Przedsiębiorstwo Fair Play 2020 – jakie firmy mogą poszczycić się tym tytułem?
IPED
Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym
Trębacka 4
00-074 Warszawa
iped|kig.pl| |iped|kig.pl
+48 22 630 98 01
www.iped.pl
Przedsiębiorstwa Fair Play - firmy, z którymi warto współpracować
Certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” od ponad 20 lat wzmacnia wizerunek polskich przedsiębiorstw. To najbardziej rozpoznawalny certyfikat z obszaru etyki biznesu i jeden z nielicznych, które przyznawane są w oparciu o szczegółową weryfikację uczestników. Każde zgłoszone do programu przedsiębiorstwo, poza dostarczeniem wymaganych regulaminem dokumentów omawiających relację firmy z interesariuszami, przechodzi również audyt, dzięki czemu Certyfikat Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play” trafia do rzetelnych i uczciwych firm. W ramach procedur weryfikacyjnych oceniany jest sposób budowania relacji z klientami, kontrahentami, pracownikami, organami administracji państwowej i społecznością lokalną oraz dbałość o środowisko naturalne.
Ogłoszenie wyników programu w wersji online
Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, która wpisała się już w kalendarz najważniejszych wydarzeń biznesowych. Niestety tegoroczne, obostrzenia wprowadzone w związku pandemią i z rosnącą liczbą zachorowań na Covid-19 sprawiły, że organizatorzy byli zmuszeni do przesunięcia jej terminu do czasu, kiedy możliwe będzie zorganizowanie gali w sposób bezpieczny dla uczestników. Zakończenie XXIII edycji odbyło się w sposób nietypowy. Wyniki poznaliśmy podczas specjalnej transmisji online. Link do ogłoszenia wyników: https://youtu.be/YhY_BW67wnE
Kto zdobył najwyższe wyróżnienia i nagrody główne?
Certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” został przyznany 198 firmom z całej Polski, potwierdzając, że działają one zgodnie z obowiązującym prawem i etyką biznesu. Do przedsiębiorców, którzy wyróżnili się szczególnymi osiągnięciami, trafiły też nagrody główne i specjalne. Najważniejszą z nich jest statuetka „Przedsiębiorstwo Fair Play”, którą w tym roku uhonorowano 7 wyjątkowych firm: ARRA GROUP Sp. z o.o. Sp.k., EUROTHERM NIEWIADOMSCY, NOVOL Sp. z o.o., TARCZYŃSKI S.A., TFP Sp. z o.o., Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Zgierzu Sp. z o.o. i TROTON Sp. z o.o. Poznaliśmy też laureatów wyróżnienia w zakresie działań proekologicznych. Symboliczna zielona statuetka trafiła do: Cementowni Warta S.A., EKOMAX Sp. z o.o., KBR Poland Sp. z o.o., Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie, PPHU POLIMAT Roman Brejecki oraz TORPOL Sp. z o.o. Tegorocznymi wyróżnionymi przez Kapitułę w zakresie innowacji były przedsiębiorstwa: ANDRE ABRASIVE ARTICLES Sp. z o.o. Sp. k., CORAB Sp z o.o., DataConsult Sp. z o.o., Emtor Sp. z o.o., Finishparkiet Spółka z o.o. Sp. k., METALKO Sp. z o.o., POLICON Sp. z o.o. i RECARO Aircraft Seating Polska Sp. z o.o. Wybrano także najlepszą spośród firm, które po raz pierwszy poddały się certyfikacji – „Debiut Fair Play” trafił do przedsiębiorstwa IT. Integro Sp. z o.o.
Gratulacje uczestnikom złożyli między innymi Andrzej Arendarski – Prezes Krajowej Izby Gospodarczej, przy której afiliowany jest program, dr Mieczysław Groszek Prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa – głównego partnera tegorocznej edycji, a także dr Mieczysław Bąk – Prezes Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym – organizatora programu.
Tegoroczna edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” odbyła się pod honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Swoim autorytetem program wsparli też Marszałkowie oraz Wojewoda, którzy objęli tegoroczną edycję patronatem honorowym. To zaufanie ze strony władz państwowych i samorządowych jest wyrazem nie tylko poparcia dla idei etycznego biznesu, jaką promuje program „Przedsiębiorstwo Fair Play”, ale także uznania dla jego laureatów – przedsiębiorstw współtworzących standardy kultury biznesu w Polsce.
Więcej informacji o programie na www.fairplay.pl
Benefit Systems nabywa udziały w Wellbee z portfela bValue Fund
Ponad ⅓ polskich przedsiębiorczyń jest usatysfakcjonowana swoimi zarobkami
Adyen z nowym country managerem na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.