Santander Leasing uruchomił ofertę najmu pojazdów.
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Jak wskazują wyniki badania Leasing Index zrealizowanego przez Santander Leasing 27 proc. małych firm deklaruje obecnie, że korzysta lub jest zainteresowanych wynajmem długoterminowym, głównie ze względu na jego elastyczność i brak obciążania zdolności kredytowej. Stąd też decyzja
o przygotowaniu na platformie multisalon24.pl oferty wynajmu. Jest to pierwszy krok we wdrażaniu tej formy finansowania w Spółce.
W przypadku wynajmu, podobnie jak w leasingu, dopasowanie oferty do potrzeb firmy dla 40 proc. badanych firm jest najistotniejszym czynnikiem wyboru usługodawcy. Różni się natomiast kwestia postrzegania ceny. O ile w przypadku leasingu to aspekt równie istotny co oferta dopasowana do potrzeb, o tyle jeśli chodzi o najem cena jest dopiero piątym, w kolejności częstości wskazań, czynnikiem. Istotniejszym w przypadku wynajmu czynnikiem są - poza wspomnianym już dopasowaniu oferty - bezpieczne i przejrzyste zapisy (38 proc.), wiarygodność i renoma firmy (36 proc.), wcześniejsza znajomość i polecenie doradcy (29 proc.) wreszcie najniższa cena (22 proc.).
- W przygotowanej po raz pierwszy przez nas ofercie najmu wzięliśmy pod uwagę wiele czynników. Zarówno tych związanych z naszym doświadczeniem na rynku, ale również wynikających z rozmów z naszymi dotychczasowymi klientami oraz analizami rynku w tym zakresie. Wydaje się, że w dłuższej perspektywie coraz więcej pojazdów
w biznesie będziemy “używać” niż “kupować”. Co istotne, jak prognozuje ZWLP, nowe przepisy podatkowe mogą przyśpieszyć rozwój wynajmu długoterminowego aut szczególnie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw – wskazuje Tomasz Sęba, dyrektor ubezpieczeń i produktów komplementarnych w Santander Leasing. – Nasza oferta obejmuje finansowanie nowych pojazdów przez okres od 24 do 60 miesięcy, przy gwarancji stałej raty. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z dwóch pakietów serwisowych, ubezpieczenia i możliwości zwrotu samochodu po zakończeniu umowy. Produkt na tym etapie dostępny jest na platformie multisalon24.pl, która pozwala klientom dostosować parametry finansowe, przebieg pojazdu i zakres serwisu do indywidualnych potrzeb – dodaje.
Powody korzystania z wynajmu długoterminowego i zainteresowanie firm
Z badania Leasing Index wynika, że 27 proc. małych firm (zatrudniających od 1 do 49 osób) deklaruje obecnie, że korzysta lub jest zainteresowanych wynajmem długoterminowym, głównie ze względu na dużą elastyczność tego rozwiązania (52 proc.), brak obciążania zdolności kredytowej firmy (48 proc.), łatwość i szybkość procesu wynajmu (36 proc.), niższą miesięczną ratę w porównaniu z leasingiem (34 proc.), ograniczenie do minimum kosztów administracji floty (26 proc.) czy też optymalizację kosztów działalności firmy (19 proc.).
- Ciekawie prezentują się również dane z wynikające z naszej analizy jeśli chodzi o popularność wynajmu długoterminowego z podziałem na branże. Ta forma finansowania jest najbardziej popularna wśród małych firm z segmentu usługowego (17 proc.) a dodatkowo 10 proc. respondentów rozważa taki zamiar. Na drugim miejscu prezentuje się branża budowlana (odpowiednio 16 proc. i 14 proc.), handlowa (14 proc. i 20 proc.) oraz produkcyjna (12 proc. i 5 proc.). – podaje Tomasz Sęba. – Między innymi właśnie te plany i potencjał rynkowy w kontekście rozważania tej formy finansowania pojazdów zdecydowały w naszym przypadku o uruchomieniu oferty najmu. Tym bardziej, że aż 89 proc. badanych przez nas respondentów zdecydowanie dobrze lub raczej dobrze ocenia warunki, na których oferowany jest na rynku najem – dodaje.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.