TXM realizuje założenia sprzedażowe
Spółka TXM, zarządzająca siecią sklepów dyskontowych opublikowała sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2020 r. Skonsolidowane obroty w tym okresie wyniosły
60,9 mln zł. Natychmiastowa modyfikacja strategii i dostosowanie jej do nowej sytuacji, związanej z pandemią koronawirusa COVID-19, pozwoliła na osiągnięcie zweryfikowanych celów sprzedażowych i wypracowanie w drugim kwartale br. dodatniego wyniku operacyjnego wraz z amortyzacją (EBITDA) na poziomie ponad 2,4 mln zł. W związku z zakończeniem procesu restrukturyzacji Zarząd TXM stara się o uzyskania wsparcia przyznawanego dla dużych firm dotkniętych skutkami pandemii.
„Wybuch pandemii wymusił konieczność natychmiastowej modyfikacji wdrażanej z sukcesem strategii. W efekcie, na podstawie analizy nowego otoczenia, dokonaliśmy rewizji planu sprzedaży na kolejne miesiące 2020 roku. Dostosowaliśmy do niego poziomy zamówień oraz zagwarantowaliśmy ciągłość dostaw zarówno krajowych jak i importowych. Dzięki temu wyniki drugiego kwartału br. w obszarze sprzedaży są pozytywne. Wypracowaliśmy nadwyżki względem zweryfikowanych założeń. Taka sama sytuacja miała miejsce również w lipcu i sierpniu. Natomiast na początku września wynik minimalnie różnił się od prognoz, w wyniku obniżenia piku sprzedażowego związanego z niższym poziomem zakupów szkolnych i ograniczonym poziomem powrotu dorosłych do biur. Posiadaliśmy również mniejszy poziom zapasów, spowodowany nieco lepszą niż zakładaliśmy sprzedażą w poprzednich miesiącach, który teraz staramy się na bieżąco uzupełniać” - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes TXM S.A.
Wiceprezes podkreślił, że spółka liczy na uzyskanie wsparcia rządowego w ramach tarczy antykryzysowej, co zapewniłoby wzmocnienie majątku obrotowego wykorzystywanego na limity kredytowe oraz dodatkowe zakupy towarów. „W związku z zakończeniem procesu restrukturyzacji przygotowujemy wniosek do PFR w ramach wsparcia dla Dużych Firm dotkniętych skutkami pandemii” - stwierdził Marcin Łużniak.
TXM w pierwszym półroczu br. równie restrykcyjnie podeszło do redukcji kosztów. Dotyczyło to zamknięcia 39 nierentownych (w nowej pandemicznej rzeczywistości) sklepów i zmniejszenia sieci sprzedaży do około 55 tys. m2. Przeprowadzono też m.in. optymalizację kosztów najmu oraz ograniczono koszty marketingu i działalności centrali w tym kosztów magazynowania. „Działania podjęte w tym obszarze oceniamy jako skuteczne i zgodne z planami” – dodał Marcin Łużniak. W efekcie wynik netto osiągnięty w bardzo trudnym otoczeniu pierwszego półrocza br. był o 11,3 mln zł lepszy od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie rok wcześniej. W samym drugim kwartale wynik operacyjny z uwzględnieniem amortyzacji (EBITDA) wyniósł ponad 2,4 mln zł, przy przychodach na poziomie 28,8 mln zł. Przychody osiągnięte przez pierwszych sześć miesięcy br. wyniosły łącznie 60,9 mln zł.
„W minionym okresie kluczowe były również działania mające na celu wzrost sprzedaży i marży. Zredefiniowaliśmy nasze działania prosprzedażowe obejmujące zarówno obszar produktu, jak i operacji. W ramach struktury asortymentowej postawiliśmy na towar szybko rotujący, tworzący główną część koszyka zakupowego klienta TXM oraz na towar wysokomarżowy. Nową kolekcję cechuje zdecydowanie wyższa jakość, aktualne trendy w modzie przy zachowaniu poziomu niskich cen ” – dodała Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes TXM S.A.
„Kolejnym kamieniem milowym w prowadzonym procesie naprawczym było uprawomocnienie się pod koniec sierpnia br. układu z wierzycielami. Oznaczało to zakończenie procesu restrukturyzacji i rozpoczęcie etapu wykonywania układu. Obecnie naszym głównym celem jest stabilizacja biznesu” – stwierdził Marcin Łużniak.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.