WAKACJE NIE DLA FRANKOWICZÓW

Andrzej Bromski
Bromo
ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl
Sytuacja kredytobiorców w Polsce pogarsza się z dnia na dzień: inflacja rośnie w zaskakującym tempie, stopy procentowe idą drastycznie w górę przez co raty kredytów osiągają kolosalne kwoty. Szczególnie odczuwają to osoby posiadające pożyczki we frankach szwajcarskich. Ile jeszcze może potrwać ta sytuacja? Co mogą zrobić posiadacze kredytów we frankach, których nie dotyczą rządowe wakacje kredytowe? O tym opowie Pan Krzysztof Węgrzyński – adwokat z Trenda Group.
Ciężka sytuacja “frankowiczów”
Kredytobiorcy, a w szczególności frankowicze bardzo dotkliwie odczuwają skutki rosnącej inflacji a co za tym idzie podwyżek stóp procentowych, zwłaszcza, że wprowadzane odgórnie rozwiązania w postaci tzw. “rządowych wakacji kredytowych” ich nie dotyczą. Co więcej; jeśli chodzi o “frankowiczów” znaczenie mają także rosnące wskaźniki stóp procentowych w “ojczyźnie” franka – czyli Szwajcarii:
Wzrost stopy kredytowej w Szwajcarii ma bezpośredni wpływ oraz przełożenie na kwotę kredytu jaką muszą zapłacić kredytobiorcy mający kredyt we frankach szwajcarskich w Polsce. Uważam, iż pomysł aby pominąć kredytobiorców mających kredyt we frankach jest niesprawiedliwy, ponieważ to oni dodatkowo uzależnieni są od wahania kursu właśnie tej waluty. Innymi słowy muszą brać pod uwagę więcej czynników niż osoby posiadające kredyt w złotówkach
– mówi Pan Krzysztof Węgrzyński, adwokat z firmy Trenda Group
Obecnie frankowicze mają takie same narzędzia jak osoby posiadające kredyt w złotówkach, aby choć trochę ulżyć swojemu portfelowi i odetchnąć od szalejących rat kredytów. Mogą oni skorzystać z bankowych wakacji kredytowych, oczywiście jeżeli nie korzystali z takiego rozwiązania wcześniej. Istnieje również szereg innych wariantów jakie mogą podjąć frankowicze w takiej sytuacji.
Jednym z takich rozwiązań jest skonsultowanie umowy z prawnikiem, który wskaże dalszy kierunek możliwości podjęcia działania, oprócz wniosku o odroczenie płatności. Prawnik może wskazać następujące możliwości:
- Ugoda z bankiem
- Unieważnienie umowy w sądzie
- Odfrankowienie – czyli wyeliminowanie postanowień dotyczących obcej waluty
Co można by zrobić?
Wzrastającą stopy procentowe, inflacja niewątpliwie utrudniają życie osobom posiadającym kredyt we frankach. Pojawia się pytanie, co można by zmienić, jakie zmiany wprowadzić by realnie pomóc kredytobiorcom:
Uważam, że rozwiązanie, które ułatwiłoby życie frankowiczom, to zmiejszenie lub wyeliminowanie oprocentowania w produktach kredytowych. Gdyby kredytobiorcy mieli stałe oprocentowanie kredytu, to ewentualne podwyżki stóp procentowych nie miałyby wpływu na wysokość rat a banki byłyby również obarczone ryzykiem. W tej chwili ryzyko to przerzucone jest głownie na barki kredytobiorcy – podkreśla Pan Krzysztof Węgrzyński, adwokat w Trenda Group
Podsumowując, nastały ciężkie czasy dla kredytobiorców, ale istnieje szereg rozwiązań, z których mogą oni skorzystać, aby nie musieli martwić się o rosnącą inflację, czy stopy procentowe.
***
TRENDA GROUP – to firma doradcza powstała w 2010 roku, w ramach której obecnie funkcjonują trzy spółki z siedzibą w Warszawie. Specjaliści Trenda Group posiadają bogate doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych, obsłudze prawnej czy kompleksowym zarządzaniu należnościami. Przez ponad 10 lat działalności przedstawiciele firmy uczestniczyli w kilkuset projektach, które dotyczyły polskich i zagranicznych podmiotów. Firma ma charakter butikowy.

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.