Paywerk: Nowe rozwiązanie „Kup teraz, zapłać później”. Akceptacja wniosku nawet
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Grupa Inbank wprowadza pierwsze prawdziwe transgraniczne rozwiązanie BNPL (‘Buy Now, Pay Later’), oferowane pod marką Paywerk. To nowa paneuropejska platforma, funkcjonująca na zasadzie „Kup teraz, zapłać później”. System wprowadzany przez partnerów Grupy Inbank umożliwia ich klientom odroczenie płatności za zakupy online bez zakładania konta i rejestracji, w czasie nie dłuższym niż przy płatności kartą.
W dużym uproszczeniu Paywerk jest jak Uber - to porównanie w skrócie prezentuje model działania nowego rozwiązania technologicznego, wdrożonego na skalę międzynarodową przez Grupę Inbank. Paywerk łączy lokalnych kupujących („podróżujących”) z lokalnymi finansującymi („kierowcami”), dzięki czemu mogą oni nabywać towary („realizować przejazdy”) od międzynarodowych sprzedawców. To co różni Paywerk od Ubera, to to, że za usługę klient zapłaci… później. Do odroczenia płatności klient potrzebuje wyłącznie dowolnej karty debetowej lub kredytowej Visa lub Mastercard.
Płatność w 3 częścach lub odroczona o 30 dni
„Dla sprzedawcy działającego w sektorze ecommerce, współpraca z Paywerk oznacza dwie wygodne możliwości płatności odroczonych, otwierające drogę kupującym do natychmiastowego dokonania zakupu, bez konieczności dokonywania w tym samym momencie pełnej zapłaty: odroczenie płatności o X dni lub podzielenie jej na Y mniejszych części. Przy czym X i Y to parametry, o których decyduje sprzedawca” - tłumaczy Maciej Pieczkowski, Członek Zarządu AS Inbank oraz Dyrektor Generalny Oddziału Inbank w Polsce.
Wzrosty sprzedaży dla partnera dzięki zaoferowaniu funkcjonalności odraczania lub podziału płatności, mogą sięgać nawet 20%. Na start Paywerk dostępny będzie dla e-sklepów oraz ich klientów w Niemczech, Austrii oraz w Polsce, a docelowo w 27 krajach Unii Europejskiej, z planem dodawania minimum jednego unijnego rynku co kwartał. Paywerk współpracuje z wieloma lokalnymi finansującymi, co zwiększa akceptowalność wniosków o odroczenie, a przez to konwersję koszyków na zrealizowane zamówienia.
Szybszy proces sprzedaży, więcej powracających klientów
Paywerk to w praktyce zakupy online ograniczające ryzyko zarówno dla sprzedającego, jak i kupującego. Klient płaci po dostawie zamowienia, a partner otrzymuje pełną kwotę następnego dnia od wysyłki towaru. Wszystko to sprawia, że taka forma dokonywania zakupów zachęca klienta do tego, by robić je częściej i na większe kwoty.
„Pełna integracja w procesie płatności to mniej problemów dla sprzedającego, a zarazem więcej dokończonych przez klientów zakupów. Odroczone płatności zapewniają większą śmiałość decyzji zakupowych i co za tym idzie, wzrost liczby powracających klientów” - dodaje Maciej Pieczkowski.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.