Komunikaty PR

YOUSIGN wchodzi do Polski wyznaczając nowe standardy w podpisie elektronicznym

2022-03-18  |  09:45
Biuro prasowe

Pandemia Covid-19 przyspieszyła digitalizację w firmach. Nadal jednak bezpieczny i szybki cyfrowy obieg dokumentów stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza dla mniejszych podmiotów. Yousign chce wesprzeć mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa w tym obszarze. Europejski lider na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami wchodzi do Polski ze swoim chmurowym rozwiązaniem.

Yousign to dostawca rozwiązań cyfrowych dla MŚP oraz mikrofirm, które umożliwiają natychmiastowe i bezpieczne wysyłanie, podpisywanie oraz śledzenie wszystkich rodzajów dokumentów. Za pośrednictwem stworzonej przez startup platformy, w 2021 roku sygnowano średnio 3 miliony dokumentów miesięcznie. Dla porównania, w 2020 roku było to „tylko” 800 tysięcy na miesiąc.

Przedsiębiorstwo po sukcesach na rodzimym, francuskim rynku, weszło z usługą na rynki niemiecki oraz włoski. Z platformy SaaS (Software as a Service) firmy, w formie subskrypcji, korzysta już 9 000 podmiotów, a zapotrzebowanie na bezpieczny podpis cyfrowy rośnie. Od tego roku rozwiązania dostawcy dostępne są również w Polsce, gdzie według raportu PARP[1], aż 99,8% firm stanowią mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.

Co ważne, Yousign jest zaufaną stroną trzecią (tzw. TTP – Trusted Third Party) i posiada certyfikat eIDAS (electronic IDentification, Authentication and Trust Services) wydany przez Komisję Europejską, standaryzujący przepisy dotyczące identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji cyfrowych. Gwarantuje także bezpieczeństwo danych osobowych zgodnie z europejskim rozporządzeniem RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych).

Yousign wspiera MŚP w ich cyfryzacji

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Yousign we Francji, dla 66% małych i średnich przedsiębiorstw oraz 56% dużych dematerializacja stanowi poważny problem. Zrezygnowanie z dokumentów w wersji papierowej na rzecz elektronicznej wymaga odpowiednich kompetencji cyfrowych oraz narzędzi technologicznych i prawnych. Właściciele firm często nie decydują się na ten krok, bojąc się m.in. skomplikowanego procesu i potencjalnych, kosztownych błędów. Nie inaczej jest w Polsce – raport PARP potwierdza, że mniejsze przedsiębiorstwa znacznie rzadziej wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Misją Yousign jest demokratyzacja podpisu elektronicznego i wspieranie przedsiębiorstw w procesie cyfryzacji. Startup upraszcza zarządzanie dokumentami i umowami, a tym samym pomaga zwiększać wydajność pracy klientów. Znaczne usprawnienie części administracyjnej pozwala specjalistom skoncentrować się na zadaniach o większej wartości dodanej. To szczególnie istotne w przypadku firm jedno- czy kilkuosobowych, niedysponujących oddzielnym działem zajmującym się umowami.

Dzięki naszej platformie 75% zaproszeń do podpisu elektronicznego jest wysyłanych w czasie krótszym niż 5 minut, a 70% dokumentów podpisywanych w ciągu godziny. Nieprzyjemna „papierkowa robota” zostaje przeniesiona do komputera i można wykonać ją zdecydowanie sprawniej. Nasz e-podpis jest nie tylko szybki, ale też pozwala uporządkować dokumenty – mówi Paweł Zawisza, Country Manager Poland w Yousign.

Elektroniczny podpis stworzony z myślą o MŚP

Yousign to prosta i bezpieczna aplikacja webowa, która przyspiesza i ułatwia sposób składania podpisu elektronicznego dla MŚP. Upraszcza i optymalizuje procesy administracyjne firm, pomagając im w dematerializacji zarządzania dokumentami poprzez zautomatyzowanie procesu. Działa zarówno na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet), jak i komputerach.

Utworzenie konta trwa mniej niż dwie minuty, a pulpit nawigacyjny umożliwia natychmiastowy dostęp do dokumentów i sprawdzenie, czy zostały one podpisane przez sygnatariuszy/odbiorców. Jeśli nie, można zaplanować automatyczne przypomnienia. Przed złożeniem podpisu możliwe jest dodanie dodatkowych elementów, np. prośby o zgodę na warunki umowy czy też usługi. Sama obsługa jest intuicyjna, dzięki czemu nauka systemu zajmuje kilka minut i jest dostępna dla każdego, nawet osób mniej obeznanych z nowinkami technologicznymi.

Yousign umożliwia również zintegrowanie elektronicznego podpisu z narzędziami wykorzystywanymi wewnątrz danej firmy poprzez API.

Szybki rozwój na europejskich rynkach

Yousign to główny europejski gracz na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami. Dzięki pozyskaniu funduszy w wysokości 30 mln euro w czerwcu 2021 r. rozwój firmy znacznie przyspieszył – na koniec 2021 roku startup mógł pochwalić się 2,5-krotnym wzrostem rok do roku. Tym samym stał się najprężniej rozwijającą się firmą w dziedzinie podpisu elektronicznego w Europie. Uzyskane środki w całości przeznaczone są na rozwój platformy. Już teraz nowe funkcje oraz szablony dokumentów dodawane są średnio raz na miesiąc.

Dajemy sobie 3 lata na zajęcie wiodącej pozycji na rynku europejskim. Chcemy umożliwić wszystkim firmom, niezależnie od ich wielkości i sektora, dostęp do podpisu elektronicznego. Będziemy wspierać naszymi rozwiązaniami cyfrową transformację MŚP, aby usprawnić ich działalność i uwolnić potencjał zespołów – mówi Luc Pallovidino, współzałożyciel Yousign.

Przedsiębiorstwo planuje do 2024 r. osiągnąć liczbę 50 000 klientów w całej Europie. Równolegle z rozwojem zewnętrznym, Yousign intensywnie rozbudowuje także swoje zasoby ludzkie. Obecnie firma zatrudnia 150 pracowników, w 2022 roku zatrudni ponad 130 dodatkowych osób.


[1] https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/raport-o-stanie-sektora-malych-i-srednich-przedsiebiorstw-w-polsce-2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie Biuro prasowe
2025-07-17 | 06:00

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Dzisiaj zarządzanie firmą to znacznie więcej niż troska o produkcję, sprzedaż czy świadczenie usług. Przedsiębiorca, który chce skutecznie się rozwijać i utrzymać
Finanse Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
2025-07-09 | 14:40

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Zakupy internetowe zapewniają dużą wygodę. Nie trzeba jeździć po sklepach w różnych lokalizacjach, by znaleźć coś dla siebie. To duża oszczędność czasu
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.