Piotr Połać (Figo) i Raisemana zapowiadają start kampanii crowdfundingowej
Na platformie Raisemana wystartowała wishlista kampanii finansującej solowe projekty Piotra Połacia – znanego szerszej publiczności jako Figo z satyrycznego zespołu Bracia Figo Fagot. To pierwsza kampania muzyczna realizowana na tej platformie. Wspierający staną się częścią całego przedsięwzięcia i będą mieli procentowy udział w dochodach z całej aktywności muzycznej, które wygenerują projekty Figo’86 oraz Figo i Samogony, oraz otrzymają szereg innych benefitów.
Kampania będzie realizowana na podstawie umowy z Overdose Studio (wydawca Figo) a platformą Raisemana, za której technologię odpowiada Codeaddict, notowany na NewConnect software house.
Wspierający, oprócz procentowego udziału w dochodach z całej aktywności muzycznej, które wygenerują dla Overdose projekty Figo’86 oraz Figo i Samogony (płyty, koncerty, sprzedaż dóbr cyfrowych), mogą liczyć na szereg różnych, niespotykanych do tej pory w kampaniach crowfdundingowych benefitów. Przewidziane są spotkania z muzykiem, w niekonwencjonalnej formie, dostosowanej stylem do jego twórczości. To nie lada gratka dla fanów Piotra Połacia, który gromadzi wokół siebie niemałą społeczność – jego konto na Instagramie obserwuje 18 tys. osób, a na Facebooku 15 tys. Natomiast fanpage zespołu Bracia Figo Fagot na Facebooku śledzi 170 tys. osób.
- Odkrywamy kolejne karty naszego przedsięwzięcia, które nie jest nowością w świecie muzyki. Osobą która zainspirowała nas do tego działania był sam… David Bowie! Muzyk już w latach ‘90 sięgnął po finasowanie społeczne, za pośrednictwem którego zebrał 55 mln dolarów. Liczymy, że również i my odniesiemy sukces, szczególnie, że mamy zupełnie inne możliwości technologiczne i otwieramy nowy rozdział w finansowaniu muzyki – komentuje Piotr Połać, muzyk, współzałożyciel Overdose Studios.
Choć w zupełnie innej formule niż kampania Figo, David Bowie już w 1997 roku zdobył finansowania wśród swojej społeczności. Wyemitował tzw. Bowie Bodns, które jako zabezpieczenie wykorzystywało tantiemy z bieżącej i przyszłej sprzedaży albumów oraz występów na żywo. Artysta zebrał 55 milionów dolarów, obiecując wspierającym dochody wygenerowane przez jego stary katalog 25 albumów.
- Cieszymy się, że projekt, który zamierzamy zrealizować z Piotrem Połaciem nabiera rozpędu i możemy przekazać coraz więcej informacji na jej temat. Wychodzimy poza schemat i zgodnie z pierwotnymi założeniami platformy Raisemana wspieramy twórców z różnych branż. Już teraz zachęcamy do zapisania się do wishlisty, aby nie przegapić kolejnych szczegółów kampanii – dodaje Kamil Stanek, prezes zarządu Raisemana sp. z o. o.
Dziś również odbędzie się premiera najnowszej piosenki z projektu Figo i Samogony: Miki Maus. Jej zapowiedź można zobaczyć pod linkiem: https://bit.ly/3NwJFyQ
Link do premiery: https://bit.ly/3Gsw49B
Twórcą technologii oraz partnerem Raisemana jest Codeaddict S.A. Głównym akcjonariuszem platformy jest Grupa INC, notowana na głównym rynku GPW. Codeaddict, poza tym, że tworzy nowoczesne rozwiązania software’owe, zajmuje się również wspieraniem startupów w ramach działalności venture building. Doświadczenie zdobyte na tych polach ma pomóc w trafny sposób ocenić potencjał projektów oraz kierunek rozwoju, jaki powinny obrać.
Wishlista Raisemana: www.raisemana.com/figo

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.