Rynek walutowy wart miliardy – podsumowanie wydarzeń w 2021 r.
Katarzyna Stachowska
Poznan
61-608 Poznan
biuro|solopr.pl| |biuro|solopr.pl
794200744
solopr.pl
Jak wygląda dziś wartość rynku kantorów internetowych w Polsce oraz jakie wydarzenia wpłynęły na rynek walutowy w 2021? Eksperci Currency One przygotowali raport podsumowujący te zagadnienia i miniony rok. Całą branżę kantorów internetowych szacują na około 60 mld zł.
Rok 2021 był rekordowy w serwisach wymiany walut należących do Currency One. InternetowyKantor.pl i Walutomat zanotowały rekord obrotów, odnotowując dwucyfrowy wzrost rok do roku. Na ten imponujący wynik Currency One wpływ miały przede wszystkim sytuacja na rynkach, spowodowana dużymi wahaniami kursów, związanymi m.in. z pandemią, ale również rozwój samych serwisów i nowe usługi wprowadzone dla klientów.
- Warto przypomnieć, że w zeszłym roku wdrożyliśmy m.in. nowe waluty w Walutomacie, nastąpił też rozwój aplikacji mobilnych. Także nasze usługi przelewów natychmiastowych w euro, czyli SEPA Instant, przyniosły małą rewolucję na rynku jeśli chodzi o tę metodę przelewów zagranicznych. Jesteśmy pierwszą polską instytucją, i jak dotąd jedyną, która wprowadziła tę możliwość – wylicza Maciej Przygórzewski, szef Działu Operacyjnego Currency One.
Cała branża kantorów internetowych notuje w ostatnich dwóch latach wielkie wzrosty. Rok 2021 dla Currency One, jednej z największych spółek na polskim rynku wymiany walut był rekordowy także jeśli chodzi o liczbę przelewów zagranicznych. Wzrosły one o 183 proc. Użytkownicy też chętniej korzystali z nowych metod wpłat, o czym świadczy ponad 280-procentowy wzrost transakcji dokonywanych przez BLIKA, 120 proc. przez Google Pay. Wzrosła również średnia wartość transakcji, wynosi ona 7650 zł.
Jeśli chodzi o Walutomat i InternetowyKantor.pl w poprzednim roku dało się zauważyć dużo większe zainteresowanie euro – o 15,4% zwiększyła się wartość ofert kupna na parze EUR/PLN. Euro było również walutą największego, jednorazowego zlecenia wymiany w wysokości 5 milionów EUR.
Kto wymienia waluty online? Z danych Currency One wynika, że statystycznie (ok. 47%) są to osoby w wieku 30-45 lat, dwóch na trzech klientów to mężczyźni.
Aby poznać szczegóły podsumowania zeszłego roku, jeśli chodzi o rynki walutowe i kantory internetowe, a także to jakimi wydarzeniami będą żyły rynki w 2022 roku, zapraszamy do pełnej lektury raportu przygotowanego przez Currency One SA, który można znaleźć pod linkiem:
https://currency-one.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/02/Raport-Currency-One-2022.pdf
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.