Santander Leasing zwiększa ekspansję w kierunku usług cyfrowych dla firm
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Cyfrowa transformacja rynku leasingowego staje się faktem. W ostatnim czasie możliwość wnioskowania i zawarcia umowy leasingu w sposób zdalny, usługa płatności online czy e-podpis to już powoli standard. Czas na kolejny istotny etap cyfrowej rewolucji w finansowaniu polskich przedsiębiorców w postaci usługi Leasing24, z którą to wystartował Santander Leasing.
Jak wynika z analizy „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026” przeprowadzonej przez PwC, w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o około 12 proc. Obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów
i usług przez internet. Co istotne, niemal 85 proc. badanych deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów.
- Według danych PMR rynek handlu internetowego w Polsce w 2019 roku był wart około 61 mld złotych. W 2020 r. nastąpił gwałtowny, prawie 26 proc. r/r wzrost jego wartości. Dla porównania ten wzrost w Ameryce Łacińskiej wyniósł 37 proc., Europie Środkowo-Wschodniej 29 proc., a w Europie Zachodniej 26 proc. – podkreśla Filip Jaskuła, dyrektor sprzedaży rynku klienta indywidualnego i mikrofinansowania w Santander Leasing. - Prognozy dotyczące ekspansji firm w kierunku cyfrowych kanałów sprzedaży stały się faktem, a pandemia tylko przyśpieszyła ten trend. Jako spółka leasingowa podążamy za nim i wyznaczamy najlepsze praktyki rynkowe. W tym celu uruchomiliśmy ofertę Leasing24 dla firm z segmentu mikro - dodaje.
Z drugiej strony, jak wskazują najnowsze dane z początku czerwca br., wskaźnik PMI w polskim przemyśle skoczył w maju do 57,2 pkt (nowy rekord) z 53,7 w kwietniu, bijąc dotychczas dostępne prognozy. Tempo produkcji oraz napływu nowych zamówień znacznie przyspieszyło. Obawy mogą rodzić utrzymujące się w związku z tym problemy z łańcuchami dostaw i narastająca presja cenowa. Niemniej jednak, czynniki wzrostowe mogą jednoznacznie wskazywać na ożywienie również w kontekście finansowania leasingiem i pożyczką polskich firm.
Odpowiedzią na te zmiany jest uruchomienie przez Santander Leasing oferty Leasing24. Usługa dostępna jest dla klientów, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą oraz korzystają z konta firmowego i bankowości elektronicznej Mini Firma w Santander Bank Polska. Właściciele firm mogą w szybki i łatwy sposób refinansować pożyczką zakup sprzętu niezbędnego do rozwoju swojej działalności, m.in. sprzętu komputerowego i infrastruktury IT, ale też maszyn, narzędzi, sprzętu medycznego czy urządzeń fryzjerskich i kosmetycznych. Propozycja spółki zapewnia elastyczność finansową, ponieważ klient sam decyduje, czy chce sfinansować całość czy tylko część poniesionych kosztów. Usługa obejmuje finansowanie przedmiotów nabytych maksymalnie 60 dni przed złożeniem wniosku, wartość pożyczki może się mieścić w przedziale od 1 000 do 20 000 zł brutto, przy okresie umowy od 12 do 48 miesięcy. Zgoda wydawana jest nawet w kilka minut.
- Leasing24 został opracowany w taki sposób, aby był dla klientów narzędziem łatwym i intuicyjnym w obsłudze, z minimalnymi formalnościami. Wystarczy wypełnić kilka danych, złożyć wniosek i zawrzeć umowę w aplikacji Leasing24. Potrzebna jest do tego tylko faktura, która dokumentuje zakup. Decyzja wydawana jest automatycznie. Zawarcie umowy klient potwierdza kodem autoryzacyjnym SMS, a pieniądze mogą zostać przelane na jego konto nawet tego samego dnia – podsumowuje Filip Jaskuła.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.