Komunikaty PR

Wyniki Santander Leasing - wzrost o 8 proc. r/r w segmencie maszyn i urządzeń

2022-07-28  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Jak podaje ZPL w pierwszym półroczu 2022 r. branża leasingowa sfinansowała środki trwałe o łącznej wartości ponad 41,6 mld zł (-2,8 proc. r/r). Na tle rynku przyzwoicie wypadł Santander Leasing, który sfinansował inwestycje o łącznej wartości 3,2 mld zł (-2,7 proc r/r) i odnotowując przy tym spory wzrost w całym segmencie maszyn i urządzeń (+8 proc. r/r).

 

Na wyniki branży leasingowej w dalszym ciągu mają wpływ duże trudności w dostępności przedmiotów, komponentów do nich oraz surowców.


- Za nami trudne i pełne wyzwań 6 miesięcy. Po zeszłorocznym wzroście rynek leasingu wyhamował. Widzimy spowolnienie prawie we wszystkich głównych kategoriach finansowanych aktywów. Oczywiście wynika to z mocno ograniczonej dostępności przedmiotów na rynku, niesprzyjającego otoczenia makroekonomicznego oraz niepewności związanej z wojną w Ukrainie – wskazuje Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. - Jak wskazują analitycy w polskiej gospodarce widać coraz więcej dowodów na to, że rozpoczęło się spowolnienie, które prawdopodobnie obniży wzrost PKB do około 1 proc. r/r na koniec 2022 r. i nieco poniżej zera na początku 2023 r. Obserwowane są jednak szanse na stopniowe ożywienie w dalszej części przyszłego roku, jeśli zostaną odblokowane środki z KPO i ustabilizuje się sytuacja w Ukrainie, jak i sytuacja na rynku źródeł energii – dodaje.

Maszyny i urządzenia napędzają wyniki SL

 

W tej kategorii rynek leasingu odnotował wynik na poziomie 12,2 mld zł (10 proc. r/r). Motorem napędowym zarejestrowanych wyników przez Santander Leasing w pierwszym półroczu był segment maszyn i urządzeń, gdzie spółka od lat umacnia swoją pozycję, a finansowanie inwestycji wyniosło ponad 1,5 mld zł (+8 proc. r/r). Największy udział w tym wyniku miały maszyny rolnicze, maszyny i urządzenia do obróbki metali, sprzęt budowlany, maszyny poligraficzne, maszyny do produkcji tworzyw sztucznych oraz sprzęt medyczny.

 

- W celu zwiększenia impulsów do realizacji inwestycji w tym segmencie, w kluczowym dla nas rynku jakim jest sektor rolniczy, postanowiliśmy jeszcze mocniej zwiększyć dostępność finansowania dla klientów agro, zwiększając dostępność finansowania w ramach uproszczonych procedur. Dla naszych klientów mamy dostępną ofertę,
w której możliwe jest zrealizowanie inwestycje w trybie uproszczonym nawet do kwoty 700 tys. zł. Chcemy utrzymać największy udział w rynku w finansowaniu polskiego rolnictwa, tak istotnego z perspektywy polskiej gospodarki
– mówi Mariusz Włodarczyk.

 

Segment pojazdów w dół


Cały rynek leasingu odnotował widoczny, co zrozumiałe, spadek w finansowaniu pojazdów, gdzie jego wartość wyniosła 27,8 mld zł (-6,9 proc. r/r). W przypadku Santander Leasing finansowanie tego segmentu odnotował poziom ponad 1,6 mld zł (-11 proc. r/r).


- Sytuacja na rynku pojazdów obecnie stanowi dla całej branży ogromne wyzwanie. Tylko od stycznia do maja br. łączna liczba rejestracji pojazdów w UE spadła o 13,7 proc. r/r. Spadki sprzedaży odnotowano na większości rynków, w tym na czterech głównych: we Włoszech (-24,3 proc.), Francji (-16,9 proc.), Hiszpani (-11,5 proc.) i Niemczech (-9,3 proc.) – mówi Jakub Poręcki, dyrektor zarządzający, obszar małych i średnich przedsiębiorstw w Santander Leasing - Z uwagi na mniejszą dostępność pojazdów wzrasta za to ilość umów na leasingowane pojazdy z możliwością późniejszego terminu odbioru – dodaje.


Santander Leasing minimalizuje spadki, biorąc pod uwagę słabszą kondycję branży motoryzacyjnej, konsekwentnym finansowaniem zielonych inwestycji i nadal bardzo dynamicznie rośnie w tej kategorii. W niskoemisyjnym transporcie (pojazdy elektryczne i hybrydowe) odnotowany został wzrost dynamiki
na poziomie aż +173 proc. r/r, a paneli fotowoltaicznych +140 proc. r/r.

 

- Przystąpiliśmy do programu dopłat rządowych do samochodów zeroemisyjnych - Mój Elektryk. Dzięki ofercie leasingu klienci mają możliwość skorzystania z dopłaty do 27 tys. zł do osobowego samochodu elektrycznego, lub nawet do 70 tys. zł do samochodu dostawczego, co jednocześnie dostarcza przedsiębiorcom kolejnego impulsu do nabywania ekopojazdów – podsumowuje Jakub Poręcki.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu Biuro prasowe
2025-08-18 | 11:00

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Na rynku kryptowalut trwa hossa, a w związku z opublikowaniem danych o inflacji oraz rosnącym prawdopodobieństwem obniżki stóp procentowych przez amerykański
Finanse Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?
2025-08-14 | 06:00

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

W świecie, gdzie decyzje finansowe coraz częściej podejmowane są pod wpływem 30-sekundowego wideo z social mediów, rozpoznanie rzetelnych źródeł wiedzy inwestycyjnej
Finanse Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
2025-08-08 | 20:30

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA

Większość z pięciu największych kryptowalut - z wyjątkiem Solany - utrzymuje wyraźnie dodatni wynik od początku roku po powrocie do poziomów sprzed ostatniej fazy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.