SoftPOS od PayTel przekształci smartfon w terminal płatniczy
Polska to kraj, w którym płatności zbliżeniowe cieszą się dużą popularnością. W związku z tym SoftPOS służący do przyjmowania płatności tego typu, odpowiada na zwyczaje płatnicze konsumentów. Z najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec ubiegłego roku na polskim rynku było 40,2 mln kart zbliżeniowych (na koniec grudnia 2020 było to 38,4 mln). Przy czym udział płatności zbliżeniowych w ogólnej liczbie bezgotówkowych płatności kartami utrzymuje się w przedziale 95-97 procent.
Smartfon lub tablet w roli terminala to także odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców. Z dniem 1 stycznia 2022 roku weszły w życie przepisy, które nakładają na firmy posiadające kasy fiskalne obowiązek akceptacji płatności bezgotówkowych. Wobec tego, również biznesy dotąd niekojarzone z płatnościami kartą zostały zobowiązane do wyjścia poza przyjmowanie wyłącznie gotówki.
PayTel oferuje terminal w formie aplikacji
Kilka miesięcy temu firma PayTel rozpoczęła pilotaż produkcyjny rozwiązania o nazwie SoftPOS. Etap ten nadal trwa, a kilkaset aplikacji, które zmieniają telefon lub tablet w terminal płatniczy już jest aktywnych w Polsce. Z kolei na rynkach europejskich z tej samej aplikacji korzysta kilka tysięcy użytkowników.
SoftPOS od PayTel to terminal płatniczy w formie aplikacji na urządzenia (telefon lub tablet) z systemem Android w wersji 6.X lub nowszej. Z punktu widzenia klienta działa on podobnie jak tradycyjne terminale. W celu dokonania płatności, należy przyłożyć kartę lub telefon czy też smartwatch lub smartband do urządzenia sprzedawcy, posiadającego zainstalowaną aplikację. Transakcja może być dokonana na dowolną kwotę, przy czym powyżej limitu dla płatności zbliżeniowych (100 PLN) standardowo wymagana będzie dodatkowa autoryzacja na urządzeniu klienta lub wprowadzenie PIN-u (w przypadku płatności kartą).
Dodatkowym udogodnieniem dla sprzedawców jest możliwość integracji SoftPOS z innymi aplikacjami. Dzięki temu można uniknąć konieczności ponawiania operacji w innym programie, co usprawnia obsługę klientów i minimalizuje ryzyko błędu. PayTel podkreśla, że SoftPOS nie wymaga posiadania dodatkowego urządzenia. Jest to spore ułatwienie dla osób prowadzących działalność mobilną, jak na przykład usługi z dowozem lub kurierskie.
W jakich biznesach sprawdzi się SoftPOS od PayTel?
Przede wszystkim należy podkreślić, że SoftPOS to stosunkowo proste i wygodne rozwiązanie, a także tańsze niż tradycyjny terminal płatniczy, w związku z tym może pomóc w rozwoju każdej firmy. Sprawdzi się zarówno w dużej korporacji, jak i u drobnych freelancerów. Smartfon lub tablet w roli terminala płatniczego może szczególnie ułatwić codzienną pracę biznesów mobilnych, czyli nieprzypisanych do konkretnego miejsca.
Terminal w formie aplikacji to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają na uwadze troskę o środowisko i chcą wpisywać się w eko trendy. W przypadku SoftPOS od PayTel nie ma papierowych wydruków, potwierdzenie transakcji może być wysłane przez SMS, e-mail lub inną aplikację zainstalowaną na telefonie użytkownika np. Facebook czy Whatsapp. Co więcej, aplikację można zainstalować również na starsze wersje systemu Android, już od 6.X, nie jest więc konieczny zakup nowego telefonu. Ponadto rozwiązanie to nie generuje potrzeby posiadania dodatkowych urządzeń, kabli czy ładowarek, co ogranicza produkcję tzw. elektroodpadów.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.