Komunikaty PR

TXM realizuje założenia sprzedażowe

2020-09-21  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Siwek
Tauber Promotion

Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl

Spółka TXM, zarządzająca siecią sklepów dyskontowych opublikowała sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2020 r. Skonsolidowane obroty w tym okresie wyniosły
60,9 mln zł. Natychmiastowa modyfikacja strategii i dostosowanie jej do nowej sytuacji, związanej z pandemią koronawirusa COVID-19, pozwoliła na osiągnięcie zweryfikowanych celów sprzedażowych i wypracowanie w drugim kwartale br. dodatniego wyniku operacyjnego wraz z amortyzacją (EBITDA) na poziomie ponad 2,4 mln zł. W związku z zakończeniem procesu restrukturyzacji Zarząd TXM stara się o uzyskania wsparcia przyznawanego dla dużych firm dotkniętych skutkami pandemii.  

„Wybuch pandemii wymusił konieczność natychmiastowej modyfikacji wdrażanej z sukcesem strategii. W efekcie, na podstawie analizy nowego otoczenia, dokonaliśmy rewizji planu sprzedaży na kolejne miesiące 2020 roku. Dostosowaliśmy do niego poziomy zamówień oraz zagwarantowaliśmy ciągłość dostaw zarówno krajowych jak i importowych. Dzięki temu wyniki drugiego kwartału br. w obszarze sprzedaży są pozytywne. Wypracowaliśmy nadwyżki względem zweryfikowanych założeń. Taka sama sytuacja miała miejsce również w lipcu i sierpniu. Natomiast na początku września wynik minimalnie różnił się od prognoz, w wyniku obniżenia piku sprzedażowego związanego z niższym poziomem zakupów szkolnych i ograniczonym poziomem powrotu dorosłych do biur. Posiadaliśmy również mniejszy poziom zapasów, spowodowany nieco lepszą niż zakładaliśmy sprzedażą w poprzednich miesiącach, który teraz staramy się na bieżąco uzupełniać” - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes TXM S.A.

Wiceprezes podkreślił, że spółka liczy na uzyskanie wsparcia rządowego w ramach tarczy antykryzysowej, co zapewniłoby wzmocnienie majątku obrotowego wykorzystywanego na limity kredytowe oraz dodatkowe zakupy towarów. „W związku z zakończeniem procesu restrukturyzacji przygotowujemy wniosek do PFR w ramach wsparcia dla Dużych Firm dotkniętych skutkami pandemii” - stwierdził Marcin Łużniak.

TXM w pierwszym półroczu br. równie restrykcyjnie podeszło do redukcji kosztów. Dotyczyło to zamknięcia 39 nierentownych (w nowej pandemicznej rzeczywistości) sklepów i zmniejszenia sieci sprzedaży do około 55 tys. m2. Przeprowadzono też m.in. optymalizację kosztów najmu oraz ograniczono koszty marketingu i działalności centrali w tym kosztów magazynowania. Działania podjęte w tym obszarze oceniamy jako skuteczne i zgodne z planami” – dodał Marcin Łużniak. W efekcie wynik netto osiągnięty w bardzo trudnym otoczeniu pierwszego półrocza br. był o 11,3 mln zł lepszy od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie rok wcześniej. W samym drugim kwartale wynik operacyjny z uwzględnieniem amortyzacji (EBITDA) wyniósł ponad 2,4 mln zł, przy przychodach na poziomie 28,8 mln zł. Przychody osiągnięte przez pierwszych sześć miesięcy br. wyniosły łącznie 60,9 mln zł.

„W minionym okresie kluczowe były również działania mające na celu wzrost sprzedaży i marży. Zredefiniowaliśmy nasze działania prosprzedażowe obejmujące zarówno obszar produktu, jak i operacji. W ramach struktury asortymentowej postawiliśmy na towar szybko rotujący, tworzący główną część koszyka zakupowego klienta TXM oraz na towar wysokomarżowy. Nową kolekcję cechuje zdecydowanie wyższa jakość, aktualne trendy w modzie przy zachowaniu poziomu niskich cen ” dodała Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes TXM S.A.

