„Płacę i Pomagam” - eService usprawnia zbiórki datków na Ukrainę
Lider polskiego rynku akceptacji kart płatniczych – eService, rusza z akcją „Płacę i Pomagam”, której celem jest ułatwienie przedsiębiorcom włączenia się w zbiórki pieniężne na pomoc Ukrainie. Korzystając z autorskiego oprogramowania przygotowanego dla serii nowoczesnych terminali płatniczych Tetra, firma stworzyła funkcjonalność, która przy okazji codziennych transakcji kartowych umożliwia szybkie przekazywanie datków. Środki wpłacane za pomocą terminali eService, trafią w całości i bez pośredników na konta wybranych – sprawdzonych i wiarygodnych organizacji charytatywnych.
„Płacę i Pomagam” jest jednym z kilku działań, którymi wspieramy pomoc dla Ukrainy. To nasz sposób na szerokie udostępnienie prostego w użyciu narzędzia umożliwiającego włączenie się w niesienie pomocy zarówno tym, którzy chcieliby udostępnić legalną zbiórkę datków, jak i tym, którzy chcieliby przekazać na nią środki. Jego uniwersalność sprawia, że zbiórki będą mogli prowadzić nawet najdrobniejsi przedsiębiorcy – w osiedlowych sklepikach, punktach usługowych czy gabinetach kosmetycznych. Łącznikiem pomiędzy nimi a organizacjami charytatywnymi stają się terminale płatnicze eService oraz wypracowane rozwiązania formalne, gwarantujące szybkie i bezkosztowe przekazanie 100 procent zebranych środków – wyjaśnia Joanna Seklecka, prezes Zarządu eService.
Akcja przygotowana przez eService jest adresowana do przedsiębiorców – sklepów, firm usługowych, restauracji, hoteli oraz instytucji, które korzystając z terminali płatniczych, chcą wspierać zbiórkę środków na pomoc Ukrainie. Dzięki nowoczesnym terminalom serii Tetra, oprogramowaniu stworzonemu przez specjalistów eService oraz umowom zawartym z wybranymi organizacjami pożytku publicznego, powstało gotowe rozwiązanie umożliwiające łatwe przekazywanie datków zbieranych przy okazji prowadzonych transakcji kartowych.
Po wykonaniu standardowej płatności (za zakupy czy usługę), na ekranie terminala płatniczego biorącego udział w akcji „Płacę i Pomagam” pojawiać się będzie dodatkowy komunikat, informujący o możliwości przekazania na rzecz wybranej organizacji charytatywnej, datku o wartości np. 5, 10 lub 20 zł. Wystarczy wtedy wybrać odpowiednią kwotę i tak, jak przy standardowej transakcji płatniczej, dokonać płatności kartą. Datek można też przekazać osobno, wybierając odpowiednią funkcję z menu terminala.
Ogromną zaletą rozwiązania eService jest szybkość przekazywania zebranych środków, które trafią bezpośrednio na konto właściwej organizacji i będą gotowe do wykorzystania bez żadnych opóźnień. Co więcej, użytkownik terminala pośrednicząc w zbiórce, ani przez chwilę nie stanie się posiadaczem przekazywanych pieniędzy, co sprawia, że nie musi się obawiać związanych z tym, dodatkowych zobowiązań podatkowych.
Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się włączyć w akcję i udostępnić swoim klientom możliwość wpłacania datków, mogą wybrać jedną z organizacji, do których trafią zebrane u nich środki. W tej chwili są to: SOS Wioski Dziecięce oraz Polski Czerwony Krzyż, z którymi eService zawarł już stosowne umowy. W najbliższym czasie na liście pojawi się Polska Akcja Humanitarna oraz inne organizacje, z którymi prowadzone są rozmowy.
Dzięki współpracy eService i Fundacji Polska Bezgotówkowa, korzystanie z funkcjonalności służącej zbiórkom na rzecz Ukrainy będzie całkowicie bezpłatne, a przekazywane środki w całości trafią na konta organizacji charytatywnych.
Uruchomienie „Płacę i Pomagam” jest możliwe dzięki opracowanej przez specjalistów eService innowacyjnej aplikacji współpracującej z serią terminali płatniczych Tetra, która umożliwia przekazywanie płatności z terminala na oddzielne konta. Rozwiązanie to może znaleźć wiele zastosowań również w handlu i biznesie, służąc np. do przyjmowania opłat za różnego rodzaju usługi – np. za pobyt, konsumpcję, basen, spa czy usługi współpracujących podwykonawców. W pierwszej fazie nowa funkcjonalność będzie dostępna dla terminali, które nie są zintegrowane z systemami kasowymi.
Bliższe informacje dla zainteresowanych udziałem w zbiórkach na
https://www.eservice.pl/place-i-pomagam.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.