Santander Leasing uruchomił ofertę najmu pojazdów.
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Jak wskazują wyniki badania Leasing Index zrealizowanego przez Santander Leasing 27 proc. małych firm deklaruje obecnie, że korzysta lub jest zainteresowanych wynajmem długoterminowym, głównie ze względu na jego elastyczność i brak obciążania zdolności kredytowej. Stąd też decyzja
o przygotowaniu na platformie multisalon24.pl oferty wynajmu. Jest to pierwszy krok we wdrażaniu tej formy finansowania w Spółce.
W przypadku wynajmu, podobnie jak w leasingu, dopasowanie oferty do potrzeb firmy dla 40 proc. badanych firm jest najistotniejszym czynnikiem wyboru usługodawcy. Różni się natomiast kwestia postrzegania ceny. O ile w przypadku leasingu to aspekt równie istotny co oferta dopasowana do potrzeb, o tyle jeśli chodzi o najem cena jest dopiero piątym, w kolejności częstości wskazań, czynnikiem. Istotniejszym w przypadku wynajmu czynnikiem są - poza wspomnianym już dopasowaniu oferty - bezpieczne i przejrzyste zapisy (38 proc.), wiarygodność i renoma firmy (36 proc.), wcześniejsza znajomość i polecenie doradcy (29 proc.) wreszcie najniższa cena (22 proc.).
- W przygotowanej po raz pierwszy przez nas ofercie najmu wzięliśmy pod uwagę wiele czynników. Zarówno tych związanych z naszym doświadczeniem na rynku, ale również wynikających z rozmów z naszymi dotychczasowymi klientami oraz analizami rynku w tym zakresie. Wydaje się, że w dłuższej perspektywie coraz więcej pojazdów
w biznesie będziemy “używać” niż “kupować”. Co istotne, jak prognozuje ZWLP, nowe przepisy podatkowe mogą przyśpieszyć rozwój wynajmu długoterminowego aut szczególnie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw – wskazuje Tomasz Sęba, dyrektor ubezpieczeń i produktów komplementarnych w Santander Leasing. – Nasza oferta obejmuje finansowanie nowych pojazdów przez okres od 24 do 60 miesięcy, przy gwarancji stałej raty. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z dwóch pakietów serwisowych, ubezpieczenia i możliwości zwrotu samochodu po zakończeniu umowy. Produkt na tym etapie dostępny jest na platformie multisalon24.pl, która pozwala klientom dostosować parametry finansowe, przebieg pojazdu i zakres serwisu do indywidualnych potrzeb – dodaje.
Powody korzystania z wynajmu długoterminowego i zainteresowanie firm
Z badania Leasing Index wynika, że 27 proc. małych firm (zatrudniających od 1 do 49 osób) deklaruje obecnie, że korzysta lub jest zainteresowanych wynajmem długoterminowym, głównie ze względu na dużą elastyczność tego rozwiązania (52 proc.), brak obciążania zdolności kredytowej firmy (48 proc.), łatwość i szybkość procesu wynajmu (36 proc.), niższą miesięczną ratę w porównaniu z leasingiem (34 proc.), ograniczenie do minimum kosztów administracji floty (26 proc.) czy też optymalizację kosztów działalności firmy (19 proc.).
- Ciekawie prezentują się również dane z wynikające z naszej analizy jeśli chodzi o popularność wynajmu długoterminowego z podziałem na branże. Ta forma finansowania jest najbardziej popularna wśród małych firm z segmentu usługowego (17 proc.) a dodatkowo 10 proc. respondentów rozważa taki zamiar. Na drugim miejscu prezentuje się branża budowlana (odpowiednio 16 proc. i 14 proc.), handlowa (14 proc. i 20 proc.) oraz produkcyjna (12 proc. i 5 proc.). – podaje Tomasz Sęba. – Między innymi właśnie te plany i potencjał rynkowy w kontekście rozważania tej formy finansowania pojazdów zdecydowały w naszym przypadku o uruchomieniu oferty najmu. Tym bardziej, że aż 89 proc. badanych przez nas respondentów zdecydowanie dobrze lub raczej dobrze ocenia warunki, na których oferowany jest na rynku najem – dodaje.

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy
Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Infrastruktura
Nowe przepisy o ochronie ludności cywilnej wprowadzają obowiązkowe elastyczne zbiorniki na wodę. Mają one służyć w razie suszy, pożarów czy wybuchu wojny

Samorządy będą musiały posiadać m.in. elastyczne zbiorniki na wodę pitną i przenośne magazyny wody przeciwpożarowej. To element odpowiedniego przygotowania zasobów na wypadek sytuacji kryzysowych, kataklizmów czy wybuchu konfliktu, wprowadzony nowymi przepisami o ochronie ludności. Eksperci podkreślają, że tego typu rozwiązania to innowacyjne produkty, które nie tylko ułatwiają logistykę w sytuacjach kryzysowych, ale także mogą znacząco skrócić czas reakcji służb ratunkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.