„Płacę i Pomagam” - eService usprawnia zbiórki datków na Ukrainę
Lider polskiego rynku akceptacji kart płatniczych – eService, rusza z akcją „Płacę i Pomagam”, której celem jest ułatwienie przedsiębiorcom włączenia się w zbiórki pieniężne na pomoc Ukrainie. Korzystając z autorskiego oprogramowania przygotowanego dla serii nowoczesnych terminali płatniczych Tetra, firma stworzyła funkcjonalność, która przy okazji codziennych transakcji kartowych umożliwia szybkie przekazywanie datków. Środki wpłacane za pomocą terminali eService, trafią w całości i bez pośredników na konta wybranych – sprawdzonych i wiarygodnych organizacji charytatywnych.
„Płacę i Pomagam” jest jednym z kilku działań, którymi wspieramy pomoc dla Ukrainy. To nasz sposób na szerokie udostępnienie prostego w użyciu narzędzia umożliwiającego włączenie się w niesienie pomocy zarówno tym, którzy chcieliby udostępnić legalną zbiórkę datków, jak i tym, którzy chcieliby przekazać na nią środki. Jego uniwersalność sprawia, że zbiórki będą mogli prowadzić nawet najdrobniejsi przedsiębiorcy – w osiedlowych sklepikach, punktach usługowych czy gabinetach kosmetycznych. Łącznikiem pomiędzy nimi a organizacjami charytatywnymi stają się terminale płatnicze eService oraz wypracowane rozwiązania formalne, gwarantujące szybkie i bezkosztowe przekazanie 100 procent zebranych środków – wyjaśnia Joanna Seklecka, prezes Zarządu eService.
Akcja przygotowana przez eService jest adresowana do przedsiębiorców – sklepów, firm usługowych, restauracji, hoteli oraz instytucji, które korzystając z terminali płatniczych, chcą wspierać zbiórkę środków na pomoc Ukrainie. Dzięki nowoczesnym terminalom serii Tetra, oprogramowaniu stworzonemu przez specjalistów eService oraz umowom zawartym z wybranymi organizacjami pożytku publicznego, powstało gotowe rozwiązanie umożliwiające łatwe przekazywanie datków zbieranych przy okazji prowadzonych transakcji kartowych.
Po wykonaniu standardowej płatności (za zakupy czy usługę), na ekranie terminala płatniczego biorącego udział w akcji „Płacę i Pomagam” pojawiać się będzie dodatkowy komunikat, informujący o możliwości przekazania na rzecz wybranej organizacji charytatywnej, datku o wartości np. 5, 10 lub 20 zł. Wystarczy wtedy wybrać odpowiednią kwotę i tak, jak przy standardowej transakcji płatniczej, dokonać płatności kartą. Datek można też przekazać osobno, wybierając odpowiednią funkcję z menu terminala.
Ogromną zaletą rozwiązania eService jest szybkość przekazywania zebranych środków, które trafią bezpośrednio na konto właściwej organizacji i będą gotowe do wykorzystania bez żadnych opóźnień. Co więcej, użytkownik terminala pośrednicząc w zbiórce, ani przez chwilę nie stanie się posiadaczem przekazywanych pieniędzy, co sprawia, że nie musi się obawiać związanych z tym, dodatkowych zobowiązań podatkowych.
Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się włączyć w akcję i udostępnić swoim klientom możliwość wpłacania datków, mogą wybrać jedną z organizacji, do których trafią zebrane u nich środki. W tej chwili są to: SOS Wioski Dziecięce oraz Polski Czerwony Krzyż, z którymi eService zawarł już stosowne umowy. W najbliższym czasie na liście pojawi się Polska Akcja Humanitarna oraz inne organizacje, z którymi prowadzone są rozmowy.
Dzięki współpracy eService i Fundacji Polska Bezgotówkowa, korzystanie z funkcjonalności służącej zbiórkom na rzecz Ukrainy będzie całkowicie bezpłatne, a przekazywane środki w całości trafią na konta organizacji charytatywnych.
Uruchomienie „Płacę i Pomagam” jest możliwe dzięki opracowanej przez specjalistów eService innowacyjnej aplikacji współpracującej z serią terminali płatniczych Tetra, która umożliwia przekazywanie płatności z terminala na oddzielne konta. Rozwiązanie to może znaleźć wiele zastosowań również w handlu i biznesie, służąc np. do przyjmowania opłat za różnego rodzaju usługi – np. za pobyt, konsumpcję, basen, spa czy usługi współpracujących podwykonawców. W pierwszej fazie nowa funkcjonalność będzie dostępna dla terminali, które nie są zintegrowane z systemami kasowymi.
Bliższe informacje dla zainteresowanych udziałem w zbiórkach na
https://www.eservice.pl/place-i-pomagam.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.