Olivia Business Centre z dużym zaufaniem inwestorów w trakcie emisji obligacji
Zdjecia: https://we.tl/t-MxzqZ1bCmZ
Olivia Business Centre konsekwentnie realizuje uruchomiony na początku 2020 roku program emisji obligacji. Uplasowana w październiku kolejna emisja spotkała się z tak dużym zainteresowaniem inwestorów indywidualnych, że konieczna była redukcja złożonych zapisów. Dlatego też, pulę kolejnej emisji zwiększono, aby można było sprostać dużemu zainteresowaniu rynku.
W ramach przeprowadzonej w październiku, za pośrednictwem Noble Securities S.A. oferty obligacji serii G, planowane było pozyskanie 20 mln zł. Podobnie jak poprzednie emisje, oferta kierowana była przede wszystkim do osób fizycznych. Zebrane zapisy obejmowały kwotę blisko 23 mln zł, a więc październikowa emisja doprowadziła do uzyskania średniej stopy redukcji na poziomie ok. 13%. - Duże zainteresowanie obligatariuszy w tym przypadku, po raz kolejny potwierdziło atrakcyjność inwestycji w obligacje, szczególnie w dobie niskich, czy wręcz zerowych stóp procentowych – mówi Wojciech Gąsowski, Dyrektor Zarządzający w Noble Securities S.A., oferującego papiery wartościowe Olivii. – Powiększona pula ostatniej emisji w 2020 roku wyniosła blisko 22 mln zł i przekroczyła pierwotnie zakładany popyt o niemal 2 mln zł.
Zakończone z sukcesem serie G i H emisji obligacji są trzecią i czwartą emisją w ramach nowego programu emisyjnego, który zakłada pozyskanie łącznie 100 mln zł. Dotychczas zebrano 75 775 000 zł. Obie emisje uplasowane w IV kwartale 2020 roku oferowały stałe oprocentowanie 6% w skali roku – zdecydowanie powyżej średniej dla dostępnych lokat bankowych. W ponad 10-letniej historii projektu na rynku obligacji jest to 21 emisja. Wszystkie dotychczasowe emisje były regulowane terminowo. Co więcej, były to kolejne emisje obligacji Olivii, w których zastosowano redukcję zapisów. Zgodnie z deklaracją emitenta program będzie kontynuowany w kolejnych miesiącach we współpracy z Noble Securities S.A.
- Duże zainteresowanie papierami wartościowymi potwierdza pozytywny odbiór rynku wobec konsekwentnego rozwoju Olivii Business Centre. Zdywersyfikowany portfel najemców oraz wysoka jakość technologiczna projektu potwierdzona międzynarodowymi certyfikatami i licznymi nagrodami, wpływa korzystnie na atrakcyjność tej inwestycji – mówi Maciej Grabski, prezes zarządu Olivia Business Centre. - Od 2010 roku budujemy największe w Polsce centrum biznesowe. Taka reakcja rynku motywuje nas do kontynuowania programu obligacyjnego w kolejnych miesiącach, jak również potwierdza pozycję Olivii na europejskim rynku centrów biznesowych.
____________________
Olivia Business Centre w Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biurowo-biznesowe w aglomeracji trójmiejskiej. Jego docelowa wielkość znacznie przekroczy 200 000 mkw., a już obecnie wynosi 175 000 m kw., co uczyniło Olivię Business Centre największym projektem biurowym w Polsce. Najwięksi rezydenci Olivii to Airhelp, Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.
Olivia Business Centre to równocześnie znacznie więcej niż budynki. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinet dentystyczny, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku. Kolejne budynki OBC uzyskują wysokie noty certyfikacji ekologicznej BREEAM od poziomu excellent po very good.
W lipcu 2019 roku na 32, 33 i 34 piętrze Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Business Centre gości z całego świata. Na 32 piętrze otwarta została ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdyńskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33 piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34 kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne. Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 7 budynków.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.