SoftPOS od PayTel przekształci smartfon w terminal płatniczy
Polska to kraj, w którym płatności zbliżeniowe cieszą się dużą popularnością. W związku z tym SoftPOS służący do przyjmowania płatności tego typu, odpowiada na zwyczaje płatnicze konsumentów. Z najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec ubiegłego roku na polskim rynku było 40,2 mln kart zbliżeniowych (na koniec grudnia 2020 było to 38,4 mln). Przy czym udział płatności zbliżeniowych w ogólnej liczbie bezgotówkowych płatności kartami utrzymuje się w przedziale 95-97 procent.
Smartfon lub tablet w roli terminala to także odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców. Z dniem 1 stycznia 2022 roku weszły w życie przepisy, które nakładają na firmy posiadające kasy fiskalne obowiązek akceptacji płatności bezgotówkowych. Wobec tego, również biznesy dotąd niekojarzone z płatnościami kartą zostały zobowiązane do wyjścia poza przyjmowanie wyłącznie gotówki.
PayTel oferuje terminal w formie aplikacji
Kilka miesięcy temu firma PayTel rozpoczęła pilotaż produkcyjny rozwiązania o nazwie SoftPOS. Etap ten nadal trwa, a kilkaset aplikacji, które zmieniają telefon lub tablet w terminal płatniczy już jest aktywnych w Polsce. Z kolei na rynkach europejskich z tej samej aplikacji korzysta kilka tysięcy użytkowników.
SoftPOS od PayTel to terminal płatniczy w formie aplikacji na urządzenia (telefon lub tablet) z systemem Android w wersji 6.X lub nowszej. Z punktu widzenia klienta działa on podobnie jak tradycyjne terminale. W celu dokonania płatności, należy przyłożyć kartę lub telefon czy też smartwatch lub smartband do urządzenia sprzedawcy, posiadającego zainstalowaną aplikację. Transakcja może być dokonana na dowolną kwotę, przy czym powyżej limitu dla płatności zbliżeniowych (100 PLN) standardowo wymagana będzie dodatkowa autoryzacja na urządzeniu klienta lub wprowadzenie PIN-u (w przypadku płatności kartą).
Dodatkowym udogodnieniem dla sprzedawców jest możliwość integracji SoftPOS z innymi aplikacjami. Dzięki temu można uniknąć konieczności ponawiania operacji w innym programie, co usprawnia obsługę klientów i minimalizuje ryzyko błędu. PayTel podkreśla, że SoftPOS nie wymaga posiadania dodatkowego urządzenia. Jest to spore ułatwienie dla osób prowadzących działalność mobilną, jak na przykład usługi z dowozem lub kurierskie.
W jakich biznesach sprawdzi się SoftPOS od PayTel?
Przede wszystkim należy podkreślić, że SoftPOS to stosunkowo proste i wygodne rozwiązanie, a także tańsze niż tradycyjny terminal płatniczy, w związku z tym może pomóc w rozwoju każdej firmy. Sprawdzi się zarówno w dużej korporacji, jak i u drobnych freelancerów. Smartfon lub tablet w roli terminala płatniczego może szczególnie ułatwić codzienną pracę biznesów mobilnych, czyli nieprzypisanych do konkretnego miejsca.
Terminal w formie aplikacji to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają na uwadze troskę o środowisko i chcą wpisywać się w eko trendy. W przypadku SoftPOS od PayTel nie ma papierowych wydruków, potwierdzenie transakcji może być wysłane przez SMS, e-mail lub inną aplikację zainstalowaną na telefonie użytkownika np. Facebook czy Whatsapp. Co więcej, aplikację można zainstalować również na starsze wersje systemu Android, już od 6.X, nie jest więc konieczny zakup nowego telefonu. Ponadto rozwiązanie to nie generuje potrzeby posiadania dodatkowych urządzeń, kabli czy ładowarek, co ogranicza produkcję tzw. elektroodpadów.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.