Komunikaty PR

Olivia Business Centre z dużym zaufaniem inwestorów w trakcie emisji obligacji

2021-01-21  |  12:33
Biuro prasowe

Zdjecia: https://we.tl/t-MxzqZ1bCmZ

Olivia Business Centre konsekwentnie realizuje uruchomiony na początku 2020 roku program emisji obligacji. Uplasowana w październiku kolejna emisja spotkała się z tak dużym zainteresowaniem inwestorów indywidualnych, że konieczna była redukcja złożonych zapisów. Dlatego też, pulę kolejnej emisji zwiększono, aby można było sprostać dużemu zainteresowaniu rynku.

W ramach przeprowadzonej w październiku, za pośrednictwem Noble Securities S.A. oferty obligacji serii G, planowane było pozyskanie 20 mln zł. Podobnie jak poprzednie emisje, oferta kierowana była przede wszystkim do osób fizycznych. Zebrane zapisy obejmowały kwotę blisko 23 mln zł, a więc październikowa emisja doprowadziła do uzyskania średniej stopy redukcji na poziomie ok. 13%. - Duże zainteresowanie obligatariuszy w tym przypadku, po raz kolejny potwierdziło atrakcyjność inwestycji w obligacje, szczególnie w dobie niskich, czy wręcz zerowych stóp procentowych – mówi Wojciech Gąsowski, Dyrektor Zarządzający w Noble Securities S.A., oferującego papiery wartościowe Olivii. – Powiększona pula ostatniej emisji w 2020 roku wyniosła blisko 22 mln zł i przekroczyła pierwotnie zakładany popyt o niemal 2 mln zł.

Zakończone z sukcesem serie G i H emisji obligacji są trzecią i czwartą emisją w ramach nowego programu emisyjnego, który zakłada pozyskanie łącznie 100 mln zł. Dotychczas zebrano 75 775 000 zł. Obie emisje uplasowane w IV kwartale 2020 roku oferowały stałe oprocentowanie 6% w skali roku – zdecydowanie powyżej średniej dla dostępnych lokat bankowych. W ponad 10-letniej historii projektu na rynku obligacji jest to 21 emisja. Wszystkie dotychczasowe emisje były regulowane terminowo. Co więcej, były to kolejne emisje obligacji Olivii, w których zastosowano redukcję zapisów. Zgodnie z deklaracją emitenta program będzie kontynuowany w kolejnych miesiącach we współpracy z Noble Securities S.A.

- Duże zainteresowanie papierami wartościowymi potwierdza pozytywny odbiór rynku wobec konsekwentnego rozwoju Olivii Business Centre. Zdywersyfikowany portfel najemców oraz wysoka jakość technologiczna projektu potwierdzona międzynarodowymi certyfikatami i licznymi nagrodami, wpływa korzystnie na atrakcyjność tej inwestycji – mówi Maciej Grabski, prezes zarządu Olivia Business Centre. - Od 2010 roku budujemy największe w Polsce centrum biznesowe. Taka reakcja rynku motywuje nas do kontynuowania programu obligacyjnego w  kolejnych miesiącach, jak również potwierdza pozycję Olivii na europejskim rynku centrów biznesowych.

____________________

Olivia Business Centre w Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biurowo-biznesowe w aglomeracji trójmiejskiej. Jego docelowa wielkość znacznie przekroczy 200 000 mkw., a już obecnie wynosi 175 000 m kw., co uczyniło Olivię Business Centre największym projektem biurowym w Polsce. Najwięksi rezydenci Olivii to Airhelp, Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.

Olivia Business Centre to równocześnie znacznie więcej niż budynki. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinet dentystyczny, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku. Kolejne budynki OBC uzyskują wysokie noty certyfikacji ekologicznej BREEAM od poziomu excellent po very good.

W lipcu 2019 roku na 32, 33 i 34 piętrze Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Business Centre gości z całego świata. Na 32 piętrze otwarta została ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdyńskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33 piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34 kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne. Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 7 budynków.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.