaniu informacji o nas konsumentach, obywatelach na potrzeby biznesu i polityki a także naszym uzależnieniu od świata wirtualnego. W kontekście biznesowym chciałbym, abyśmy otwarcie i odważnie porozmawiali o iluzji jaką tworzą firmy na swój temat. W szczególności w kontekście odpowiedzialnej sprzedaży i misselingu z jakim wciąż się mierzymy w branży finansowej, ale także działań CSR-owych, które bywają elementem pudrowania rzeczywistości pełnej nieuczciwych praktyk – mówi Artur Nowak-Gocławski, pomysłodawca projektu społecznego NNO, prezes Fundacji Nienieodpowiedzialni i Grupy ANG SA.
Debata warszawska w stylu oksfordzkim
Oprócz rozmów i wystąpień zaproszonych gości, odbędzie się także ciesząca się olbrzymią popularnością „debata warszawska w stylu oksfordzkim”. Tegoroczna teza brzmi „CSR jako narzędzie hipokryzji w biznesie”. Wezmą w niej udział m.in. Jerzy Brodzikowski, prof. Janina Filek, Lidia Kołucka, Mirella Panek-Owsiańska, Przemysław Pohrybieniuk, Paweł Niziński, prof. Bolesław Rok.
Zaprezentowane zostaną także wyniki badania społecznego „Niech się wstydzi ten kto widzi. O nieczystości i wstydzie w oczach Polaków”. O nieczystych, nietycznych zachowaniach i wstydzie jaki w nas one tworzą będzie mówić prof. Dominika Maison z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Odpowiedzialna sprzedaż – jak pokonać misseling w branży finansowej?
Nowością podczas IX edycji Konferencji Nienieodpowiedzialnych będzie debata na temat odpowiedzialnej sprzedaży. Fundacja Nienieodpowiedzialni od tego roku jest współgospodarzem (wraz z Federacją Konsumentów) Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży - inicjatywy dedykowanej branży finansowej, której celem jest poprawa standardów usług na rynku i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom. Udział w tej debacie wezmą dr. hab. Anna Białek-Jaworska, Wydział Ekonomiczny UW, Joanna Jabłońska-Białowąs, Chief Customer Officer Santander Bank Polska, Sygnatariusz Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży, Jerzy Bańka, Prezes Sądu Polubownego Związek Banków Polskich, Małgorzata Kamińska, Dyrektor Departamentu Transformacji i Rozwoju Doświadczeń Klienta BNP Paribas Bank Polska.
Szczegóły: https://nno.pl/konferencja/ix-konferencja-nienieodpowiedzialnych/
- Pomysłodawcą Konferencji Nienieodpowiedzialnych jest Grupa ANG SA, organizatorem Fundacja Nienieodpowiedzialni a współorganizatorem jest po raz czwarty Miasto Stołeczne Warszawa.
- Patronat honorowy nad konferencją objęła Konfederacja Lewiatan.
- Partnerem Strategicznym jest BNP Paribas Bank Polska.
- Partnerami Wspierającymi są: IKANO Bank, ING Bank Śląski oraz Santander Bank Polska.
- Partnerami Konferencji są: Aegon, Ergo Hestia, Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego oraz Signal Iduna.
- Inicjatywy i Organizacje Partnerskie: Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu, Fundacja Inicjatyw Społeczno- Ekonomicznych (FISE), Koalicja Liderzy Pro Bono, B Corp, Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.
- Patroni medialni: Think-Tank, odpowiedzialnybiznes.pl, kampaniespołeczne.pl, ekonomiaspołeczna.pl, biznes(nie)etyczny
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.