Promenada as retail real estate star for financing institutions
G-City Europe (formerly Atrium European Real Estate) concluded an investment loan agreement with Bank Pekao S.A. and Berlin Hyp in the amount of EUR 125 million. The loan was granted to the Promenada shopping centre.
Promenada underwent a significant upgrade this year as a result of which approx. 13 200 sqm of new retail space was added, thus significantly expanding the centre's shopping and service offer. Following its redevelopment, this shopping centre in Warsaw has been enjoying a large and constantly growing footfall. Nearly 100% of the retail and service spaces have already been leased, proving that commercial assets are able to stand alone as stable and attractive long-term investments.
Promenada shopping centre stands out with its excellent track record of performance on the Warsaw market - stemming from its strategic location on the right bank of the Vistula River, as well as the expertise and experience of its sponsor (G-City Group) and the entire Polish management team. The direct catchment for Promenada – within 20-minute drive - is over one million people, and extends to several districts in Warsaw, as well as satellite towns.
“It was a pleasure for us to cooperate with Bank Pekao S.A. and Berlin Hyp on the Promenada agreement due to the professional and efficient process of project assessment and finance preparation. The commercial real estate sector is evolving, and opportunities are emerging to generate great results. We have extensive experience in international markets, and we are forward-looking in the management of our portfolio, taking advantage of development opportunities and keeping our assets appealing to both our tenants and customers, as well as finance providers. We are pleased that Bank Pekao SA and Berlin Hyp recognised the strength of Promenada and the knowledge and experience of G-City.” – says Or Ackerman, Group CFO, G-City Europe.
“We are enthusiastic about the opportunity to unite forces with G-City Europe and Berlin Hyp for this groundbreaking financing project. Pekao have recognised the strength and potential of Promenada, and we strongly believe that its regular modernisation and numerous extensions reflect an unwavering commitment to providing a better shopping experience. The impressive footfall and rate of commercialisation emphasise the centres buoyancy and appeal on the market. We are glad that we are part of this significant agreement and we believe that Promenada will continue to grow as a prominent retail venue in the Warsaw market.” – says Lukasz Białecki, Director, Head of the Real Estate Finance at Bank Pekao S.A.

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.