Komunikaty PR

Piotr Połać (Figo) i Raisemana zapowiadają start kampanii crowdfundingowej

2022-05-26  |  01:00
Biuro prasowe

Na platformie Raisemana wystartowała wishlista kampanii finansującej solowe projekty Piotra Połacia – znanego szerszej publiczności jako Figo z satyrycznego zespołu Bracia Figo Fagot. To pierwsza kampania muzyczna realizowana na tej platformie. Wspierający staną się częścią całego przedsięwzięcia i będą mieli procentowy udział w dochodach z całej aktywności muzycznej, które wygenerują projekty Figo’86 oraz Figo i Samogony, oraz otrzymają szereg innych benefitów.

Kampania będzie realizowana na podstawie umowy z Overdose Studio (wydawca Figo) a platformą Raisemana, za której technologię odpowiada Codeaddict, notowany na NewConnect software house.

Wspierający, oprócz procentowego udziału w dochodach z całej aktywności muzycznej, które wygenerują dla Overdose projekty Figo’86 oraz Figo i Samogony (płyty, koncerty, sprzedaż dóbr cyfrowych), mogą liczyć na szereg różnych, niespotykanych do tej pory w kampaniach crowfdundingowych benefitów. Przewidziane są spotkania z muzykiem, w niekonwencjonalnej formie, dostosowanej stylem do jego twórczości. To nie lada gratka dla fanów Piotra Połacia, który gromadzi wokół siebie niemałą społeczność – jego konto na Instagramie obserwuje 18 tys. osób, a na Facebooku 15 tys. Natomiast fanpage zespołu Bracia Figo Fagot na Facebooku śledzi 170 tys. osób.

- Odkrywamy kolejne karty naszego przedsięwzięcia, które nie jest nowością w świecie muzyki. Osobą która zainspirowała nas do tego działania był sam… David Bowie! Muzyk już w latach ‘90 sięgnął po finasowanie społeczne, za pośrednictwem którego zebrał 55 mln dolarów. Liczymy, że również i my odniesiemy sukces, szczególnie, że mamy zupełnie inne możliwości technologiczne i otwieramy nowy rozdział w finansowaniu muzyki – komentuje Piotr Połać, muzyk, współzałożyciel Overdose Studios.

Choć w zupełnie innej formule niż kampania Figo, David Bowie już w 1997 roku zdobył finansowania wśród swojej społeczności. Wyemitował tzw. Bowie Bodns, które jako zabezpieczenie wykorzystywało tantiemy z bieżącej i przyszłej sprzedaży albumów oraz występów na żywo. Artysta zebrał 55 milionów dolarów, obiecując wspierającym dochody wygenerowane przez jego stary katalog 25 albumów.

- Cieszymy się, że projekt, który zamierzamy zrealizować z Piotrem Połaciem nabiera rozpędu i możemy przekazać coraz więcej informacji na jej temat. Wychodzimy poza schemat i zgodnie z pierwotnymi założeniami platformy Raisemana wspieramy twórców z różnych branż. Już teraz zachęcamy do zapisania się do wishlisty, aby nie przegapić kolejnych szczegółów kampanii – dodaje Kamil Stanek, prezes zarządu Raisemana sp. z o. o.

Dziś również odbędzie się premiera najnowszej piosenki z projektu Figo i Samogony: Miki Maus. Jej zapowiedź można zobaczyć pod linkiem: https://bit.ly/3NwJFyQ

Link do premiery: https://bit.ly/3Gsw49B

Twórcą technologii oraz partnerem Raisemana jest Codeaddict S.A. Głównym akcjonariuszem platformy jest Grupa INC, notowana na głównym rynku GPW. Codeaddict, poza tym, że tworzy nowoczesne rozwiązania software’owe, zajmuje się również wspieraniem startupów w ramach działalności venture building. Doświadczenie zdobyte na tych polach ma pomóc w trafny sposób ocenić potencjał projektów oraz kierunek rozwoju, jaki powinny obrać.

Wishlista Raisemana: www.raisemana.com/figo

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.