Komunikaty PR

Santander Leasing uruchomił ofertę najmu pojazdów.

2022-04-20  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Jak wskazują wyniki badania Leasing Index zrealizowanego przez Santander Leasing 27 proc. małych firm deklaruje obecnie, że korzysta lub jest zainteresowanych wynajmem długoterminowym, głównie ze względu na jego elastyczność i brak obciążania zdolności kredytowej. Stąd też decyzja
o przygotowaniu na platformie multisalon24.pl oferty wynajmu. Jest to pierwszy krok we wdrażaniu tej formy finansowania w Spółce.


W przypadku wynajmu, podobnie jak w leasingu, dopasowanie oferty do potrzeb firmy dla 40 proc. badanych firm jest najistotniejszym czynnikiem wyboru usługodawcy. Różni się natomiast kwestia postrzegania ceny. O ile w przypadku leasingu to aspekt równie istotny co oferta dopasowana do potrzeb, o tyle jeśli chodzi o najem cena jest dopiero piątym, w kolejności częstości wskazań, czynnikiem. Istotniejszym w przypadku wynajmu czynnikiem są - poza wspomnianym już dopasowaniu oferty - bezpieczne i przejrzyste zapisy (38 proc.), wiarygodność i renoma firmy (36 proc.), wcześniejsza znajomość i polecenie doradcy (29 proc.) wreszcie najniższa cena (22 proc.).


- W przygotowanej po raz pierwszy przez nas ofercie najmu wzięliśmy pod uwagę wiele czynników. Zarówno tych związanych z naszym doświadczeniem na rynku, ale również wynikających z rozmów z naszymi dotychczasowymi klientami oraz analizami rynku w tym zakresie. Wydaje się, że w dłuższej perspektywie coraz więcej pojazdów
w biznesie będziemy “używać” niż “kupować”. Co istotne, jak prognozuje ZWLP, nowe przepisy podatkowe mogą przyśpieszyć rozwój wynajmu długoterminowego aut szczególnie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw
– wskazuje Tomasz Sęba, dyrektor ubezpieczeń i produktów komplementarnych w Santander Leasing. – Nasza oferta obejmuje finansowanie nowych pojazdów przez okres od 24 do 60 miesięcy, przy gwarancji stałej raty. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z dwóch pakietów serwisowych, ubezpieczenia i możliwości zwrotu samochodu po zakończeniu umowy. Produkt na tym etapie dostępny jest na platformie multisalon24.pl, która pozwala klientom dostosować parametry finansowe, przebieg pojazdu i zakres serwisu do indywidualnych potrzeb – dodaje.


Powody korzystania z wynajmu długoterminowego i zainteresowanie firm

Z badania Leasing Index wynika, że 27 proc. małych firm (zatrudniających od 1 do 49 osób) deklaruje obecnie, że korzysta lub jest zainteresowanych wynajmem długoterminowym, głównie ze względu na dużą elastyczność tego rozwiązania (52 proc.), brak obciążania zdolności kredytowej firmy (48 proc.), łatwość i szybkość procesu wynajmu (36 proc.), niższą miesięczną ratę w porównaniu z leasingiem (34 proc.), ograniczenie do minimum kosztów administracji floty (26 proc.) czy też optymalizację kosztów działalności firmy (19 proc.).


- Ciekawie prezentują się również dane z wynikające z naszej analizy jeśli chodzi o popularność wynajmu długoterminowego z podziałem na branże. Ta forma finansowania jest najbardziej popularna wśród małych firm z segmentu usługowego (17 proc.) a dodatkowo 10 proc. respondentów rozważa taki zamiar. Na drugim miejscu prezentuje się branża budowlana (odpowiednio 16 proc. i 14 proc.), handlowa (14 proc. i 20 proc.) oraz produkcyjna (12 proc. i 5 proc.). – podaje Tomasz Sęba. – Między innymi właśnie te plany i potencjał rynkowy w kontekście rozważania tej formy finansowania pojazdów zdecydowały w naszym przypadku o uruchomieniu oferty najmu. Tym bardziej, że aż 89 proc. badanych przez nas respondentów zdecydowanie dobrze lub raczej dobrze ocenia warunki, na których oferowany jest na rynku najem – dodaje.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein Biuro prasowe
2025-03-11 | 06:00

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Anna Górecka-Kuczmowska, z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej, dołączyła do zespołu Thompson&Stein jako Head of Finance and Accounting CEE. Na nowym
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.