Komunikaty PR

Operator płatności ważny dla Polaków przy płatności online

2021-07-20  |  12:00
Biuro prasowe

Według wyników badania przeprowadzonego na zlecenie Tpay przez SW Research, operator płatności jest ważny dla 67% Polaków robiących zakupy online. Dla ponad połowy badanych (56 proc.) operator płatności ma znaczenie zarówno przy kategorii, jak i cenie kupowanych produktów lub usług. 

W ostatnich kilkunastu miesiącach wzrost znaczenia e-zakupów idzie w parze z upodobaniem Polaków do płatności online. Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Tpay przez SW Research, aż 80% deklaruje, że kupując przez internet wybiera płatności natychmiastowe. Wśród wszystkich możliwych form płatności, przez polskich e-konsumentów preferowany na pierwszym miejscu jest BLIK (71%), a na drugim – karta (36%). Wciąż jednak chętnie przy wizycie kuriera sięgamy do portfela po gotówkę, a niektórych produktów przez internet kupować nie chcemy. 

Operator ma znaczenie 

Blisko 70% kupujących w sieci deklaruje, że przy realizacji transakcji istotny jest dla nich operator płatności. Jednocześnie, 38% przyznaje, że powodem preferowania obecność operatora jest poczucie bezpieczeństwa transakcji.  Co ważne, dla 56% respondentów operator płatności ma znaczenie zarówno przy kategorii, jak i cenie kupowanych produktów lub usług, a prawie jedna trzecia (30%) wskazała, że to cena kupowanego produktu lub usługi wpływa na to, że operator płatności pełni kluczową funkcję.

 

– Kategorią produktów, przy zakupie których wybór operatora płatności ma największe znaczenie dla Polaków, jest sprzęt RTV, AGD i elektronika (61%), obuwie i odzież (56%) oraz meble i wyposażenie wnętrz (51%). Przy wyborze operatora jedną z najważniejszych kwestii dla e-konsumentów jest bezpieczeństwo. Co ciekawe, poczucie bezpieczeństwa nie jest tak ważne przy metodzie płatności, gdzie liczy się najbardziej wygoda i szybkość – mówi Paweł Działak, CEO Tpay, operatora płatności online. 

Mimo rewolucji cyfrowej gotówka nadal w cenie 

Choć dla przeważającej część Polaków faworytem spośród najczęściej wybieranych metod płatności online jest BLIK (58%), to wciąż  spore grono osób, zaopatrujących się w produkty i usługi przez internet, korzysta z możliwości opłaty za pobraniem – 62% Polaków wybrało tę metodę przynajmniej raz. Preferowaną formą płatności okazuje się być wtedy gotówka – płaciło nią aż 87%, najchętniej sięgając przy tym po kosmetyki, artykuły dla zwierząt, odzież i obuwie oraz meble i wyposażenie wnętrz. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie decydują się na płatność za pobraniem? Wśród najczęściej wymienianych powodów jest bezpieczeństwo, na które wskazuje 75% oraz przyzwyczajenie do takiej metody płatności – deklarowane przez 36% badanych.

– W dobie pandemii znacznie bezpieczniejszą metodą są płatności bezgotówkowe, dlatego z myślą o naszych klientach, którzy mimo wszystko przyzwyczajeni są do opcji za pobraniem, wprowadziliśmy BLIK w terminalach kurierów InPost i GLS. Dzięki temu opłata za pobraniem jest bezpieczna, a kurierowi wystarczy podać kod BLIK i zaakceptować transakcję na swoim smartfonie. Myślę jednak, że dostępne technologie i spektrum możliwości mogą zacząć wpływać na zmianę upodobań części Polaków z płatności za pobraniem na rzecz właśnie płatności bezgotówkowych – podkreśla Paweł Działak. 

Płatność online – najchętniej za odzież i obuwie  

W pandemii wielu Polaków przekonało się do zakupów w sieci, nadając coraz większą dynamikę wzrostu sektorowi e-commerce. Jak się okazuje, badani mają swoje ulubione kategorie produktów dostępnych przez internet, za które najczęściej płacą online. W pierwszej piątce plasują się: odzież i obuwie, gry, książki i filmy, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny, RTV i AGD. 

W ślad za rozwojem e-commerce idzie również rynek e-grocery. Tylko w ubiegłym roku, w porównaniu z 2019, przyrost sklepów internetowych z artykułami spożywczymi był największy w całej branży e-handlu i wyniósł aż 112%[1]. Choć, co do zasady, przekłada się to również na zachowania zakupowe Polaków, coraz częściej zainteresowanych ofertą delikatesów online, to wciąż spora część z nich (30%) przyznaje, że w ogóle nie zamawia przez internet produktów spożywczych, a wśród tych, którzy się na to decydują, 63% przynajmniej raz dokonała płatności przy odbiorze, najchętniej wybierając gotówkę (85%) i kartę (42%). Z kolei płacąc online za tego typu artykuły, decydujemy się najczęściej na BLIKA (43%). Ponadto, w przypadku osób, które robią zakupy spożywcze online, największe znaczenie ma cena produktów (17%) oraz jakość (10%). 

                                                 

 


[1] Raport Shoper “Nowy świat e-commerce”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online? Biuro prasowe
2025-07-09 | 14:40

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Zakupy internetowe zapewniają dużą wygodę. Nie trzeba jeździć po sklepach w różnych lokalizacjach, by znaleźć coś dla siebie. To duża oszczędność czasu
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.