Znamy wyniki w konkursie Dolnośląska Budowa Roku
Inwestycja Młyn Maria nagrodzona w konkursie Dolnośląska Budowa Roku!
Mimo trudnej sytuacji na rynku branża budowlana nie zwalnia tempa. Nieustannie powstają nowe projekty, które zachwycają innowacyjnością, wyjątkowym charakterem i funkcjonalnością. Każdego roku najlepsze realizacje nagradzane są w konkursie „Dolnośląska Budowa Roku”. W tej edycji uwagę jurorów przykuła rewitalizacja zabytkowego Młyna Maria dokonana przez firmę RealCo. Czym charakteryzuje się ta inwestycja?
Z każdym rokiem coraz wyższy poziom
„Dolnośląska Budowa Roku” to uznany konkurs organizowany przez Wrocławski Oddział Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa, podczas którego specjalne jury wybiera najlepsze inwestycje zrealizowane w minionym roku. Pod uwagę bierze nie tylko jakość robót, czas realizacji projektu i koszty, ale także zastosowane rozwiązania technologiczne, funkcjonalność, warunki pracy, spełnienie wymagań BHP oraz wpływ inwestycji na środowisko i gospodarkę regionu. Szerokie i wymagające kryteria sprawiają, że z roku na rok poziom konkursu jest coraz wyższy. Do rywalizacji stają najlepsi projektanci, wykonawcy, inwestorzy i deweloperzy.
Konkurs na stałe wpisał się w sektor dolnośląskiego budownictwa. Od lat rozpowszechnia dobre, nowoczesne budownictwo, inspiruje i zachwyca. Wysoki poziom rywalizacji potwierdza niezwykłą kreatywność i niezłomność architektów, inżynierów budownictwa i deweloperów, która pozwala im tworzyć wybitne projekty, zachwycające nawet najbardziej wymagające osoby.
W tegorocznej edycji konkursu pierwsze miejsce w kategorii rewitalizacja, czyli obiekty zabytkowe po przebudowie, otrzymała inwestycja premium firmy RealCo Młyn Maria, usytuowana w samym sercu Wrocławia.
Młyn Maria – nowocześnie i z duszą jednocześnie
Tętniące życiem centrum Wrocławia, otoczone najpiękniejszymi zabytkami i wypełnione pozytywną atmosferą – to właśnie tu na dwóch odrzańskich wyspach, Piasek i Młyńskiej, usytuowana jest zabytkowa nieruchomość Młyn Maria. Budowla jeszcze do niedawna nie wyróżniała się niczym szczególnym. W ciągu ostatnich lat zmieniła się nie do poznania. Dziś zachwyca niesamowicie klimatycznym charakterem, nowoczesnością i wybitną estetyką. Wszystko dzięki firmie RealCo, która zdecydowała się przeprowadzić kompleksową rewitalizację budynku.
Ideą działań RealCo jest poszanowanie historycznej wartości obiektów. Deweloper od lat podejmuje się wymagających renowacji zabytkowych nieruchomości, którym nadaje wyjątkową wartość. Wieloletnie doświadczenie w segmencie premium pozwoliło firmie zaprojektować nieruchomość szytą na miarę oczekiwań najbardziej wymagających osób. Widzieliśmy, że Młyn Maria ma duży potencjał. Potrzebował tylko zmian, które nadadzą mu drugie życie. Naszym celem było przywrócenie zabytkowi dawnej świetności, jednak w nieco innej, unowocześnionej formie – wyjaśnia Maciej Gotkiewicz Członek Zarządu RealCo.
Prace remontowe trwały od kwietnia 2018 roku do lipca 2021 roku i obejmowały kilka etapów. Wymieniono główne konstrukcje nośne i stropy. Jednocześnie zachowano ściany zewnętrzne, stanowiące element pierwotnej tożsamości budynku. Podwyższono ostatnie kondygnacje poprzez przebudowę dachu, pogłębiono piwnice, przygotowano garaż podziemny i unowocześniono wnętrza. W Młynie Maria powstało 14 lokali usługowych na parterze i 119 mieszkań na wyższych kondygnacjach. Zmian doczekało się także najbliższe otoczenie zabytku – od zachodniej strony kompleksu powstał piękny, ogólnodostępny taras o kaskadowym układzie.
Miejsce dla tych, którzy szukają czegoś nietypowego
Dzisiejsi inwestorzy chcą czegoś więcej. Szukają nieruchomości wyjątkowych, innych od wszystkich, takich, które zapewnią im pełen spokój i najwyższy komfort. Rolą deweloperów jest sprostać tym potrzebom.
Odrestaurowany Młyn Maria to inwestycja premium, określana jako jeden z najbardziej prestiżowych budynków mieszkaniowych nad Odrą. To idealne rozwiązanie dla ceniących miejsca z duszą, które jednocześnie zachwycają nowoczesnością, innowacyjnością i funkcjonalnością. Wyremontowany Młyn Maria to luksus w nowej odsłonie.
Pierwsze miejsce w konkursie „Dolnośląska Budowa Roku” potwierdza wybitną jakość realizacji. Podkreśla klasę, profesjonalizm, zaangażowanie w projekt i ogromne doświadczenie w inwestycjach premium. Owszem, nagroda to niemałe wyróżnienie, pewna forma docenienia w tak konkurencyjnej branży, jaką jest budownictwo. Jednak dla nas to coś więcej. Zwycięstwo dało nam motywację do działania. A kto wie, może sukces Młyna Maria zachęci nas do planowania kolejnych inwestycji tego typu? Niczego nie wykluczamy – wyjawia Maciej Gotkiewicz z RealCo .

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.