Self Learning Solutions dla Raiffeisen Digital Bank
Pod koniec wakacji Raiffeisen Digital Bank (RDB), marka należąca do Raiffeisen Centrobank AG (RCB), ogłosił plan uruchomienia działalności operacyjnej w Polsce. Bank postawił na najnowsze rozwiązania technologiczne, które są w stanie przyspieszyć proces wnioskowania i skrócić czas oceny zdolności kredytowej klienta. Raiffeisen Digital Bank wybrał do współpracy polski startup Self Learning Solutions (SLS).
Marka Raiffeisen Digital Bank będzie początkowo oferowała polskim konsumentom pożyczki gotówkowe do 100 tys. zł. zł. Zespół, który zaprojektował proces aplikacyjny, zadbał o to, by był on jak najprostszy i najszybszy. Klienci mogą otrzymać pożyczkę w pełni online w aplikacji mobilnej, począwszy od rejestracji, weryfikacji tożsamości i dochodów, aż do podpisania umowy. System zarządzania ryzykiem (Platforma SLS) jest umiejscowiony w chmurze i umożliwia podejmowanie przez RDB decyzji kredytowych w oparciu o wdrożoną w systemie kompleksową strategię ryzyka.
– Dostarczamy silnik scoringowy i decyzyjny (Platforma SLS) jako rozwiązanie chmurowe w modelu SaaS. Dzięki lekkiej architekturze samego silnika zapewniamy pełną automatyzację procesu decyzji kredytowej. Oznacza to, że po wypełnieniu wniosku o pożyczkę klient wie, czy otrzyma pożyczkę, i na jakich warunkach. Silnik odpytuje wszystkie istotne źródła danych, w tym Biura Kredytowe, dane transakcyjne (PSD2), na tej podstawie oblicza scoring klientów i ofertę. – mówi Karol Dziasek, Dyrektor Zarządzający Self Learning Solutions. Jak dodaje Przemysław Kamiński, Członek Zarządu i współzałożyciel SLS: Połączenie techniczne platformy z bankiem, budowa procesów i wdrożenie strategii w silniku wraz z testami zajęło około 6 tygodni.
– Dzięki najnowszym technologiom decyzja kredytowa jest w pełni zautomatyzowana, a zarządzanie procesem proste – mówi Arkadiusz Kuźmiuk, Senior Risk Manager Raiffeisen Digital Bank na Polskę. – Dane są przetwarzane i przechowywane w jednym ekosystemie, co ułatwia ich bezpieczne zarządzanie. Dla nas są to korzyści, które budują przewagę konkurencyjną firmy – dodaje.
Self Learning Solutions zostało założone przez dwóch ekspertów z kierownictwa IPF Digital, którzy po odejściu z firmy postanowili rozpocząć nowy biznes. Karol Dziasek jest byłym Risk Managerem w IPF Digital. Wcześniej pełnił podobną rolę w GE Money Banku i Alior Banku. Przemysław Kamiński, był Country Managerem w IPF Digital. Wcześniej pracował m.in. w Avivie, gdzie był szefem departamentu wsparcia sprzedaży agentów oraz odpowiadał za rozwój nowych kanałów sprzedaży.
SLS zapewnia platformę low codingową, co oznacza, że cały proces kredytowy można sparametryzować ustawiając predefiniowane bloki, bez angażowania dodatkowych zasobów IT. Wszelkie zmiany w procesie można wprowadzać bez okien wdrożeniowych (czyli wdrażać je w czasie rzeczywistym). Dzięki wykorzystaniu możliwości chmury skalowanie wydajności odbywa się automatycznie.

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.