Smartney Sp z o.o. łączy się z Oney Polska S.A.
Maciej Kikta
Smartney Grupa Oney S.A.
Krakowiaków 44
02-255 Warszawa
maciej.kikta|smartney.pl| |maciej.kikta|smartney.pl
512278645
www.smartney.pl
Smartney Sp z o.o. łączy się z Oney Polska S.A.
1 grudnia 2023 roku doszło do połączenia należących do francuskiej Grupy Oney Bank spółek Smartney Sp. z o.o. i Oney Polska S.A. Powstała w wyniku połączenia Smartney Grupa Oney S.A. zarządzać będzie dwiema markami – OneyRaty i Smartney.
W ciągu ponad dwóch dekad na polskim rynku, Oney Polska zbudowała silną pozycję, oferując pierwsze w Polsce rozwiązanie fintechowe przeznaczone dla stacjonarnych punktów sprzedaży. Smartney w ciągu kilku lat została jednym z liderów rynku, z ponad 25% udziałem w pożyczkach udzielanych na ponad 12 miesięcy.
Pierwsze sygnały na temat planowanego połączenia pojawiły się już w lipcu. Ostatnie miesiące obie spółki wykorzystały na dostosowanie procesów, wymianę wiedzy, projektowanie nowych rozwiązań dla Klientów czy integrację obu zespołów. Impulsem prowadzącym do połączenia była chęć poszukiwania synergii pomiędzy oboma modelami biznesowymi oraz jeszcze lepszego wykorzystania zatrudnianych przez obie organizacje talentów.
Prezesem nowej organizacji został Stephane Tanter, zarządzający do tej pory obiema spółkami.
„Smartney Grupa Oney S.A. to coś więcej, niż Smartney i Oney Polska. Wspólnie będziemy w stanie osiągnąć wiele, a naszą siłą napędową w dalszym ciągu będzie ciągły rozwój, innowacje oraz profesjonalny zespół Połączenie modeli biznesowych jest dla nas naturalnym krokiem w stronę rozwoju biznesu na polskim rynku. Unikalne know-how wnoszone przez obie spółki i możliwość lepszego wykorzystania talentów zgromadzonych w naszych organizacjach pozwolą nam rozwijać się jeszcze szybciej. To, co udało nam się osiągnąć, jest dla nas powodem do dumy, i jesteśmy przekonani, że wspólnie dostarczymy jeszcze lepszych i nowocześniejszych rozwiązań finansowych dla Klientów i Partnerów.”
Grupa Oney Bank jest obecna na polskim rynku już od 22 lat.
Oney Polska ma za sobą nie tylko wieloletnie doświadczenia w stacjonarnej sprzedaży produktów finansowych. W ciągu ostatnich trzech lat dokonała całkowitej digitalizacji swojego biznesu. Spółka stworzyła pierwsze na polskim rynku fintechowe rozwiązanie dla branży retail – OneyRaty. Dzięki niemu, nawet najmniejszy sklep może wdrożyć narzędzie umożliwiające Klientom ratalne finansowanie zakupów. OneyRaty dostępne jest już w prawie 700 punktach sprzedaży, a liczba partnerów i obsługiwanych punktów sprzedaży stale rośnie.
Smartney oferujący fintechowe rozwiązania finansowe zbudował silną pozycję na rynku z ponad 25% udziałem w pożyczkach udzielanych na ponad 12 miesięcy. Digitalowe doświadczenia pozwoliły mu na stworzenie produktów atrakcyjnych praktycznie dla każdego segmentu Klientów – od szybkiego i wygodnego finansowania e-commerce, poprzez rozwiązania ratalne, pożyczę gotówkową, aż po jedyną w swoim rodzaju pożyczkę konsolidacyjną. W ciągu niecałych 5 lat Smartney zbudowała portfel o wartości ponad miliarda złotych i obsługuje prawie ćwierć miliona klientów.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.