Komunikaty PR

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

2020-02-20  |  16:30
Biuro prasowe

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na bazie raportów przesyłanych w 2019 roku, firma zapewniła sobie podwójne miejsce na prestiżowej liście A prowadzonej przez międzynarodową organizację non-profit CDP, która działa na rzecz środowiska naturalnego.

Tetra Pak jest jedną ze 179 firm docenionych za swoją działalność na rzecz zmniejszenia poziomu emisji dwutlenku węgla, minimalizacji ryzyka zmian klimatu oraz dążenia do dekarbonizacji gospodarki. To także jedna z ośmiu firm działających na rzecz zapobiegania deforestacji (uszczuplenia zasobów leśnych) dokonywanej przez firmy z łańcucha dostaw – wszystko to dzięki pozyskiwaniu kluczowych zasobów ze zrównoważonych, certyfikowanych źródeł.

Jedynie 2% z firm, które wzięły udział w procesie raportowania w roku 2019, otrzymało ocenę A za swoje działania na rzecz klimatu. Oznacza to, że Tetra Pak znalazła się w niewielkiej grupie firm wyróżnionych spośród tysięcy innych.

Proces oceny działań dokonywany przez organizację CDP bazujący na danych przedstawianych przez partycypujące firmy jest szeroko uznawany za proces o najwyższym standardzie przejrzystości działań podejmowanych przez biznes na rzecz środowiska. W roku 2019 ponad 525 inwestorów o łącznych aktywach przekraczających 96 trylionów dolarów oraz 125 największych nabywców, których wspólne wydatki wynoszą 3,6 tryliona dolarów zażądało od swoich dostawców udostępnienia poprzez platformę CDP danych dotyczących ich wpływu na środowisko i związanych z tym ryzyk oraz szans. Powyższe dane ujawniło ponad 8 400 firm.

Podczas dokonywania oceny organizacja CDP wykorzystuje precyzyjną i niezależną metodologię. Przyznawane są oceny od A do D. Zależą one od kompletności udostępnianych danych, od świadomości i sposobu zarządzania ryzykiem środowiskowym oraz od przedstawienia przykładów stosowania najlepszych praktyk związanych z przywództwem środowiskowym, takich jak ustalanie ambitnych i znaczących celów. Jeśli chodzi o część związaną z wylesianiem, punktacja CDP bazuje na czterech zasobach najczęściej powiązanych z deforestacją. Są to drewno, bydło, soja oraz olej palmowy. Aby znaleźć się na liście A w tej kategorii, firma musi uzyskać ocenę A za działania na rzecz przynajmniej jednego z wymienionych zasobów.

Hasło „Tetra Pak chroni to, co dobre” definiuje i kształtuje nasze działania, a zrównoważony rozwój jest integralną częścią podejmowanych przez nas decyzji biznesowych - powiedziała Kinga Sieradzon – Dyrektor Generalna Tetra Pak na rynkach polskim, czeskim, słowackim i węgierskimW ostatnich latach krajobraz ekologiczny znacznie się zmienił, a skala wyzwań, jakie przed nami stoją, wymaga radykalnych zmian w sposobie myślenia. Chcąc wesprzeć ten nowy sposób postrzegania, zapoczątkowaliśmy inicjatywę „Planet Positive”, zachęcającą do szerszego spojrzenia na kwestie ekologiczne. Dbamy, aby całkowicie wykorzystywać potencjał naszej firmy w tym aspekcie. W pełni rozumiemy, jakie namacalne korzyści może przynieść naszej firmie transparentność w kwestii sposobu prowadzenia działań biznesowych. Pomaga nam ona między innymi mierzyć i poprawiać efektywność całego łańcucha wartości. Cztery lata na liście A prowadzonej przez CDP to wynik bezustannej pracy prowadzonej w kierunku zwiększenia wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych, zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, intensyfikacji działań zapobiegających deforestacji oraz odpowiedzialnego pozyskiwania surowców.

Gratuluję wszystkim firmom, które w tym roku znalazły się na liście A CDP, wspaniałych wyników w obszarze działań na rzecz środowiska naturalnego oraz przejrzystościpowiedział Paul Simpson – CEO CDPSkala ryzyka biznesowego w obliczu zmieniającego się klimatu, wylesiania, jak również problemów związanych z dostępnością wody jest ogromna. Ogromne są również możliwości przeciwstawienia się tym palącym kwestiom. Jasne jest, że sektor firm prywatnych ma znaczną rolę do odegrania w tych trudnych czasach. Firmy z listy A przodują na rynku pod względem zrównoważonego rozwoju, niwelowania ryzyka środowiskowego, ale również przygotowywania gruntu pod własny wspaniały rozwój w przyszłej gospodarczej rzeczywistości.

 

W ramach dbałości o środowisko firma Tetra Pak prowadzi obecnie kampanię Planet Positive, poprzez którą informuje o swoim zaangażowaniu w zrównoważony rozwój, przedstawia związany z tym plan działań firmy oraz swoje główne postulaty (eliminację marnotrawienia żywności, konieczność prowadzenia gospodarki w obiegu zamkniętym, stosowania surowców odnawialnych oraz zwiększania poziomu recyclingu).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.