Komunikaty PR

Udział płatności elektronicznych rośnie – czeka nas przyszłość bez gotówki?

2022-02-08  |  11:00
Biuro prasowe
  • Przewiduje się, że globalny rynek płatności cyfrowych wzrośnie w ciągu najbliższych 8 lat niemal o 21 proc., osiągając poziom 361,3 mld dolarów[1].
  • Jak podają analitycy Accenture, do 2023 roku transakcje o wartości 7 bilionów dolarów zostaną przeniesione z płatności gotówkowych na płatności cyfrowe oraz kartą.
  • Według analiz rynkowych, w latach 2020-2025 globalny wolumen płatności bezgotówkowych ma wzrosnąć o ponad 80 proc.[2]
  • Dokąd i w jakim tempie zmierzają płatności cyfrowe? Na to pytanie odpowiada Paweł Działak, CEO & co-founder Tpay, operatora płatności online.

 

Nie ma wątpliwości, że wzrostom na globalnym rynku cyfrowym sprzyja m.in. rosnąca liczba transakcji bezgotówkowych, pandemiczne realia oraz popularność zakupów online. To właśnie e-handel ma największy udział w digital payments – w 2020 r. blisko 80 proc.. Ponadto prognozuje się, że do 2023 r. zakup i sprzedaż towarów oraz usług online pozostanie największym strumieniem przychodów w globalnej branży płatności cyfrowych w kolejnych latach, osiągając wartość transakcji 4,5 biliona dolarów w 2023 roku[3].

- Instrumenty płatnicze rozwijają się niezwykle dynamicznie, a zmiany w upodobaniach konsumentów pokazują, że Polacy są otwarci na nowości i udogodnienia w procesie płatności, wykazując coraz większe zainteresowanie m.in. portfelami elektronicznymi czy urządzeniami typu wearables. Warto także zauważyć jak duże znaczenie w tym obszarze ma zwrot w stronę e-commerce – trend zakupów online przybrał na sile nie tylko wśród konsumentów, ale stał się również jednym z kluczowych w strategiach wielu firm – mówi Paweł Działak, CEO & co-founder Tpay, operatora płatności online.

Wolumen transakcji opłacanych online wciąż się zwiększa. Szacuje się, że dla płatności mobilnych w ciągu dwóch lat (2021–2023) wzrośnie z 26 do 49 miliardów[4], czyli o niemal 90 proc. Konsumenci coraz częściej poszukują nie tylko szybkich i wygodnych rozwiązań płatniczych, ale również takich, które będą umacniały ich pozytywne doświadczenia zakupowe. W ostatnim czasie dużym zainteresowaniem cieszą się m.in. odroczone płatności – szacuje się, że w samych Stanach Zjednoczonych w latach 2022–2028 ich odsetek wzrośnie o blisko 33 proc.[5] Innym popularny trendem, który zdobywa uznanie coraz szerszej grupy konsumentów są zakupy w mediach społecznościowych.

- Social commerce to jeden z tych trendów, które z pewnością będą się umacniać na rynku w najbliższym czasie. Zakupy za pośrednictwem live streamingów czy chatbotów są szybsze i łatwiejsze dla konsumentów, a dla sprzedawców to kanały umożliwiające dotarcie do bardzo konkretnej grupy odbiorców. Rozwijają się także social payments, czyli płatności społecznościowe, które z powodzeniem funkcjonują już w Polsce, a za pierwszym tego typu wdrożeniem stoi Tpay wraz z KODA Bots, proponując bezpieczną płatność BLIKIEM w Messengerze – dodaje Paweł Działak.

Ważne jest, aby instrumenty płatnicze były dostosowane nie tylko do potrzeb konsumentów, ale także dla przedsiębiorców. Intuicyjne i bezpieczne płatności to prawdziwy „must have” zarówno w odczuwaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych, jak i w rozwoju biznesu.

 


[1] Digital Payment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Deployment, By Solution, By Mode of Payment, By Enterprise Size, By End Use, And Segment Forecasts, 2022 – 2030, Grand View Research , Inc

[2] PwC

[3] Dane zebrane przez AksjeBloggen.com

[4] Juniper Research, Contactless Payments: Trends, Opportunities and Market Forecasts 2021-2026

[5] Global Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities Q1 2022 Update ResearchAndMarkets.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.