Komunikaty PR

SZWEDZKI CLAR NOWYM WŁAŚCICIELEM LOANDO

2022-01-10  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Marciniak
KLANG! Media

Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl

Z końcem grudnia 2021 roku Grupa Loando, lider pośrednictwa finansowego online, został zakupiony przez szwedzką firmę Clar Group. Nowy, strategiczny inwestor zapewni polskiej Spółce dalszy dynamiczny rozwój zarówno na rodzimym rynku jak i za granicą. Dotychczasowi właściciele Loando - Tymon Zastrzeżyński i Maciej Suwik nadal zarządzać będą Spółką i wspierać Clar Group w rozwoju projektu. 

Szwedzka Clar Group, działając poprzez lokalną spółkę Akredo, nabyła 100% udziałów w spółkach Grupy Loando i należących do nich projektach m.in. aff44.com, pozyczkaportal.pl, loando.pl, Loando Direct. Nadrzędnym celem strategicznym tej transakcji jest zrewolucjonizowanie rynku pośrednictwa w Polsce oraz w regionie CEE, tak aby stał się on technologicznym ekosystemem na miarę wyzwań stawianych przez nowoczesne platformy e-commerce i sieci społecznościowe. 

Polska jako rynek z dużym potencjałem wzrostu branży consumer finanse, jest jednym z sześciu krajów (obok Brazylii, Hiszpanii, Francji, Singapuru, Arabii Saudyjskiej), w którym szwedzki inwestor z powodzeniem rozwija swoje biznesy. Akwizycja Loando umożliwi przejętej Spółce dalszy rozwój w zakresie wzbogacenia oferty o nowe produkty i rozwiązania procesowe, otwarcia się na nowe kanały sprzedaży, a także wpłynie na większą ekspansję na rynki zagraniczne. Dotychczasowi właściciele Loando nadal pozostaną za sterami firmy i będą odpowiedzialni za zarządzanie wszystkimi działaniami biznesowymi oraz operacyjnymi we współpracy z nowym inwestorem. 

Clar Group chce uczestniczyć w rozwoju polskiego rynku pośrednictwa oraz wejść na nowe rynki CEE. Akwizycja lidera kanału online w Polsce, jakim jest Grupa Loando, pozwoli zrealizować te cele. Jestem przekonany, że osiągniemy to dzięki połączeniu doświadczeń zespołu CLAR z wiedzą i kompetencjami Tymona i Macieja oraz ich zespołów - mówi Tomasz Kowalski, przedstawiciel Clar Group w Polsce.

Analizowaliśmy polski rynek fintechowych rozwiązań sprzedażowych od dłuższego czasu. Jesteśmy przekonani, że model działania realizowany przez Loando oraz dotychczasowa strategia Grupy są w pełni spójne z naszymi prognozami co do kierunków rozwoju branży - mówi Kristian Jacobsson, CEO CLAR Group. - Jeszcze w 1Q b.r. zaprezentujemy wspólnie z Zarządem nową strategię działania i rozwoju Grupy - dodaje Kristian Jacobsson. 

Jednym z głównych biznesowych celów Loando jest rozwój oferty i mocniejsza współpraca z bankami w celu wdrożenia nowych kategorii produktowych. Nie zapominamy przy tym o Partnerach z rynku pozabankowego oraz współpracujących z nami wydawcach. Jesteśmy przekonani, że przy wsparciu Clar Group będziemy mogli szybciej i efektywniej wdrażać rozwojowe projekty a także budować nową wartość usług dla Partnerów - komentuje Tymon Zastrzeżyński, Członek Zarządu Loando.

 

Grupa LOANDO

Grupa Loando to ekosystem rozwiązań i podmiotów funkcjonujących w branży consumer finance. Tworzą go, między innymi, lider online’owego rynku brokerów finansowych oraz jedna z największych sieci afiliacyjnych
w Polsce. Grupa Loando działa również na rynkach zagranicznych m.in. w Hiszpanii, Czechach Ukrainie, Rosji
i Meksyku. W Polsce posiada portfel 1,5 miliona klientów i agreguje ofertę ponad 70 instytucji finansowych. Więcej informacji na loandogroup.com 

Clar Group

Clar Group to szwedzki Venture Builder z centralą w Sztokholmie. Swoją aktywność rozpoczął w 2016 roku. Jego założycielami są Kristian Jacobsson oraz Ivar Schmidt, związani z sektorem finansowym
i technologicznym, którzy w swojej karierze założyli kilka firm. Clar Group od kilku lat inwestuj
w fintechowe spółki z branży consumer finance na całym świecie, na wszystkich etapach rozwoju. Inwestycjami zarządza w modelu „hands-on”, wykorzystując swoje globalne środki techniczne, finansowe i operacyjne w celu budowania przewag konkurencyjnych. Obecnie działa na czterech kontynentach, agresywnie rozszerzając swój model biznesowy na rynki Europy Środkowo- Wschodniej. 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: KLANG! Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.