VeloBank – nowa marka w polskiej bankowości
Nowa strategia VeloBanku na lata 2023-25 jest odpowiedzią na trendy kształtujące współczesne rynki finansowe. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii oraz aktywnemu modelowi partnerstwa w zakresie Green Finance bank planuje rozwój w strategicznych segmentach rynku, tworząc wartość dla interesariuszy. Do końca 2025 roku VeloBank chce pozyskać 400 tys. nowych aktywnych klientów, poprawić profil ryzyka nowej sprzedaży i osiągnąć skumulowany zysk w wysokości 1,5 mld zł. „Świat bardziej Velo” to hasło nowej marki nawiązujące do obietnicy budowy banku w oparciu o takie wartości jak bezpieczeństwo, zrozumienie, transparentność i nowoczesność. Flagowym produktem powstałym w ślad za nową strategią jest rachunek osobisty VeloKonto, który łączy w sobie funkcjonalność, łatwość dostępu i opłacalność.
W swojej nowej strategii VeloBank stawia na pierwszym miejscu obecnych i nowych klientów oraz ich ponadczasowe wartości. Będzie to bank uniwersalny, z którego klienci mogą korzystać na każdym etapie swojego życia, dzięki pełnej gamie nowoczesnych produktów. Jednym z priorytetów banku jest rozwój sieci dystrybucji, w tym kanałów mobilnych oraz uatrakcyjnianie oferty m.in. o kredyty hipoteczne oraz nowoczesne produkty dla segmentu MŚP.
– Tworząc VeloBank chcemy wykorzystać zarówno potencjał organizacji, która jest dziesiątym największym bankiem w kraju, jak i know-how oraz doświadczenie ekspertów w zakresie rozwoju instytucji finansowych w oparciu o najnowsze technologie. Chcemy być bankiem nowoczesnym, odpowiedzialnym społecznie, który rozumie potrzeby swoich klientów oraz oferuje produkty dostosowane do ich potrzeb – mówi Adam Marciniak, Wiceprezes Zarządu, p.o. Prezesa Zarządu VeloBank i dodaje – Ważnym elementem naszej strategii jest również aktywne poszukiwanie partnerów biznesowych i inicjowanie z nimi wspólnych, obopólnie korzystnych projektów m.in. w segmencie Green Finance.
Nowa oferta VeloBank
Rebrandingowi VeloBank towarzyszy kampania wizerunkowa, prezentującą markę pod hasłem „Świat bardziej Velo” oraz jej ofertę. Jednym z flagowych produktów jest VeloKonto, produkt pozwalający na realne oszczędności. Za zakupy kartą, telefonem z kartą wirtualną lub BLIK można zyskać nawet do 600 zł, które będą odkładane na wysokooprocentowany rachunek oszczędnościowy VeloSkarbonka (8 proc. do kwoty 3 tys. zł).
– VeloKonto to dla nas pierwszy krok w kierunku budowania stabilnej pozycji VeloBanku na rynku consumer finance. Chcemy, aby nasza oferta była atrakcyjna dla obecnych, jak i przyszłych klientów dzięki korzystnym warunkom oraz nowoczesnym kanałom kontaktu z bankiem. Stawiamy mocny akcent zarówno na bankowość elektroniczną i mobilną, których nowe odsłony zaprezentujemy w nadchodzących miesiącach, jak i rozwój sieci oddziałów. Intensyfikujemy również prace nad rozwojem oferty opartej o hiperpersonalizację, co pozwoli nam na jeszcze lepsze zrozumienie potrzeb klientów i zaoferowanie im produktów oraz usług w oparciu o ich indywidualne preferencje. Bliskie jest nam podejście biznesowe znane z fintechów i wykorzystujemy je w rozwoju naszej instytucji – podkreśla Adrian Adamowicz, Członek Zarządu ds. produktu i sieci sprzedaży.
Bank zaoferuje klientom pełną gamę produktów finansowych. Już 21 listopada wprowadzona została atrakcyjna oferta kont oszczędnościowych i lokat. Natomiast w pierwszym kwartale 2023 roku bank zaproponuje kredyt hipoteczny. Wdrożony zostanie również nowy, efektywny proces kredytowy, odświeżona zostanie oferta dla sektora MŚP oraz rozszerzona oferta produktów inwestycyjnych. Bank zakłada, że do końca 2023 roku pozyska 150 tys. nowych aktywnych klientów, a do 2025 roku łącznie 400 tys.
Aspiracje i plany biznesowe
VeloBank to nowa marka na polskim rynku finansowym, która zaczyna swoją historię z czystą kartą. W perspektywie najbliższych trzech lat aspiracją banku jest wypracowanie skumulowanego zysku na poziomie 1,5 mld zł. Ponadto, bank planuje w sposób zrównoważony zwiększać wolumen sprzedaży produktów Green Finance m.in. w oparciu o nowe linie produktowe – aż do 1 mld zł w 2025 roku. W ramach zielonej transformacji VeloBank planuje partnerstwa w programach rządowych oparte na wsparciu klientów w pozyskaniu dotacji oraz partnerstwa z firmami oferującymi doradztwo technologiczne i wykonanie instalacji. Rozwój tej linii jest zgodny z wizją odpowiedzialnego biznesu, bliskiego wartościom VeloBanku. Planowana poprawa zdolności przychodowych oraz zatrzymanie przyszłych zysków są kluczowe w strategii budowania pozycji kapitałowej. Na koniec 2025 roku bank planuje osiągnąć poziom wskaźnika TCR >10%.
Ważnym obszarem jest również stała poprawa kosztów ryzyka produktów kredytowych. W tym zakresie VeloBank skoncentruje się na kluczowym z tego punktu widzenia obszarze, tj. kredytach gotówkowych. Do końca 2025 roku planowane jest obniżenie wskaźnika EL dla nowej sprzedaży kredytów gotówkowych z poziomu 4% do 2,5%.
W pierwszym kwartale 2023 roku zmieni się aplikacja mobilna banku. W związku z planem rozwoju oferty skierowanej do bardziej świadomych cyfrowo klientów, bank będzie kontynuował intensywne prace w zakresie dalszego unowocześniania kanałów cyfrowych, w tym przede wszystkim bankowości mobilnej. Celem jest stałe zwiększanie możliwości obsługi oraz akwizycji produktów bankowych z poziomu kanałów zdalnych i wykorzystanie przewag konkurencyjnych wynikających z zastosowania nowoczesnych technologii, w tym algorytmów sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji.

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.