Santander Leasing zwiększa ekspansję w kierunku usług cyfrowych dla firm
Attention Marketing
Al. Jerozolimskie 92
00-807 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Cyfrowa transformacja rynku leasingowego staje się faktem. W ostatnim czasie możliwość wnioskowania i zawarcia umowy leasingu w sposób zdalny, usługa płatności online czy e-podpis to już powoli standard. Czas na kolejny istotny etap cyfrowej rewolucji w finansowaniu polskich przedsiębiorców w postaci usługi Leasing24, z którą to wystartował Santander Leasing.
Jak wynika z analizy „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026” przeprowadzonej przez PwC, w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o około 12 proc. Obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów
i usług przez internet. Co istotne, niemal 85 proc. badanych deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów.
- Według danych PMR rynek handlu internetowego w Polsce w 2019 roku był wart około 61 mld złotych. W 2020 r. nastąpił gwałtowny, prawie 26 proc. r/r wzrost jego wartości. Dla porównania ten wzrost w Ameryce Łacińskiej wyniósł 37 proc., Europie Środkowo-Wschodniej 29 proc., a w Europie Zachodniej 26 proc. – podkreśla Filip Jaskuła, dyrektor sprzedaży rynku klienta indywidualnego i mikrofinansowania w Santander Leasing. - Prognozy dotyczące ekspansji firm w kierunku cyfrowych kanałów sprzedaży stały się faktem, a pandemia tylko przyśpieszyła ten trend. Jako spółka leasingowa podążamy za nim i wyznaczamy najlepsze praktyki rynkowe. W tym celu uruchomiliśmy ofertę Leasing24 dla firm z segmentu mikro - dodaje.
Z drugiej strony, jak wskazują najnowsze dane z początku czerwca br., wskaźnik PMI w polskim przemyśle skoczył w maju do 57,2 pkt (nowy rekord) z 53,7 w kwietniu, bijąc dotychczas dostępne prognozy. Tempo produkcji oraz napływu nowych zamówień znacznie przyspieszyło. Obawy mogą rodzić utrzymujące się w związku z tym problemy z łańcuchami dostaw i narastająca presja cenowa. Niemniej jednak, czynniki wzrostowe mogą jednoznacznie wskazywać na ożywienie również w kontekście finansowania leasingiem i pożyczką polskich firm.
Odpowiedzią na te zmiany jest uruchomienie przez Santander Leasing oferty Leasing24. Usługa dostępna jest dla klientów, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą oraz korzystają z konta firmowego i bankowości elektronicznej Mini Firma w Santander Bank Polska. Właściciele firm mogą w szybki i łatwy sposób refinansować pożyczką zakup sprzętu niezbędnego do rozwoju swojej działalności, m.in. sprzętu komputerowego i infrastruktury IT, ale też maszyn, narzędzi, sprzętu medycznego czy urządzeń fryzjerskich i kosmetycznych. Propozycja spółki zapewnia elastyczność finansową, ponieważ klient sam decyduje, czy chce sfinansować całość czy tylko część poniesionych kosztów. Usługa obejmuje finansowanie przedmiotów nabytych maksymalnie 60 dni przed złożeniem wniosku, wartość pożyczki może się mieścić w przedziale od 1 000 do 20 000 zł brutto, przy okresie umowy od 12 do 48 miesięcy. Zgoda wydawana jest nawet w kilka minut.
- Leasing24 został opracowany w taki sposób, aby był dla klientów narzędziem łatwym i intuicyjnym w obsłudze, z minimalnymi formalnościami. Wystarczy wypełnić kilka danych, złożyć wniosek i zawrzeć umowę w aplikacji Leasing24. Potrzebna jest do tego tylko faktura, która dokumentuje zakup. Decyzja wydawana jest automatycznie. Zawarcie umowy klient potwierdza kodem autoryzacyjnym SMS, a pieniądze mogą zostać przelane na jego konto nawet tego samego dnia – podsumowuje Filip Jaskuła.
Polacy wybierają bezpieczne inwestycje w obliczu sytuacji geopolitycznej
1,5 proc. podatku ma wielką moc. Małopolskie firmy wspierają potrzebujących
Poradnik podatnika: rozliczenie 1,5 proc. - jak zrobić to mądrze?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.
Problemy społeczne
Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem
Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.