Komunikaty PR

Operator płatności ważny dla Polaków przy płatności online

2021-07-20  |  12:00
Biuro prasowe

Według wyników badania przeprowadzonego na zlecenie Tpay przez SW Research, operator płatności jest ważny dla 67% Polaków robiących zakupy online. Dla ponad połowy badanych (56 proc.) operator płatności ma znaczenie zarówno przy kategorii, jak i cenie kupowanych produktów lub usług. 

W ostatnich kilkunastu miesiącach wzrost znaczenia e-zakupów idzie w parze z upodobaniem Polaków do płatności online. Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Tpay przez SW Research, aż 80% deklaruje, że kupując przez internet wybiera płatności natychmiastowe. Wśród wszystkich możliwych form płatności, przez polskich e-konsumentów preferowany na pierwszym miejscu jest BLIK (71%), a na drugim – karta (36%). Wciąż jednak chętnie przy wizycie kuriera sięgamy do portfela po gotówkę, a niektórych produktów przez internet kupować nie chcemy. 

Operator ma znaczenie 

Blisko 70% kupujących w sieci deklaruje, że przy realizacji transakcji istotny jest dla nich operator płatności. Jednocześnie, 38% przyznaje, że powodem preferowania obecność operatora jest poczucie bezpieczeństwa transakcji.  Co ważne, dla 56% respondentów operator płatności ma znaczenie zarówno przy kategorii, jak i cenie kupowanych produktów lub usług, a prawie jedna trzecia (30%) wskazała, że to cena kupowanego produktu lub usługi wpływa na to, że operator płatności pełni kluczową funkcję.

 

– Kategorią produktów, przy zakupie których wybór operatora płatności ma największe znaczenie dla Polaków, jest sprzęt RTV, AGD i elektronika (61%), obuwie i odzież (56%) oraz meble i wyposażenie wnętrz (51%). Przy wyborze operatora jedną z najważniejszych kwestii dla e-konsumentów jest bezpieczeństwo. Co ciekawe, poczucie bezpieczeństwa nie jest tak ważne przy metodzie płatności, gdzie liczy się najbardziej wygoda i szybkość – mówi Paweł Działak, CEO Tpay, operatora płatności online. 

Mimo rewolucji cyfrowej gotówka nadal w cenie 

Choć dla przeważającej część Polaków faworytem spośród najczęściej wybieranych metod płatności online jest BLIK (58%), to wciąż  spore grono osób, zaopatrujących się w produkty i usługi przez internet, korzysta z możliwości opłaty za pobraniem – 62% Polaków wybrało tę metodę przynajmniej raz. Preferowaną formą płatności okazuje się być wtedy gotówka – płaciło nią aż 87%, najchętniej sięgając przy tym po kosmetyki, artykuły dla zwierząt, odzież i obuwie oraz meble i wyposażenie wnętrz. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie decydują się na płatność za pobraniem? Wśród najczęściej wymienianych powodów jest bezpieczeństwo, na które wskazuje 75% oraz przyzwyczajenie do takiej metody płatności – deklarowane przez 36% badanych.

– W dobie pandemii znacznie bezpieczniejszą metodą są płatności bezgotówkowe, dlatego z myślą o naszych klientach, którzy mimo wszystko przyzwyczajeni są do opcji za pobraniem, wprowadziliśmy BLIK w terminalach kurierów InPost i GLS. Dzięki temu opłata za pobraniem jest bezpieczna, a kurierowi wystarczy podać kod BLIK i zaakceptować transakcję na swoim smartfonie. Myślę jednak, że dostępne technologie i spektrum możliwości mogą zacząć wpływać na zmianę upodobań części Polaków z płatności za pobraniem na rzecz właśnie płatności bezgotówkowych – podkreśla Paweł Działak. 

Płatność online – najchętniej za odzież i obuwie  

W pandemii wielu Polaków przekonało się do zakupów w sieci, nadając coraz większą dynamikę wzrostu sektorowi e-commerce. Jak się okazuje, badani mają swoje ulubione kategorie produktów dostępnych przez internet, za które najczęściej płacą online. W pierwszej piątce plasują się: odzież i obuwie, gry, książki i filmy, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny, RTV i AGD. 

