Promenada as retail real estate star for financing institutions
G-City Europe (formerly Atrium European Real Estate) concluded an investment loan agreement with Bank Pekao S.A. and Berlin Hyp in the amount of EUR 125 million. The loan was granted to the Promenada shopping centre.
Promenada underwent a significant upgrade this year as a result of which approx. 13 200 sqm of new retail space was added, thus significantly expanding the centre's shopping and service offer. Following its redevelopment, this shopping centre in Warsaw has been enjoying a large and constantly growing footfall. Nearly 100% of the retail and service spaces have already been leased, proving that commercial assets are able to stand alone as stable and attractive long-term investments.
Promenada shopping centre stands out with its excellent track record of performance on the Warsaw market - stemming from its strategic location on the right bank of the Vistula River, as well as the expertise and experience of its sponsor (G-City Group) and the entire Polish management team. The direct catchment for Promenada – within 20-minute drive - is over one million people, and extends to several districts in Warsaw, as well as satellite towns.
“It was a pleasure for us to cooperate with Bank Pekao S.A. and Berlin Hyp on the Promenada agreement due to the professional and efficient process of project assessment and finance preparation. The commercial real estate sector is evolving, and opportunities are emerging to generate great results. We have extensive experience in international markets, and we are forward-looking in the management of our portfolio, taking advantage of development opportunities and keeping our assets appealing to both our tenants and customers, as well as finance providers. We are pleased that Bank Pekao SA and Berlin Hyp recognised the strength of Promenada and the knowledge and experience of G-City.” – says Or Ackerman, Group CFO, G-City Europe.
“We are enthusiastic about the opportunity to unite forces with G-City Europe and Berlin Hyp for this groundbreaking financing project. Pekao have recognised the strength and potential of Promenada, and we strongly believe that its regular modernisation and numerous extensions reflect an unwavering commitment to providing a better shopping experience. The impressive footfall and rate of commercialisation emphasise the centres buoyancy and appeal on the market. We are glad that we are part of this significant agreement and we believe that Promenada will continue to grow as a prominent retail venue in the Warsaw market.” – says Lukasz Białecki, Director, Head of the Real Estate Finance at Bank Pekao S.A.
Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA
Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.