Santander Leasing zwiększa ekspansję w kierunku usług cyfrowych dla firm
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Cyfrowa transformacja rynku leasingowego staje się faktem. W ostatnim czasie możliwość wnioskowania i zawarcia umowy leasingu w sposób zdalny, usługa płatności online czy e-podpis to już powoli standard. Czas na kolejny istotny etap cyfrowej rewolucji w finansowaniu polskich przedsiębiorców w postaci usługi Leasing24, z którą to wystartował Santander Leasing.
Jak wynika z analizy „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026” przeprowadzonej przez PwC, w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o około 12 proc. Obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów
i usług przez internet. Co istotne, niemal 85 proc. badanych deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów.
- Według danych PMR rynek handlu internetowego w Polsce w 2019 roku był wart około 61 mld złotych. W 2020 r. nastąpił gwałtowny, prawie 26 proc. r/r wzrost jego wartości. Dla porównania ten wzrost w Ameryce Łacińskiej wyniósł 37 proc., Europie Środkowo-Wschodniej 29 proc., a w Europie Zachodniej 26 proc. – podkreśla Filip Jaskuła, dyrektor sprzedaży rynku klienta indywidualnego i mikrofinansowania w Santander Leasing. - Prognozy dotyczące ekspansji firm w kierunku cyfrowych kanałów sprzedaży stały się faktem, a pandemia tylko przyśpieszyła ten trend. Jako spółka leasingowa podążamy za nim i wyznaczamy najlepsze praktyki rynkowe. W tym celu uruchomiliśmy ofertę Leasing24 dla firm z segmentu mikro - dodaje.
Z drugiej strony, jak wskazują najnowsze dane z początku czerwca br., wskaźnik PMI w polskim przemyśle skoczył w maju do 57,2 pkt (nowy rekord) z 53,7 w kwietniu, bijąc dotychczas dostępne prognozy. Tempo produkcji oraz napływu nowych zamówień znacznie przyspieszyło. Obawy mogą rodzić utrzymujące się w związku z tym problemy z łańcuchami dostaw i narastająca presja cenowa. Niemniej jednak, czynniki wzrostowe mogą jednoznacznie wskazywać na ożywienie również w kontekście finansowania leasingiem i pożyczką polskich firm.
Odpowiedzią na te zmiany jest uruchomienie przez Santander Leasing oferty Leasing24. Usługa dostępna jest dla klientów, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą oraz korzystają z konta firmowego i bankowości elektronicznej Mini Firma w Santander Bank Polska. Właściciele firm mogą w szybki i łatwy sposób refinansować pożyczką zakup sprzętu niezbędnego do rozwoju swojej działalności, m.in. sprzętu komputerowego i infrastruktury IT, ale też maszyn, narzędzi, sprzętu medycznego czy urządzeń fryzjerskich i kosmetycznych. Propozycja spółki zapewnia elastyczność finansową, ponieważ klient sam decyduje, czy chce sfinansować całość czy tylko część poniesionych kosztów. Usługa obejmuje finansowanie przedmiotów nabytych maksymalnie 60 dni przed złożeniem wniosku, wartość pożyczki może się mieścić w przedziale od 1 000 do 20 000 zł brutto, przy okresie umowy od 12 do 48 miesięcy. Zgoda wydawana jest nawet w kilka minut.
- Leasing24 został opracowany w taki sposób, aby był dla klientów narzędziem łatwym i intuicyjnym w obsłudze, z minimalnymi formalnościami. Wystarczy wypełnić kilka danych, złożyć wniosek i zawrzeć umowę w aplikacji Leasing24. Potrzebna jest do tego tylko faktura, która dokumentuje zakup. Decyzja wydawana jest automatycznie. Zawarcie umowy klient potwierdza kodem autoryzacyjnym SMS, a pieniądze mogą zostać przelane na jego konto nawet tego samego dnia – podsumowuje Filip Jaskuła.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.
Prawo
Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.