Po emigracji to pandemia najszybciej rozwija rynek przelewów międzynarodowych
ZOOM BSC
Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl
Robert Lewandowski, Prezes Zarządu EasySend
Ograniczenia w podróżowaniu i spotkaniach sprawiły, że ludzie zaczęli intensywniej szukać sposobów na szybki i bezpieczny transfer środków. Rozwojowi branży sprzyja również rosnąca emigracja zarobkowa. Już na początku tego roku liczba cudzoziemców ubezpieczonych w ZUS przekroczy 1 mln, a liczba Polaków za granicą szacowana jest na 2,2 mln. Chcąc wykorzystać ten potencjał w 2022 roku wdrażamy strategię, która pozwoli nam urosnąć o 50-60%. Zakłada ona rozwój technologiczny, podwojenie bazy lojalnych klientów i ekspansję na nowe rynki, w tym Azji i Afryki.
Rynek z potencjałem
Globalny rynek transferów finansowych już w pierwszym roku pandemii warty był ponad 700 mld dolarów – wynika z danych Banku Światowego. Natomiast według danych Allied Market Research do 2026 rok urośnie do 930 mld dolarów. Wzrost widzimy też w naszych danych – rosną przekazywane kwoty i liczba aktywnych klientów.
Sprzyjające otoczenie
Zapoczątkowana w 2004 roku emigracja zarobkowa Polaków do Wielkiej Brytanii była pierwszym impulsem do rozwoju nowych metod cyfrowych przelewów międzynarodowych. Na początku pieniądze przekazywano rodzinom głównie osobiście lub przez zaprzyjaźnionych imigrantów. Tak powstała nasza firma, która miała wspomóc tych, którzy z tych tradycyjnych metod korzystali. Przez lata powiększaliśmy naszą bazę lojalnych klientów, głównie przez system poleceń. Obecnie na Wyspach przebywa ok. 700 tys. naszych rodaków. Ich liczba powoli się zmniejsza, ale obserwujemy znaczne przyspieszenie innych kierunków emigracji zarobkowej. Od niemal 8 lat w Polsce przybywa imigrantów głównie z Ukrainy, ale także z innych krajów zza wschodniej granicy. Już na początku tego roku liczba Ukraińców nad Wisłą zarejestrowanych w ZUS przekroczy 1 mln, podczas gdy jeszcze w kwietniu 2021 roku było to 780 tys. Zwiększa się również emigracja z Azji czy Afryki. Tylko w I połowie 2021 roku wydano 43 tys. zezwoleń na pracę dla obywateli krajów azjatyckich – wynika z danych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. W analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11 tys. mniej.
Podsumowanie i plany na kolejny rok
Rosnący potencjał rynku to dla nas idealny moment na wdrożenie nowej strategii działania. Przez 15 lat działalności EasySend rozwijaliśmy się organicznie, średnio o 8% w ciągu roku, stawiając na jakościową obsługę klienta, realizowaną w jego języku. Dzięki nowej strategii już w tym roku planujemy urosnąć o 50-60%. Z usług Easy Send korzysta regularnie 35 tys. lojalnych klientów. Naszym celem na najbliższe miesiące jest podwojenie tej grupy do 70 tys. osób. Planujemy też ekspansję na rynki całej Europy, Indii, Azji oraz Afryki. Chcemy jednak, żeby nasz rozwój odbywał się przy utrzymaniu jakości obsługi klienta, który oczekuje wygodnych, szybkich, bezpiecznych i tanich przelewów. Dlatego cały czas wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne. Już wkrótce wprowadzimy na rynek naszą ulepszoną aplikację, która zapewni klientom najwyższy komfort wykonywania przelewów zagranicznych.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.