„Kolejnym kamieniem milowym w prowadzonym procesie naprawczym było uprawomocnienie się pod koniec sierpnia br. układu z wierzycielami. Oznaczało to zakończenie procesu restrukturyzacji i rozpoczęcie etapu wykonywania układu. Obecnie naszym głównym celem jest stabilizacja biznesu” – stwierdził Marcin Łużniak.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Trwa rewolucja na rynku płatności cyfrowych Biuro prasowe
2020-10-20 | 10:00

Trwa rewolucja na rynku płatności cyfrowych

Autor: Bartosz Tomczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej polskiego fintechu Provema Bezpieczne i wygodne metody płatności są niezbędne dla rozwoju sektora e-commerce a biorąc pod uwagę
Finanse Jak uporządkować swoje sprawy spadkowe?
2020-10-15 | 12:00

Jak uporządkować swoje sprawy spadkowe?

Czy spisanie testamentu i przekazanie w nim majątku wybranej osobie to zawsze najlepsze rozwiązanie? Co z prawem do zachowku dla najbliższej rodziny? Czy nieruchomość można przekazać komuś
Finanse Spłaty wierzytelności na rzecz Grupy BEST utrzymują się na wysokim poziomie
2020-10-15 | 11:00

Spłaty wierzytelności na rzecz Grupy BEST utrzymują się na wysokim poziomie

Spłaty wierzytelności należne GK BEST w trzecim kwartale 2020 r. wyniosły 80,1 mln zł, a narastająco od początku tego roku sięgnęły 244,3 mln zł. To o odpowiednio 20% i 29% więcej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Ochrona środowiska

Grupa PGE rezygnuje z węgla. Do 2030 roku zainwestuje 75 mld zł w odnawialne źródła energii

PGE to gigant polskiej energetyki, którego portfel w tej chwili w 80 proc. jest oparty na węglu kamiennym i brunatnym. Grupa właśnie ogłosiła, że zamierza sukcesywnie z niego rezygnować na rzecz odnawialnych źródeł energii. Do 2030 roku udział OZE w jej portfelu ma już wynieść 50 proc., głównie dzięki inwestycjom w farmy wiatrowe na Bałtyku i fotowoltaikę. Równolegle zainwestuje też w stopniową dekarbonizację ciepłownictwa i rozwój magazynów energii. W efekcie Grupa Kapitałowa PGE osiągnie neutralność klimatyczną w 2050 roku, czyli nie będzie emitować już ani grama CO2 – wynika z nowej strategii PGE.

Firma

Pracownicy objęci prywatną opieką medyczną o połowę krócej przebywają na zwolnieniu lekarskim. Dla pracodawcy to wymierne korzyści finansowe

1005 zł na jednego pracownika w skali roku – tyle oszczędności może przynieść finansowanie dobrej opieki zdrowotnej przez pracodawcę – wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2020”. Zatrudnieni, którzy mają szybszy i łatwiejszy dostęp do specjalistów, rzadziej korzystają ze zwolnień lekarskich i wykazują się większą efektywnością w pracy. – Nasz raport pokazuje, że inwestycja w zdrowie pracowników opłaca się obu stronom, zarówno zatrudnionym, jak i pracodawcom – mówi Artur Białkowski, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych, członek zarządu Medicover Polska. Najczęstsze problemy zdrowotne, z którymi borykają się osoby czynne zawodowo, to nadciśnienie, wysoki poziom cholesterolu, bóle pleców i otyłość.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Pandemia zmienia modele biznesowe na rynku nieruchomości komercyjnych. Ekologiczne inwestycje zdominują rynek

Mimo pandemii w pierwszej połowie tego roku rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce notował bardzo dobre wyniki. Kryzys i niepewność gospodarcza wpłyną jednak na całoroczny wynik i mniejszy wolumen transakcji inwestycyjnych. Koronawirus zmienił sposób, w jaki projektowane, budowane i wyposażane są budynki biurowe, handlowe i magazynowe. Głównym trendem na rynku pozostaje ekologia – wynika z raportu innogy Polska. Zielone certyfikaty stają się powoli standardem, którego oczekują najemcy nieruchomości.

 

Handel

W Polsce spada jakość obsługi klientów. Najwięcej uwag konsumentów dotyczy kompetencji pracowników i długich kolejek

Po dekadzie wzrostów od trzech lat jakość obsługi klientów na polskim rynku sukcesywnie spada – wynika z cyklicznych badań przeprowadzanych przez Polski Program Jakości Obsługi. W ocenie 1/5 klientów jej jakość jest niezadowalająca. Najczęściej narzekamy m.in. na długi czas obsługi, kolejki i niskie kompetencje pracowników. Złe oceny wynikają też z faktu, że część firm nie nadąża za stale rosnącymi oczekiwaniami konsumentów. W tym roku wpłynęła na nie także pandemia COVID-19, która sprawiła, że zaczęli oni przykładać większą wagę do higieny i bezpieczeństwa.