Komunikaty PR

SZWEDZKI CLAR NOWYM WŁAŚCICIELEM LOANDO

2022-01-10  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Marciniak
KLANG! Media

Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl

Z końcem grudnia 2021 roku Grupa Loando, lider pośrednictwa finansowego online, został zakupiony przez szwedzką firmę Clar Group. Nowy, strategiczny inwestor zapewni polskiej Spółce dalszy dynamiczny rozwój zarówno na rodzimym rynku jak i za granicą. Dotychczasowi właściciele Loando - Tymon Zastrzeżyński i Maciej Suwik nadal zarządzać będą Spółką i wspierać Clar Group w rozwoju projektu. 

Szwedzka Clar Group, działając poprzez lokalną spółkę Akredo, nabyła 100% udziałów w spółkach Grupy Loando i należących do nich projektach m.in. aff44.com, pozyczkaportal.pl, loando.pl, Loando Direct. Nadrzędnym celem strategicznym tej transakcji jest zrewolucjonizowanie rynku pośrednictwa w Polsce oraz w regionie CEE, tak aby stał się on technologicznym ekosystemem na miarę wyzwań stawianych przez nowoczesne platformy e-commerce i sieci społecznościowe. 

Polska jako rynek z dużym potencjałem wzrostu branży consumer finanse, jest jednym z sześciu krajów (obok Brazylii, Hiszpanii, Francji, Singapuru, Arabii Saudyjskiej), w którym szwedzki inwestor z powodzeniem rozwija swoje biznesy. Akwizycja Loando umożliwi przejętej Spółce dalszy rozwój w zakresie wzbogacenia oferty o nowe produkty i rozwiązania procesowe, otwarcia się na nowe kanały sprzedaży, a także wpłynie na większą ekspansję na rynki zagraniczne. Dotychczasowi właściciele Loando nadal pozostaną za sterami firmy i będą odpowiedzialni za zarządzanie wszystkimi działaniami biznesowymi oraz operacyjnymi we współpracy z nowym inwestorem. 

Clar Group chce uczestniczyć w rozwoju polskiego rynku pośrednictwa oraz wejść na nowe rynki CEE. Akwizycja lidera kanału online w Polsce, jakim jest Grupa Loando, pozwoli zrealizować te cele. Jestem przekonany, że osiągniemy to dzięki połączeniu doświadczeń zespołu CLAR z wiedzą i kompetencjami Tymona i Macieja oraz ich zespołów - mówi Tomasz Kowalski, przedstawiciel Clar Group w Polsce.

Analizowaliśmy polski rynek fintechowych rozwiązań sprzedażowych od dłuższego czasu. Jesteśmy przekonani, że model działania realizowany przez Loando oraz dotychczasowa strategia Grupy są w pełni spójne z naszymi prognozami co do kierunków rozwoju branży - mówi Kristian Jacobsson, CEO CLAR Group. - Jeszcze w 1Q b.r. zaprezentujemy wspólnie z Zarządem nową strategię działania i rozwoju Grupy - dodaje Kristian Jacobsson. 

Jednym z głównych biznesowych celów Loando jest rozwój oferty i mocniejsza współpraca z bankami w celu wdrożenia nowych kategorii produktowych. Nie zapominamy przy tym o Partnerach z rynku pozabankowego oraz współpracujących z nami wydawcach. Jesteśmy przekonani, że przy wsparciu Clar Group będziemy mogli szybciej i efektywniej wdrażać rozwojowe projekty a także budować nową wartość usług dla Partnerów - komentuje Tymon Zastrzeżyński, Członek Zarządu Loando.

 

Grupa LOANDO

Grupa Loando to ekosystem rozwiązań i podmiotów funkcjonujących w branży consumer finance. Tworzą go, między innymi, lider online’owego rynku brokerów finansowych oraz jedna z największych sieci afiliacyjnych
w Polsce. Grupa Loando działa również na rynkach zagranicznych m.in. w Hiszpanii, Czechach Ukrainie, Rosji
i Meksyku. W Polsce posiada portfel 1,5 miliona klientów i agreguje ofertę ponad 70 instytucji finansowych. Więcej informacji na loandogroup.com 

Clar Group

Clar Group to szwedzki Venture Builder z centralą w Sztokholmie. Swoją aktywność rozpoczął w 2016 roku. Jego założycielami są Kristian Jacobsson oraz Ivar Schmidt, związani z sektorem finansowym
i technologicznym, którzy w swojej karierze założyli kilka firm. Clar Group od kilku lat inwestuj
w fintechowe spółki z branży consumer finance na całym świecie, na wszystkich etapach rozwoju. Inwestycjami zarządza w modelu „hands-on”, wykorzystując swoje globalne środki techniczne, finansowe i operacyjne w celu budowania przewag konkurencyjnych. Obecnie działa na czterech kontynentach, agresywnie rozszerzając swój model biznesowy na rynki Europy Środkowo- Wschodniej. 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji Biuro prasowe
2024-05-09 | 14:20

Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji

Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji Reforma systemu finansów samorządowych, zmiany w podatkach, inwestycje i zarządzanie budżetami. Już za
Finanse W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy
2024-05-08 | 14:00

W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy

W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy Finanse samorządów, zmiany klimatu, wykorzystanie nowych technologii, służba zdrowia i obrona cywilna –
Finanse Pożyczka online odpowiedzią na brak poduszki finansowej
2024-05-07 | 14:30

Pożyczka online odpowiedzią na brak poduszki finansowej

W życiu każdego z nas może nadejść moment, w którym z dnia na dzień potrzebna będzie większa ilość gotówki. Jeśli ktoś zadbał o to, aby dysponować poduszką finansową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.