Komunikaty PR

Obiekty handlowo - logistyczne. Co jest na oku przedsiębiorców?

2024-01-16  |  01:00
Biuro prasowe

Według raportu „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2022”[1], nasz kraj zajmuje szóstą pozycję pod względem wielkości gospodarki w Unii Europejskiej. W ciągu ostatniej dekady stał się również jednym z liderów wzrostu gospodarczego w Europie. Wszystko to sprawia, że jest atrakcyjnym miejscem dla przedsiębiorców, także zagranicznych, którzy lokują w Polsce swoje biznesy i inwestują w infrastrukturę.

Bezpieczna przystań dla firm z całego świata

Atrakcyjność Polski manifestuje się na wiele sposobów, począwszy od korzystnego położenia geograficznego, które zapewnia bliskość do rynków zbytu, gospodarczą stabilność oraz korzyści płynące z członkostwa w Unii Europejskiej. Na scenie międzynarodowej – dzięki dostępowi do wykwalifikowanej kadry i możliwości optymalizacji kosztów – nasz kraj jest postrzegany jako miejsce oferujące potencjał do szybkiego wzrostu. Świadczy o tym dobitnie wynik dochodów zagranicznych inwestorów bezpośrednich, które w 2022 r. osiągnęły historycznie największą wartość 128,9 mld zł[2].

Uwagę firm zagranicznych przyciągają także instrumenty wsparcia dla inwestorów, oferowane przez państwo. Korzysta z nich chętnie m. in. branża auto-moto, o czym świadczy na przykład inwestycja Mercedesa-Benz w budowę fabryki pojazdów elektrycznych w Jaworze, na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Całe przedsięwzięcie, łącznie z rozwijaniem kompetencji pracowników w zakresie elektromobilności, ma kosztować ponad 2,5 mld zł[3].

Nie tylko branża automotive inwestuje w Polsce. Daikin Europe, firma specjalizująca się w wysokiej jakości i energooszczędnych rozwiązaniach grzewczych i chłodniczych dla różnych budynków, zainwestuje 300 milionów euro w utworzenie nowej fabryki w Łodzi. Będzie to pierwsza baza produkcyjna Daikin w kraju. Nowa fabryka rozpocznie działalność w lipcu 2024 r[4].

Przykłady można mnożyć, jednak jest coś, co łączy wszystkie nowo powstające inwestycje. – Obecnie projektowane i budowane obiekty mają nie tylko spełniać wysokie standardy efektywności, ale także minimalizować negatywny wpływ na środowisko. – zauważa Andrzej Przesmycki, CEO w PM, firmie zajmującej się wspieraniem inwestorów na każdym etapie procesu inwestycyjnego: od wstępnych analiz, przez projektowanie, po nadzór budowlany. – Priorytetem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i ograniczenie zapotrzebowania na energię. Dlatego nowoczesne fabryki są projektowane z myślą o zrównoważonym rozwoju, wykorzystując technologie przyjazne dla środowiska. – dodaje.

 

 

 


[1] https://cdn.files.smcloud.net/t/raport_Sektor-nowoczesnych-usug-biznesowych-w-Polsce-2022_v1.pdf

[2] https://nbp.pl/wp-content/uploads/2023/10/Zagraniczne-inwestycje-bezposrednie-w-Polsce-w-2022-r.pdf

[3] https://mercedes-benz-jawor.com.pl/pl/fabryka-w-jaworze/o-fabryce

[4] https://www.daikin.pl/content/dam/DAIKIN-CE/pressreleases/2022/22_PLFactory/Press%20Information_Daikin%20Europe%20invests%20300%20million%20Euro%20in%20new%20Polish%20heat%20pump%20heating%20factory.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Wyzwania dla polskiego biznesu Biuro prasowe
2024-12-04 | 08:30

Wyzwania dla polskiego biznesu

Zatory płatnicze, spadki w produkcji budowlano-montażowej czy niepokojące sygnały z europejskich rynków to tylko niektóre z czynników, które mogą wpłynąć na
Finanse Ultimo zmienia się w B2 Impact i przedstawia nową strategię rozwoju marki
2024-12-03 | 14:00

Ultimo zmienia się w B2 Impact i przedstawia nową strategię rozwoju marki

Ultimo, jedna z czołowych firm zarządzających wierzytelnościami w Polsce, przechodzi rebranding i od 2 grudnia 2024 r. działa pod nową nazwą – B2 Impact. To kolejny krok w
Finanse Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
2024-12-03 | 13:30

Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł

Ponad 3 mln zł w ramach publicznej oferty akcji pozyskało warszawskie studio Play of Battle S.A. To jedna z największych ofert publicznych w trybie subskrypcji otwartej spółki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.