Santander Leasing ponad 80 proc. umów leasingu podpisuje bez użycia papieru.
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Jak wskazują najnowsze dane Santander Leasing, już ponad 80 proc. umów w Spółce podpisywanych jest w pełni cyfrowo. Dzięki kwalifikowanemu podpisowi elektronicznemu (KPE) oraz BioPodpisowi przedsiębiorcy znacznie szybciej mogą teraz realizować swoje inwestycje, dbając dodatkowo o środowisko.
Spółka w grudniu 2021 r. wdrożyła proces paperless, wykorzystując kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign, a w lutym 2022 r., jako pierwsza spółka leasingowa w Polsce dała swoim klientom możliwość zawierania umów z użyciem BioPodpisu. Te nowoczesne rozwiązania technologiczne dotyczą już ok. 40 tys. umów.
- Z przeprowadzonej przez nas analizy umów leasingowych zawieranych od początku 2022 roku wynika, że proces cyfryzacji tych operacji znacznie przyspieszył. Do listopada br. podpisaliśmy z naszymi klientami kilkanaście tysięcy umów z wykorzystaniem podpisów cyfrowych. W samym listopadzie br., łącznie dzięki KPE i BioPodpisowi, przedsiębiorcy już w ponad 80 proc. zrealizowali z nami swoje inwestycje w ten właśnie sposób, a odsetek zawartych umów przy udziale BioPodpisu wyniósł 66 proc. – wskazuje Magdalena Reimann, dyrektor biura rozwoju obsługi cyfrowej w Santander Leasing. – Wdrożone rozwiązania cyfrowe pozwoliły nam zatem, zgodnie z przewidywaniami, na wyeliminowanie nieefektywnych procesów w postaci konieczności dystrybucji papieru, skracając przy tym czas finalizacji umów i zapewniając bezpieczeństwo zawieranych transakcji – dodaje Magdalena Reimann.
Na podstawie przeprowadzonej przez Santander Leasing analizy można wskazać ranking nie tylko branż, które najchętniej ten proces przyjęły, ale również województw. Do końca listopada br. dominującymi sektorami, które zrealizowały umowy cyfrowo były transport, rolnictwo, handel, opieka zdrowotna, sektor budowlany i produkcja. W TOP5 województw o największym udziale umów zawieranych cyfrowo znalazła się Wielkopolska, Mazowsze, Dolny Śląsk, Śląsk oraz Kujawy i Pomorze.
- Digitalizacja firm stała się już dawno koniecznością. Trend ten będzie się nasilał, gdyż nasze gospodarki czeka dalsze duże przyspieszenie technologiczne. Odzwierciedla to też kolejna odsłona badania Digi Index Siemensa, który pokazuje, jak bardzo Polska rozwija się cyfrowo. Wskaźnik ten w 2022 r. wzrósł z poziomu 1,8 do 2,4 pkt. co stanowi bardzo obiecujący trend – uważa Magdalena Reimann.
- W ciągu ostatnich 5 lat Asseco odnotowało 500 proc. wzrost liczby podpisów elektronicznych złożonych za pomocą mobilnego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego SimplySign. Natomiast z raportu Asseco „Luka paperless i inne wyzwania na drodze cyfryzacji dokumentów w biznesie” wynika, że aż 75 proc. firm wdrożyło już podpis elektroniczny. To olbrzymia zmiana pokazująca, że cyfrowe podpisywanie umów staje się standardem w biznesie. Oczekują tego klienci, którzy coraz więcej spraw chcą załatwiać za pomocą swojego smartfona. Dlatego wdrożenie przez Santander Leasing kwalifikowanego podpisu elektronicznego i BioPodpisu nie tylko pozwoliło uprościć procesy wewnątrz organizacji, ale przede podniosło atrakcyjność oferty dla klientów. Dzięki temu mogą oni podpisywać umowy w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Santander Leasing zdjął również z klientów konieczność zdobywania kwalifikowanego podpisu elektronicznego we własnym zakresie, co także jest dla nich dużym ułatwieniem – mówi Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych, Asseco Data Systems.

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.