Komunikaty PR

YOUSIGN wchodzi do Polski wyznaczając nowe standardy w podpisie elektronicznym

2022-03-18  |  09:45
Biuro prasowe

Pandemia Covid-19 przyspieszyła digitalizację w firmach. Nadal jednak bezpieczny i szybki cyfrowy obieg dokumentów stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza dla mniejszych podmiotów. Yousign chce wesprzeć mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa w tym obszarze. Europejski lider na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami wchodzi do Polski ze swoim chmurowym rozwiązaniem.

Yousign to dostawca rozwiązań cyfrowych dla MŚP oraz mikrofirm, które umożliwiają natychmiastowe i bezpieczne wysyłanie, podpisywanie oraz śledzenie wszystkich rodzajów dokumentów. Za pośrednictwem stworzonej przez startup platformy, w 2021 roku sygnowano średnio 3 miliony dokumentów miesięcznie. Dla porównania, w 2020 roku było to „tylko” 800 tysięcy na miesiąc.

Przedsiębiorstwo po sukcesach na rodzimym, francuskim rynku, weszło z usługą na rynki niemiecki oraz włoski. Z platformy SaaS (Software as a Service) firmy, w formie subskrypcji, korzysta już 9 000 podmiotów, a zapotrzebowanie na bezpieczny podpis cyfrowy rośnie. Od tego roku rozwiązania dostawcy dostępne są również w Polsce, gdzie według raportu PARP[1], aż 99,8% firm stanowią mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.

Co ważne, Yousign jest zaufaną stroną trzecią (tzw. TTP – Trusted Third Party) i posiada certyfikat eIDAS (electronic IDentification, Authentication and Trust Services) wydany przez Komisję Europejską, standaryzujący przepisy dotyczące identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji cyfrowych. Gwarantuje także bezpieczeństwo danych osobowych zgodnie z europejskim rozporządzeniem RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych).

Yousign wspiera MŚP w ich cyfryzacji

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Yousign we Francji, dla 66% małych i średnich przedsiębiorstw oraz 56% dużych dematerializacja stanowi poważny problem. Zrezygnowanie z dokumentów w wersji papierowej na rzecz elektronicznej wymaga odpowiednich kompetencji cyfrowych oraz narzędzi technologicznych i prawnych. Właściciele firm często nie decydują się na ten krok, bojąc się m.in. skomplikowanego procesu i potencjalnych, kosztownych błędów. Nie inaczej jest w Polsce – raport PARP potwierdza, że mniejsze przedsiębiorstwa znacznie rzadziej wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Misją Yousign jest demokratyzacja podpisu elektronicznego i wspieranie przedsiębiorstw w procesie cyfryzacji. Startup upraszcza zarządzanie dokumentami i umowami, a tym samym pomaga zwiększać wydajność pracy klientów. Znaczne usprawnienie części administracyjnej pozwala specjalistom skoncentrować się na zadaniach o większej wartości dodanej. To szczególnie istotne w przypadku firm jedno- czy kilkuosobowych, niedysponujących oddzielnym działem zajmującym się umowami.

Dzięki naszej platformie 75% zaproszeń do podpisu elektronicznego jest wysyłanych w czasie krótszym niż 5 minut, a 70% dokumentów podpisywanych w ciągu godziny. Nieprzyjemna „papierkowa robota” zostaje przeniesiona do komputera i można wykonać ją zdecydowanie sprawniej. Nasz e-podpis jest nie tylko szybki, ale też pozwala uporządkować dokumenty – mówi Paweł Zawisza, Country Manager Poland w Yousign.

Elektroniczny podpis stworzony z myślą o MŚP

Yousign to prosta i bezpieczna aplikacja webowa, która przyspiesza i ułatwia sposób składania podpisu elektronicznego dla MŚP. Upraszcza i optymalizuje procesy administracyjne firm, pomagając im w dematerializacji zarządzania dokumentami poprzez zautomatyzowanie procesu. Działa zarówno na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet), jak i komputerach.

Utworzenie konta trwa mniej niż dwie minuty, a pulpit nawigacyjny umożliwia natychmiastowy dostęp do dokumentów i sprawdzenie, czy zostały one podpisane przez sygnatariuszy/odbiorców. Jeśli nie, można zaplanować automatyczne przypomnienia. Przed złożeniem podpisu możliwe jest dodanie dodatkowych elementów, np. prośby o zgodę na warunki umowy czy też usługi. Sama obsługa jest intuicyjna, dzięki czemu nauka systemu zajmuje kilka minut i jest dostępna dla każdego, nawet osób mniej obeznanych z nowinkami technologicznymi.

Yousign umożliwia również zintegrowanie elektronicznego podpisu z narzędziami wykorzystywanymi wewnątrz danej firmy poprzez API.

Szybki rozwój na europejskich rynkach

Yousign to główny europejski gracz na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami. Dzięki pozyskaniu funduszy w wysokości 30 mln euro w czerwcu 2021 r. rozwój firmy znacznie przyspieszył – na koniec 2021 roku startup mógł pochwalić się 2,5-krotnym wzrostem rok do roku. Tym samym stał się najprężniej rozwijającą się firmą w dziedzinie podpisu elektronicznego w Europie. Uzyskane środki w całości przeznaczone są na rozwój platformy. Już teraz nowe funkcje oraz szablony dokumentów dodawane są średnio raz na miesiąc.

Dajemy sobie 3 lata na zajęcie wiodącej pozycji na rynku europejskim. Chcemy umożliwić wszystkim firmom, niezależnie od ich wielkości i sektora, dostęp do podpisu elektronicznego. Będziemy wspierać naszymi rozwiązaniami cyfrową transformację MŚP, aby usprawnić ich działalność i uwolnić potencjał zespołów – mówi Luc Pallovidino, współzałożyciel Yousign.

Przedsiębiorstwo planuje do 2024 r. osiągnąć liczbę 50 000 klientów w całej Europie. Równolegle z rozwojem zewnętrznym, Yousign intensywnie rozbudowuje także swoje zasoby ludzkie. Obecnie firma zatrudnia 150 pracowników, w 2022 roku zatrudni ponad 130 dodatkowych osób.


[1] https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/raport-o-stanie-sektora-malych-i-srednich-przedsiebiorstw-w-polsce-2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.