Komunikaty PR

Rynek walutowy wart miliardy – podsumowanie wydarzeń w 2021 r.

2022-02-03  |  07:13
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Moszko-Stachowska
Katarzyna Stachowska

Poznan
61-608 Poznan
biuro|solopr.pl| |biuro|solopr.pl
794200744
solopr.pl

Jak wygląda dziś wartość rynku kantorów internetowych w Polsce oraz jakie wydarzenia wpłynęły na rynek walutowy w 2021? Eksperci Currency One przygotowali raport podsumowujący te zagadnienia i miniony rok. Całą branżę kantorów internetowych szacują na około 60 mld zł. 

 

Rok 2021 był rekordowy w serwisach wymiany walut należących do Currency One. InternetowyKantor.pl i Walutomat zanotowały rekord obrotów, odnotowując dwucyfrowy wzrost rok do roku. Na ten imponujący wynik Currency One wpływ miały przede wszystkim sytuacja na rynkach, spowodowana dużymi wahaniami kursów, związanymi m.in. z pandemią, ale również rozwój samych serwisów i nowe usługi wprowadzone dla klientów. 

- Warto przypomnieć, że w zeszłym roku wdrożyliśmy  m.in. nowe waluty w Walutomacie, nastąpił też rozwój aplikacji mobilnych. Także nasze usługi przelewów natychmiastowych w euro, czyli SEPA Instant, przyniosły małą rewolucję na rynku jeśli chodzi o tę metodę przelewów zagranicznych. Jesteśmy pierwszą polską instytucją, i jak dotąd jedyną, która wprowadziła tę możliwość – wylicza Maciej Przygórzewski, szef Działu Operacyjnego Currency One. 

Cała branża kantorów internetowych notuje w ostatnich dwóch latach wielkie wzrosty. Rok 2021 dla Currency One, jednej z największych spółek na polskim rynku wymiany walut był rekordowy także jeśli chodzi o liczbę przelewów zagranicznych. Wzrosły one o 183 proc. Użytkownicy też chętniej korzystali z nowych metod wpłat, o czym świadczy ponad 280-procentowy  wzrost transakcji dokonywanych przez BLIKA, 120 proc. przez Google Pay. Wzrosła również średnia wartość transakcji, wynosi ona 7650 zł.

Jeśli chodzi o Walutomat i InternetowyKantor.pl w poprzednim roku dało się zauważyć dużo większe zainteresowanie euro – o 15,4% zwiększyła się wartość ofert kupna na parze EUR/PLN. Euro było również walutą największego, jednorazowego zlecenia wymiany w wysokości 5 milionów EUR. 

Kto wymienia waluty online? Z danych Currency One wynika, że statystycznie (ok. 47%) są to osoby w wieku 30-45 lat, dwóch na trzech klientów to mężczyźni. 

Aby poznać szczegóły podsumowania zeszłego roku, jeśli chodzi o rynki walutowe i kantory internetowe, a także to jakimi wydarzeniami będą żyły rynki w 2022 roku, zapraszamy do pełnej lektury raportu przygotowanego przez Currency One SA, który można znaleźć pod linkiem:

https://currency-one.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/02/Raport-Currency-One-2022.pdf

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Katarzyna Stachowska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.