Santander Leasing ponad 80 proc. umów leasingu podpisuje bez użycia papieru.
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Jak wskazują najnowsze dane Santander Leasing, już ponad 80 proc. umów w Spółce podpisywanych jest w pełni cyfrowo. Dzięki kwalifikowanemu podpisowi elektronicznemu (KPE) oraz BioPodpisowi przedsiębiorcy znacznie szybciej mogą teraz realizować swoje inwestycje, dbając dodatkowo o środowisko.
Spółka w grudniu 2021 r. wdrożyła proces paperless, wykorzystując kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign, a w lutym 2022 r., jako pierwsza spółka leasingowa w Polsce dała swoim klientom możliwość zawierania umów z użyciem BioPodpisu. Te nowoczesne rozwiązania technologiczne dotyczą już ok. 40 tys. umów.
- Z przeprowadzonej przez nas analizy umów leasingowych zawieranych od początku 2022 roku wynika, że proces cyfryzacji tych operacji znacznie przyspieszył. Do listopada br. podpisaliśmy z naszymi klientami kilkanaście tysięcy umów z wykorzystaniem podpisów cyfrowych. W samym listopadzie br., łącznie dzięki KPE i BioPodpisowi, przedsiębiorcy już w ponad 80 proc. zrealizowali z nami swoje inwestycje w ten właśnie sposób, a odsetek zawartych umów przy udziale BioPodpisu wyniósł 66 proc. – wskazuje Magdalena Reimann, dyrektor biura rozwoju obsługi cyfrowej w Santander Leasing. – Wdrożone rozwiązania cyfrowe pozwoliły nam zatem, zgodnie z przewidywaniami, na wyeliminowanie nieefektywnych procesów w postaci konieczności dystrybucji papieru, skracając przy tym czas finalizacji umów i zapewniając bezpieczeństwo zawieranych transakcji – dodaje Magdalena Reimann.
Na podstawie przeprowadzonej przez Santander Leasing analizy można wskazać ranking nie tylko branż, które najchętniej ten proces przyjęły, ale również województw. Do końca listopada br. dominującymi sektorami, które zrealizowały umowy cyfrowo były transport, rolnictwo, handel, opieka zdrowotna, sektor budowlany i produkcja. W TOP5 województw o największym udziale umów zawieranych cyfrowo znalazła się Wielkopolska, Mazowsze, Dolny Śląsk, Śląsk oraz Kujawy i Pomorze.
- Digitalizacja firm stała się już dawno koniecznością. Trend ten będzie się nasilał, gdyż nasze gospodarki czeka dalsze duże przyspieszenie technologiczne. Odzwierciedla to też kolejna odsłona badania Digi Index Siemensa, który pokazuje, jak bardzo Polska rozwija się cyfrowo. Wskaźnik ten w 2022 r. wzrósł z poziomu 1,8 do 2,4 pkt. co stanowi bardzo obiecujący trend – uważa Magdalena Reimann.
- W ciągu ostatnich 5 lat Asseco odnotowało 500 proc. wzrost liczby podpisów elektronicznych złożonych za pomocą mobilnego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego SimplySign. Natomiast z raportu Asseco „Luka paperless i inne wyzwania na drodze cyfryzacji dokumentów w biznesie” wynika, że aż 75 proc. firm wdrożyło już podpis elektroniczny. To olbrzymia zmiana pokazująca, że cyfrowe podpisywanie umów staje się standardem w biznesie. Oczekują tego klienci, którzy coraz więcej spraw chcą załatwiać za pomocą swojego smartfona. Dlatego wdrożenie przez Santander Leasing kwalifikowanego podpisu elektronicznego i BioPodpisu nie tylko pozwoliło uprościć procesy wewnątrz organizacji, ale przede podniosło atrakcyjność oferty dla klientów. Dzięki temu mogą oni podpisywać umowy w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Santander Leasing zdjął również z klientów konieczność zdobywania kwalifikowanego podpisu elektronicznego we własnym zakresie, co także jest dla nich dużym ułatwieniem – mówi Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych, Asseco Data Systems.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.