W jakich branżach faktoring sprawdza się najlepiej?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Faktoring to jeden z instrumentów finansowych, który może przynieść wymierne korzyści różnym sektorom gospodarki. Większość przedsiębiorstw fakturujących swoich kontrahentów za dostarczone towary lub usługi może zamienić swoje należności w błyskawicznie dostępne środki na koncie. W ciągu trzech kwartałów 2023 roku ponad 25 tysięcy klientów firm faktoringowych zrzeszonych w Polskim Związku Faktorów zamieniło swoje faktury na gotówkę i przekazało do sfinansowania prawie 20 milionów dokumentów płatniczych. Korzystają z tego z powodzeniem zarówno producenci, jak i usługodawcy. Istnieją jednak sektory, w których faktoring może przynieść największe korzyści.
Jak wynika z analiz PZF, finansowanie w formie faktoringu wybierają przeważnie firmy dystrybucyjne oraz produkcyjne, stanowiąc nawet 80% klientów korzystających z usług faktoringowych w Polsce. W sektorze produkcji przemysłowej, gdzie długie cykle produkcyjne i terminowe płatności są powszechne, faktoring może pomóc w zabezpieczeniu płynności finansowej i gwarantować zdolność do finansowania bieżących operacji. Długie terminy płatności za towary są także zjawiskiem powszechnym dla sektora dystrybucji i handlu, zwłaszcza detalicznego.
Zabezpieczenie płynności finansowej i środków na rozwój to istotne narzędzie w rozwoju branż usługowych. Podmioty świadczące opiekę medyczną mogą dzięki temu finansować wydłużone należności od ubezpieczycieli, a kancelarie prawne czy firmy marketingowe skrócić długie cykle płatnicze, często zawarte w umowach na obsługę. Faktoring umożliwia szybki dostęp do gotówki także przewoźnikom i firmom transportowym, gdzie odroczone terminy płatności znacząco wpływają na kondycję finansową tych przedsiębiorców.
Często nie sama tylko branża, ale struktura danego biznesu wpływa na potencjał korzyści, jakie czerpie dana firma korzystająca z usług faktoringu. Pewnym wyzwaniem będą podmioty, które są szczególnie wrażliwe na zmiany koniunkturalne lub cykle sezonowe. Nie zmienia to faktu, że po odpowiedniej ocenie ryzyk, doświadczony faktor jest w stanie zaproponować odpowiednią ofertę faktoringu, która wesprze kondycję finansową takiego przedsiębiorcy – mówi Dorota Dąbalewska, członkini zarządu i dyrektorka ds. ryzyka w BNP Paribas Faktoring.
Faktoring jest elastycznym narzędziem finansowym, które może być dostosowane do specyficznych potrzeb różnych branż. Korzyści z finansowania faktur odczuwają zarówno startupy i mikroprzedsiębiorstwa, jak i średni i najwięksi producenci oraz dystrybutorzy. Usługi faktoringu pomagają lepiej zarządzać przepływami pieniężnymi, zwłaszcza w sytuacjach, w których konieczne są szybkie inwestycje w rozwój, zakup nowego sprzętu czy pokrycie innych bieżących kosztów operacyjnych. Outsourcing obsługi należności do firmy faktoringowej pozwala przedsiębiorstwu skoncentrować się na głównym obszarze działalności, poprawiając jego efektywność operacyjną.

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.