Santander Leasing zwiększa ekspansję w kierunku usług cyfrowych dla firm
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Cyfrowa transformacja rynku leasingowego staje się faktem. W ostatnim czasie możliwość wnioskowania i zawarcia umowy leasingu w sposób zdalny, usługa płatności online czy e-podpis to już powoli standard. Czas na kolejny istotny etap cyfrowej rewolucji w finansowaniu polskich przedsiębiorców w postaci usługi Leasing24, z którą to wystartował Santander Leasing.
Jak wynika z analizy „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026” przeprowadzonej przez PwC, w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o około 12 proc. Obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów
i usług przez internet. Co istotne, niemal 85 proc. badanych deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów.
- Według danych PMR rynek handlu internetowego w Polsce w 2019 roku był wart około 61 mld złotych. W 2020 r. nastąpił gwałtowny, prawie 26 proc. r/r wzrost jego wartości. Dla porównania ten wzrost w Ameryce Łacińskiej wyniósł 37 proc., Europie Środkowo-Wschodniej 29 proc., a w Europie Zachodniej 26 proc. – podkreśla Filip Jaskuła, dyrektor sprzedaży rynku klienta indywidualnego i mikrofinansowania w Santander Leasing. - Prognozy dotyczące ekspansji firm w kierunku cyfrowych kanałów sprzedaży stały się faktem, a pandemia tylko przyśpieszyła ten trend. Jako spółka leasingowa podążamy za nim i wyznaczamy najlepsze praktyki rynkowe. W tym celu uruchomiliśmy ofertę Leasing24 dla firm z segmentu mikro - dodaje.
Z drugiej strony, jak wskazują najnowsze dane z początku czerwca br., wskaźnik PMI w polskim przemyśle skoczył w maju do 57,2 pkt (nowy rekord) z 53,7 w kwietniu, bijąc dotychczas dostępne prognozy. Tempo produkcji oraz napływu nowych zamówień znacznie przyspieszyło. Obawy mogą rodzić utrzymujące się w związku z tym problemy z łańcuchami dostaw i narastająca presja cenowa. Niemniej jednak, czynniki wzrostowe mogą jednoznacznie wskazywać na ożywienie również w kontekście finansowania leasingiem i pożyczką polskich firm.
Odpowiedzią na te zmiany jest uruchomienie przez Santander Leasing oferty Leasing24. Usługa dostępna jest dla klientów, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą oraz korzystają z konta firmowego i bankowości elektronicznej Mini Firma w Santander Bank Polska. Właściciele firm mogą w szybki i łatwy sposób refinansować pożyczką zakup sprzętu niezbędnego do rozwoju swojej działalności, m.in. sprzętu komputerowego i infrastruktury IT, ale też maszyn, narzędzi, sprzętu medycznego czy urządzeń fryzjerskich i kosmetycznych. Propozycja spółki zapewnia elastyczność finansową, ponieważ klient sam decyduje, czy chce sfinansować całość czy tylko część poniesionych kosztów. Usługa obejmuje finansowanie przedmiotów nabytych maksymalnie 60 dni przed złożeniem wniosku, wartość pożyczki może się mieścić w przedziale od 1 000 do 20 000 zł brutto, przy okresie umowy od 12 do 48 miesięcy. Zgoda wydawana jest nawet w kilka minut.
- Leasing24 został opracowany w taki sposób, aby był dla klientów narzędziem łatwym i intuicyjnym w obsłudze, z minimalnymi formalnościami. Wystarczy wypełnić kilka danych, złożyć wniosek i zawrzeć umowę w aplikacji Leasing24. Potrzebna jest do tego tylko faktura, która dokumentuje zakup. Decyzja wydawana jest automatycznie. Zawarcie umowy klient potwierdza kodem autoryzacyjnym SMS, a pieniądze mogą zostać przelane na jego konto nawet tego samego dnia – podsumowuje Filip Jaskuła.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.