Rekordowa liczba działalności zarejestrowanych w branżach szkoleń oraz eventów

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
W tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland na zlecenie ClickMeeting przeprowadziło analizę, z której wynika, że 40 proc. przedsiębiorstw związanych z eventami, wystawami oraz kongresami znajduje się w dobrej kondycji finansowej. Jednak pomimo polaryzującej sytuacji materialnej - firm przybywa. Natomiast w branży związanej z doradztwem oraz szkoleniami zarejestrowanych jest w tym roku według KRS blisko 75 tys., działalności gospodarczych, czyli o 9 proc. więcej niż w 2022 roku, kiedy ich liczba wynosiła 68 399.
Dwubiegunowa sytuacja finansowa branży eventowej, wystaw oraz konferencji
W Polsce obserwujemy wzrost liczby firm reprezentujących branżę eventów, targów i kongresów – obecnie jest ich 5,5 tys. Z kolei na koniec 2022 było ich 5,2 tys. Najmniej w ostatnich latach, czyli 4,9 tys. działalności zarejestrowano w 2020 roku. Analiza Dun & Bradstreet Poland przeprowadzona na zlecenie ClickMeeting ukazuje, że niemal 40 proc. przedsiębiorstw w branży eventowej utrzymuje się w dobrej kondycji finansowej, podczas gdy podobny odsetek pozostaje w słabej sytuacji. Jednocześnie 12,4 proc. znajduje się w bardzo złej sytuacji finansowej, a zaledwie 7,5 proc. firm cieszy się bardzo dobrą kondycją.
– Wyniki wskazują, że coraz więcej firm jest otwartych na przeznaczanie swoich budżetów zarówno na organizację eventów, jak i szkoleń. Stąd miejsce na rynku dla nowych przedsiębiorstw otwieranych przez ekspertów w swoich dziedzinach, którzy chcą rozwijać się we własnym biznesie. W przedsiębiorstwach coraz większą popularnością cieszą się mniejsze wydarzenia i te organizowane wewnątrz firm. ClickMeeting jako platforma do pracy zdalnej, organizacji wirtualnych wydarzeń, edukacji online oraz webinarów cieszy się z tego, że branże związane z szeroko rozumianym konsultingiem rosną. Staramy się również aktywnie uczestniczyć w ich rozwoju. Świat, w którym mamy coraz większą liczbę szkoleń oraz wydarzeń edukacyjnych to świat, który stawia na rozwój kompetencji przyszłości, w tym kompetencji cyfrowych – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.
Ponad 6 tys. więcej firm w branży konsultingowej, szkoleń i edukacji
W roku 2023 nie tylko firmy, które działają w zakresie organizacji szkoleń oraz eventów, przeżywają w Polsce dynamiczny rozwój. Według danych z rejestru przedsiębiorstw liczba firm zarejestrowanych z PKD związanymi z szeroko rozumianym konsultingiem, szkoleniami i edukacją wynosi obecnie 74 531. To znaczący skok w porównaniu do roku poprzedniego (68 399 firm) oraz 2021 roku (62 162). Wcześniej rok 2020 przyniósł branży kryzys związany z COVID-19. Spowodował on spadek liczby przedsiębiorstw działających w eventach oraz szkoleniach z 64 201 do 57 120 w ciągu zaledwie dwunastu miesięcy. Z kolei w 2023 roku zarejestrowano o 6,1 tys. działalności więcej w porównaniu do poprzedniego roku, mimo również dwubiegunowej sytuacji finansowej przedsiębiorstw w branży.
– Firmy nie zamykają swoich budżetów na szkolenia czy konsultacje. Jest to związane z dbaniem o pracowników, ich dobrostan oraz wsparciem przy zdobywaniu nowych kompetencji. Przedsiębiorstwa chcą stawać się pracodawcami z wyboru, partnerami w procesie rozwoju zawodowego. Ten trend jest niezwykle ważny, a takie nowoczesne narzędzia cyfrowe, jak nasza platforma do spotkań i webinarów on-line coraz sprawniej i efektywniej pozwalają na realizację takich wydarzeń. Wirtualne spotkania czy większe wydarzenia na ClickMeeting można między innymi automatyzować, zapisywać i udostępnić nieobecnym, czy łączyć z wieloma platformami social mediowymi – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.
Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/
Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/
www.clickmeeting.pl
https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs
https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/
https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.