W ślad za rozwojem e-commerce idzie również rynek e-grocery. Tylko w ubiegłym roku, w porównaniu z 2019, przyrost sklepów internetowych z artykułami spożywczymi był największy w całej branży e-handlu i wyniósł aż 112%[1]. Choć, co do zasady, przekłada się to również na zachowania zakupowe Polaków, coraz częściej zainteresowanych ofertą delikatesów online, to wciąż spora część z nich (30%) przyznaje, że w ogóle nie zamawia przez internet produktów spożywczych, a wśród tych, którzy się na to decydują, 63% przynajmniej raz dokonała płatności przy odbiorze, najchętniej wybierając gotówkę (85%) i kartę (42%). Z kolei płacąc online za tego typu artykuły, decydujemy się najczęściej na BLIKA (43%). Ponadto, w przypadku osób, które robią zakupy spożywcze online, największe znaczenie ma cena produktów (17%) oraz jakość (10%). 

                                                 

 


[1] Raport Shoper “Nowy świat e-commerce”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Od czego zależy wysokość renty dożywotniej? Biuro prasowe
2021-09-24 | 19:00

Od czego zależy wysokość renty dożywotniej?

O hipotece odwróconej możemy mówić w dwóch ujęciach: sprzedażowym i kredytowym. Model sprzedażowy to inaczej renta dożywotnia oferowana w Polsce przede wszystkim przez
Finanse FerrumLabs – ostatni moment, by współtworzyć markę True
2021-09-24 | 11:10

FerrumLabs – ostatni moment, by współtworzyć markę True

Do 24 września br., do końca dnia, trwa kampania crowdinvestingowa FerrumLabs SA, właściciela pielęgnacyjnej marki kosmetyków dla mężczyzn True men skin care. To ostatni moment, aby
Finanse Grupa ANG zanotowała rekordowe wyniki ze sprzedaży kredytów
2021-09-22 | 18:00

Grupa ANG zanotowała rekordowe wyniki ze sprzedaży kredytów

Łączna wartość kredytów hipotecznych i kredytów gotówkowych udzielonych w II kwartale br. przy wsparciu ekspertów kredytowych Grupy ANG wyniosła blisko 2 mld zł.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Firma

Handel

Spożycie piwa najniższe od dekady, a udział w strukturze konsumpcji alkoholu najniższy od 2003 roku. Trend spadkowy kontynuowany w 2021 roku

W 2020 roku Polacy wypili najmniej piwa od dekady – wynika z najnowszych statystyk opublikowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. To m.in. skutek lockdownów i nieczynnej przez wiele miesięcy gastronomii. Trend spadkowy jest kontynuowany w 2021 roku. Spadła też całkowita ilość alkoholu spożywana w postaci piwa, a jego udział w strukturze spożycia alkoholu spadł do najniższego poziomu od 2003 roku. Wynika to m.in. ze spadku zainteresowania piwami mocnymi i szybkiego rozwoju segmentu piw bezalkoholowych.

Handel

Polskie firmy rzadko decydują się na zagraniczną ekspansję. Najłatwiej przychodzi to branży technologicznej

– Każda firma już na początku swojej działalności powinna myśleć o zagranicznej ekspansji – mówi Nobu Ota, partner w firmie konsultingowej Oxygy. Statystyki pokazują, że rodzime przedsiębiorstwa mają z tym jednak problem i choć relacja eksportu do PKB systematycznie rośnie, wciąż relatywnie niewiele firm myśli o sprzedaży swoich produktów i usług za granicę. Najłatwiej przychodzi to start-upom i przedsiębiorstwom z branży technologicznej, które już na starcie są gotowe na skalowanie swojego biznesu poza rodzimym rynkiem.

Handel

Na ponad tysiąc zielonych budynków w Polsce tylko 17 to hotele. Ekologia wchodzi jednak na stałe do hotelarstwa

W Polsce zielone budownictwo zyskuje na popularności z każdym rokiem. Odzwierciedlają to statystyki Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego, według których powierzchnia użytkowa budynków objętych zielonymi certyfikatami wzrosła aż o 35 proc. na przestrzeni ostatniego roku. Ten zielony trend widać już nie tylko w biurach, ale i innych segmentach rynku nieruchomości, także w hotelach. I choć na 1,1 tys. certyfikowanych budynków w Polsce tylko 17 to hotele, to z każdym rokiem ich przybywa. Najnowszą taką inwestycją jest hotel Mercure Katowice Centrum, którego fasadę pokrywa jedna z największych w Polsce, blisko 18-metrowa ściana z żywych roślin. Inwestorem nowego hotelu jest uznany austriacki deweloper, firma UBM Development.