Komunikaty PR

Wiemy, w co Polacy będę inwestować w 2023 roku. Dane zaskakują

2022-09-29  |  01:00
Biuro prasowe

Wysoka inflacja, a co za tym idzie – spadająca wartość pieniądza – mobilizują Polaków do inwestowania. Analitycy PROFIT Development, dewelopera z blisko 20-letnim doświadczeniem, sprawdzili, w co będą inwestować konsumenci w 2023 roku. Na topie będą prestiżowe nieruchomości w atrakcyjnych lokalizacjach, dobra luksusowe, biżuteria i kamienie szlachetne, a także… złoto. Zdaniem inwestorów – kluczowe jest dywersyfikowanie źródeł przychodów, a także inwestycji.

Mogłoby się wydawać, że wysoka inflacja i rosnące ceny dóbr oraz usług zniechęcą Polaków do inwestowania. Nic bardziej mylnego. Coraz więcej osób chce bezpiecznie lokować zgromadzone środki pieniężne. Konsumenci wybierają pewne inwestycje w nieruchomości czy złoto. Powoli w zapomnienie odchodzą inwestycje w kryptowaluty. Dlaczego? Zdaniem analityków PROFIT Development, rynek kryptowalut sukcesywnie traci na wartości począwszy od listopada 2021 roku. Straty inwestorów, którzy zdecydowali się postawić na cyfrowe pieniądze, sięgają setek milionów dolarów. W co więc inwestować, by mieć pewność zwrotu? Analitycy przygotowali zestawienie. Oto lista najbardziej lukratywnych inwestycji, na które postawią Polacy w przyszłym roku.

  • Dobra luksusowe
  • Prestiżowe nieruchomości
  • Biżuteria i kamienie szlachetne
  • Złoto

Sprawdźmy, dlaczego akurat te obszary będą się cieszyć największym zainteresowanie, inwestorów.

Dobra luksusowe na topie

Łączna wartość rankingu stu najcenniejszych światowych marek Kantar Brands z 2022 r. wzrosła o 23 proc., osiągając prawie 8,7 biliona dolarów. Sektorowi nie zaszkodziły inflacja i niepewna sytuacja gospodarcza. Do najcenniejszych marek zalicza się Apple, którego wartość jest wyceniana na 947 miliardów dolarów, a tuż za nią plasuje się Google – jego wartość to 820 miliardów dolarów. Najszybciej rozwijającą się marką jest Cartier, którego wartość wzrosła o 88 proc. Marki i dobra luksusowe bardzo wolno tracą na wartości – to pewna inwestycja, a sam rynek jest odporny na perturbacje związane z niepewną sytuacją gospodarczą. Zdaniem analityków, mając to na uwadze, Polacy w 2023 roku będą chętnie inwestować właśnie w dobra luksusowe.

Inwestycje w nieruchomości premium

Trendy na rynkach Stanów Zjednoczonych wyraźnie wskazują nieruchomości jako pewną inwestycję. Widoczne są dwa rodzaje zarządzania majątkiem z kategorii „real estate”: zakup i sprzedaż z marżą lub najem długoterminowy. Na rodzimym rynku będą zyskiwać na popularności nieruchomości z kategorii premium.

 – Inwestowanie w nieruchomości pozwala na bezpieczne lokowanie kapitału. To pewny rynek, a wartość domów czy mieszkań sukcesywnie rośnie – mówi Agnieszkę Pachulska, dyrektor oddziału Warszaw PROFIT Development. – Polacy coraz chętniej inwestują w mieszkania zlokalizowane w dużych miastach, ale w zielonym otoczeniu. Przykładem może być osiedle Hemara na warszawskiej Białołęce. Na topie są jasne, ustawne i komfortowe mieszkania 1-,
2-, 3- i 4-pokojowe, o metrażach od 25 m2 do 102 m2.

Deweloper podkreśla, że perspektywiczną inwestycją są także lokale usytuowane w centrum miasta. Przykładem może być inwestycja we Wrocławiu przy ulicy Braniborskiej. Mieszkania w dobrej lokalizacji to świetna inwestycja także na najem.

Biżuteria, kamienie szlachetne, złoto

Za pewne inwestycje uważa się biżuterię, kamienie szlachetne i czyste złoto. W ostatnich miesiącach złoto notuje stałe wzrosty. Zdaniem inwestorów lokowanie środków w ten kruszec to pewne zabezpieczenie przed spadkiem wartości pieniądza.

W co zatem inwestować spośród wymienionych możliwości? Wszystko zależy od zasobności portfela. Według badania Assay Index, co drugi Polak posiada oszczędności w wysokości ok. 30 tysięcy złotych, zaś 6 proc. zgromadziło na koncie więcej niż 100 tysięcy złotych. I to właśnie ta ostatnia grupa może pozwolić sobie na inwestowanie w dobra wysokiej jakości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu Biuro prasowe
2025-08-18 | 11:00

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Na rynku kryptowalut trwa hossa, a w związku z opublikowaniem danych o inflacji oraz rosnącym prawdopodobieństwem obniżki stóp procentowych przez amerykański
Finanse Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?
2025-08-14 | 06:00

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

W świecie, gdzie decyzje finansowe coraz częściej podejmowane są pod wpływem 30-sekundowego wideo z social mediów, rozpoznanie rzetelnych źródeł wiedzy inwestycyjnej
Finanse Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
2025-08-08 | 20:30

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA

Większość z pięciu największych kryptowalut - z wyjątkiem Solany - utrzymuje wyraźnie dodatni wynik od początku roku po powrocie do poziomów sprzed ostatniej fazy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.