Komunikaty PR

YOUSIGN wchodzi do Polski wyznaczając nowe standardy w podpisie elektronicznym

2022-03-18  |  09:45
Biuro prasowe

Pandemia Covid-19 przyspieszyła digitalizację w firmach. Nadal jednak bezpieczny i szybki cyfrowy obieg dokumentów stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza dla mniejszych podmiotów. Yousign chce wesprzeć mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa w tym obszarze. Europejski lider na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami wchodzi do Polski ze swoim chmurowym rozwiązaniem.

Yousign to dostawca rozwiązań cyfrowych dla MŚP oraz mikrofirm, które umożliwiają natychmiastowe i bezpieczne wysyłanie, podpisywanie oraz śledzenie wszystkich rodzajów dokumentów. Za pośrednictwem stworzonej przez startup platformy, w 2021 roku sygnowano średnio 3 miliony dokumentów miesięcznie. Dla porównania, w 2020 roku było to „tylko” 800 tysięcy na miesiąc.

Przedsiębiorstwo po sukcesach na rodzimym, francuskim rynku, weszło z usługą na rynki niemiecki oraz włoski. Z platformy SaaS (Software as a Service) firmy, w formie subskrypcji, korzysta już 9 000 podmiotów, a zapotrzebowanie na bezpieczny podpis cyfrowy rośnie. Od tego roku rozwiązania dostawcy dostępne są również w Polsce, gdzie według raportu PARP[1], aż 99,8% firm stanowią mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.

Co ważne, Yousign jest zaufaną stroną trzecią (tzw. TTP – Trusted Third Party) i posiada certyfikat eIDAS (electronic IDentification, Authentication and Trust Services) wydany przez Komisję Europejską, standaryzujący przepisy dotyczące identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji cyfrowych. Gwarantuje także bezpieczeństwo danych osobowych zgodnie z europejskim rozporządzeniem RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych).

Yousign wspiera MŚP w ich cyfryzacji

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Yousign we Francji, dla 66% małych i średnich przedsiębiorstw oraz 56% dużych dematerializacja stanowi poważny problem. Zrezygnowanie z dokumentów w wersji papierowej na rzecz elektronicznej wymaga odpowiednich kompetencji cyfrowych oraz narzędzi technologicznych i prawnych. Właściciele firm często nie decydują się na ten krok, bojąc się m.in. skomplikowanego procesu i potencjalnych, kosztownych błędów. Nie inaczej jest w Polsce – raport PARP potwierdza, że mniejsze przedsiębiorstwa znacznie rzadziej wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Misją Yousign jest demokratyzacja podpisu elektronicznego i wspieranie przedsiębiorstw w procesie cyfryzacji. Startup upraszcza zarządzanie dokumentami i umowami, a tym samym pomaga zwiększać wydajność pracy klientów. Znaczne usprawnienie części administracyjnej pozwala specjalistom skoncentrować się na zadaniach o większej wartości dodanej. To szczególnie istotne w przypadku firm jedno- czy kilkuosobowych, niedysponujących oddzielnym działem zajmującym się umowami.

Dzięki naszej platformie 75% zaproszeń do podpisu elektronicznego jest wysyłanych w czasie krótszym niż 5 minut, a 70% dokumentów podpisywanych w ciągu godziny. Nieprzyjemna „papierkowa robota” zostaje przeniesiona do komputera i można wykonać ją zdecydowanie sprawniej. Nasz e-podpis jest nie tylko szybki, ale też pozwala uporządkować dokumenty – mówi Paweł Zawisza, Country Manager Poland w Yousign.

Elektroniczny podpis stworzony z myślą o MŚP

Yousign to prosta i bezpieczna aplikacja webowa, która przyspiesza i ułatwia sposób składania podpisu elektronicznego dla MŚP. Upraszcza i optymalizuje procesy administracyjne firm, pomagając im w dematerializacji zarządzania dokumentami poprzez zautomatyzowanie procesu. Działa zarówno na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet), jak i komputerach.

Utworzenie konta trwa mniej niż dwie minuty, a pulpit nawigacyjny umożliwia natychmiastowy dostęp do dokumentów i sprawdzenie, czy zostały one podpisane przez sygnatariuszy/odbiorców. Jeśli nie, można zaplanować automatyczne przypomnienia. Przed złożeniem podpisu możliwe jest dodanie dodatkowych elementów, np. prośby o zgodę na warunki umowy czy też usługi. Sama obsługa jest intuicyjna, dzięki czemu nauka systemu zajmuje kilka minut i jest dostępna dla każdego, nawet osób mniej obeznanych z nowinkami technologicznymi.

Yousign umożliwia również zintegrowanie elektronicznego podpisu z narzędziami wykorzystywanymi wewnątrz danej firmy poprzez API.

Szybki rozwój na europejskich rynkach

Yousign to główny europejski gracz na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami. Dzięki pozyskaniu funduszy w wysokości 30 mln euro w czerwcu 2021 r. rozwój firmy znacznie przyspieszył – na koniec 2021 roku startup mógł pochwalić się 2,5-krotnym wzrostem rok do roku. Tym samym stał się najprężniej rozwijającą się firmą w dziedzinie podpisu elektronicznego w Europie. Uzyskane środki w całości przeznaczone są na rozwój platformy. Już teraz nowe funkcje oraz szablony dokumentów dodawane są średnio raz na miesiąc.

Dajemy sobie 3 lata na zajęcie wiodącej pozycji na rynku europejskim. Chcemy umożliwić wszystkim firmom, niezależnie od ich wielkości i sektora, dostęp do podpisu elektronicznego. Będziemy wspierać naszymi rozwiązaniami cyfrową transformację MŚP, aby usprawnić ich działalność i uwolnić potencjał zespołów – mówi Luc Pallovidino, współzałożyciel Yousign.

Przedsiębiorstwo planuje do 2024 r. osiągnąć liczbę 50 000 klientów w całej Europie. Równolegle z rozwojem zewnętrznym, Yousign intensywnie rozbudowuje także swoje zasoby ludzkie. Obecnie firma zatrudnia 150 pracowników, w 2022 roku zatrudni ponad 130 dodatkowych osób.


[1] https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/raport-o-stanie-sektora-malych-i-srednich-przedsiebiorstw-w-polsce-2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.