Szkolenia online dla medyków z USG odnotowały 679 tys. zł ze sprzedaży biletów
Jak wynika z najnowszych danych platformy ClickMeeting, największą sprzedaż z biletów na wydarzenia online w 2023 roku przyniosły organizatorom webinary związane z medycyną. Najwyższy przychód w skali roku w tej kategorii wyniósł 679 tys. zł, a pod względem zainteresowania łącznie najwięcej uczestników przyciągnęły spotkania online szkoły psychoterapii - 9 745 osób.
Medycyna przenosi szkolenia do sieci i najskuteczniej monetyzuje wiedzę
W ubiegłym roku spotkania online związane z medycyną okazały się najbardziej dochodowe na całej platformie. Jeden z użytkowników, który specjalizuje się w kształceniu medyków, zorganizował 31 wydarzeń dotyczących szkoleń badań z USG, które sprzedały łącznie 6 825 biletów, co przełożyło się na 679 tys. zł przychodu. Z kolei jedno ze spotkań online, dotyczących samodzielnego usypiania dzieci wygenerowało 161 tys. zł przychodu. Pozycję lidera kategorii pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób zajęła międzynarodowa szkoła psychoterapii, która oferuje szkolenia dla specjalistów zainteresowanych rozwijaniem swojego warsztatu. W skali roku utworzyła ona 784 wydarzenia, które zgromadziły łącznie 9 745 uczestników. Cały sektor medyczny odpowiadał za 8 proc. wydarzeń na platformie. Natomiast statystyczny ekspert branży medycznej zorganizował w ubiegłym roku 156 wydarzeń z 1 830 uczestnikami.
Power userzy oraz marketing i sprzedaż liderami webinarów
Rynek webinarów w 2023 roku cieszył się ogromną popularnością zarówno wśród organizatorów, jak również uczestników spotkań online. Na pierwszą pozycję wysunęła się grupa tzw. power userów. Przykładem takiego użytkownika może być sportowiec, którego podstawą działań są prowadzone treningi online, ale równolegle tworzy on szkolenia dla innych oraz webinary promocyjne. Tacy użytkownicy odpowiadają za 26 proc. wydarzeń organizowanych na całej platformie. Lider tej kategorii pod względem ilości spotkań online i osób, które brały w nich udział zorganizował w skali roku imponujące 1 309 spotkań online, w których udział wzięło 12 558 osób. Z kolei statystyczny power user utworzył rocznie średnio 85 wydarzeń, które przyciągnęły 933 uczestników. Na drugim miejscu uplasowała się branża marketingu i sprzedaży, której, podobnie jak przed rokiem, dotyczyło niemal co czwarte wydarzenie na platformie, czyli 24 proc. Lider kategorii pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób utworzył 2 437 spotkań online, które zgromadziły łącznie 28 258 uczestników.
– Webinary stały się dzisiaj ważnym narzędziem wykorzystywanym przez ekspertów w celu dzielenia się wiedzą oraz promowania marki. W 2023 roku najbardziej aktywnymi branżami na naszej platformie były marketing i sprzedaż oraz edukacja i szkolenia. Eksperci monetyzują swoją wiedzę, a generowanie przychodów z webinarów jest niezwykle proste dzięki integracji z systemami płatności. Jako platforma ClickMeeting oferujemy organizatorom oraz uczestnikom nowoczesne narzędzia zapewniające zarówno komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych szkoleń i webinarów z możliwością ich automatyzacji – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting
Szkolenia i consulting oraz edukacja
Również branża szkoleniowa i consultingowa wykazała silną obecność na platformie ClickMeeting, odpowiadając za 20 proc. eventów. Szkolenia i kursy przenoszą się do świata wirtualnego – dzięki takiej formule wiedza jest na wyciągnięcie ręki, a edukatorzy mogą zwiększać skalę działania i ograniczać koszty. Lider branży zorganizował w ubiegłym roku 419 wydarzeń, przyciągając łącznie 1 430 uczestników. Natomiast statystyczny szkoleniowiec tworzył rocznie 90 spotkań online, gromadząc na nich 1 259 osób. Z kolei webinary związane z edukacją stanowiły 14 proc. wszystkich wydarzeń online. Liderem sektora edukacji była szkoła językowa oferująca lekcje orientalnych języków, z rekordowymi 6 619 wydarzeniami, na które zalogowano się łącznie 23 831 razy. Statystyczny edukator tworzył 328 spotkań online, w których udział wzięło 2 175 osób w skali roku.
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.
Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/
Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/
www.clickmeeting.pl
https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs
https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/
https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos
Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA
Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.