Komunikaty PR

Obiekty handlowo - logistyczne. Co jest na oku przedsiębiorców?

2024-01-16  |  01:00
Biuro prasowe

Według raportu „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2022”[1], nasz kraj zajmuje szóstą pozycję pod względem wielkości gospodarki w Unii Europejskiej. W ciągu ostatniej dekady stał się również jednym z liderów wzrostu gospodarczego w Europie. Wszystko to sprawia, że jest atrakcyjnym miejscem dla przedsiębiorców, także zagranicznych, którzy lokują w Polsce swoje biznesy i inwestują w infrastrukturę.

Bezpieczna przystań dla firm z całego świata

Atrakcyjność Polski manifestuje się na wiele sposobów, począwszy od korzystnego położenia geograficznego, które zapewnia bliskość do rynków zbytu, gospodarczą stabilność oraz korzyści płynące z członkostwa w Unii Europejskiej. Na scenie międzynarodowej – dzięki dostępowi do wykwalifikowanej kadry i możliwości optymalizacji kosztów – nasz kraj jest postrzegany jako miejsce oferujące potencjał do szybkiego wzrostu. Świadczy o tym dobitnie wynik dochodów zagranicznych inwestorów bezpośrednich, które w 2022 r. osiągnęły historycznie największą wartość 128,9 mld zł[2].

Uwagę firm zagranicznych przyciągają także instrumenty wsparcia dla inwestorów, oferowane przez państwo. Korzysta z nich chętnie m. in. branża auto-moto, o czym świadczy na przykład inwestycja Mercedesa-Benz w budowę fabryki pojazdów elektrycznych w Jaworze, na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Całe przedsięwzięcie, łącznie z rozwijaniem kompetencji pracowników w zakresie elektromobilności, ma kosztować ponad 2,5 mld zł[3].

Nie tylko branża automotive inwestuje w Polsce. Daikin Europe, firma specjalizująca się w wysokiej jakości i energooszczędnych rozwiązaniach grzewczych i chłodniczych dla różnych budynków, zainwestuje 300 milionów euro w utworzenie nowej fabryki w Łodzi. Będzie to pierwsza baza produkcyjna Daikin w kraju. Nowa fabryka rozpocznie działalność w lipcu 2024 r[4].

Przykłady można mnożyć, jednak jest coś, co łączy wszystkie nowo powstające inwestycje. – Obecnie projektowane i budowane obiekty mają nie tylko spełniać wysokie standardy efektywności, ale także minimalizować negatywny wpływ na środowisko. – zauważa Andrzej Przesmycki, CEO w PM, firmie zajmującej się wspieraniem inwestorów na każdym etapie procesu inwestycyjnego: od wstępnych analiz, przez projektowanie, po nadzór budowlany. – Priorytetem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i ograniczenie zapotrzebowania na energię. Dlatego nowoczesne fabryki są projektowane z myślą o zrównoważonym rozwoju, wykorzystując technologie przyjazne dla środowiska. – dodaje.

 

 

 


[1] https://cdn.files.smcloud.net/t/raport_Sektor-nowoczesnych-usug-biznesowych-w-Polsce-2022_v1.pdf

[2] https://nbp.pl/wp-content/uploads/2023/10/Zagraniczne-inwestycje-bezposrednie-w-Polsce-w-2022-r.pdf

[3] https://mercedes-benz-jawor.com.pl/pl/fabryka-w-jaworze/o-fabryce

[4] https://www.daikin.pl/content/dam/DAIKIN-CE/pressreleases/2022/22_PLFactory/Press%20Information_Daikin%20Europe%20invests%20300%20million%20Euro%20in%20new%20Polish%20heat%20pump%20heating%20factory.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r. Biuro prasowe
2025-04-28 | 06:00

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Ceny ubezpieczeń na świecie spadły średnio o 3% w pierwszym kwartale 2025 roku, po spadku o 2% w Q4 2024 r., co oznacza trzeci z rzędu kwartalny spadek po siedmiu
Finanse Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
2025-04-21 | 06:00

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?

Na polskim rynku finansowym pojawiają się coraz to nowsze możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na różne cele. Wśród nich najpopularniejsze stają się pożyczki
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2025-03-24 | 13:30

Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Polska scena fintechowa dynamicznie się rozwija, a lokalne firmy technologii finansowej coraz śmielej wkraczają na rynki międzynarodowe. Współpraca Walletto Fintech Poland z Fintech Poland otwiera nowe możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.